Permalänk
Medlem

Define Blue Water

Tjänna!

Chassi:
Fractal Design Define XL R2 Svart
Moderkort:
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
PSU:
XFX ProSeries Core Edition V2 450W
CPU:
Intel® Core i5-2500K 3,3Ghz
GPU:
EVGA GeForce GTX 660Ti 2048MB
Ram:
Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866Mhz
HD:
Kingston HyperX 3K SSD 120GB
WD Raptor 36GB 10´000rpm

Vattenkylning:
Radiator 1 EK-CoolStream RAD XTC (280)
Radiator 1 MagiCool SLIM DUAL 280 MC
Fläkt och pumpkontroller kombinerad med pump och reservoar Koolance RP-1250 med tillhörande flödesmätare.
Extra reservoar Phobya 5.25" Bay Reservoar
CPU EK - Supremacy - Full Copper
GPU EK - FC670 GTX - Plexi+Nickel
Fläktar 8 st Yate Loon - D14SL-12 - 140mm 21db (inget upphetsande, men de gör ett grymt jobb o går i evigheter)

Lite kort -
Känner mig inte helt klar, men lägger upp ett galleri för att få tips och inspiration.
Hade en Corsair hydro h80i innan som jag tänkte stripa o ta radiatorn o placera i botten (inget större jobb), samt använda pumpen/blocket till en 280x60cm Phobya radiator (var några millimeter för stor på höjden i detta bygge) som går att ha i ett annat bygge.

När jag bestämde mig för hur jag ville ha burken va det nog mer funktion och att den är tyst som gick före utseende, därav fläktarna.

Vet att 450watt är i värsta laget men väntar på att FreddieKreuger http://www.sweclockers.com/galleri/11039-white-water-prodigy ska uppgradera sitt 660 ti så jag kan köpa hans och då uppgradera agget!

Till Phobya reservoaren sitter det 2 små blå led, hade velat ha UV men dom va slut, plus 2 röda LED som är kopplade som HDD.

När jag beställde ramminnena hade jag ingen aning om att det var massa blå LED som blinkar i takt med hur dom jobbar så det kom som en liten överraskning.
Har alltid haft en liten allergi mot för mycket LED lampor men känns som jag har hamnat där nu ändå!
Flödesmätaren har en LED som blinkar i takt med flödet, den går dock att stänga av
När jag stänger chassit ser jag ändå inget

Kom med tips och idéer!

Define Blue Water

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Tja! Fint bygge där, vad är din planer framöver?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Tja! Fint bygge där, vad är din planer framöver?

Tackar!!
De är väl att sno radiatorn från min corsair hydro o sätta i botten av chassit tänkte jag. Sen har jag en ram eller vad man ska kalla det som jag tänkt sätta på toppen av chassit så man kan montera 2 fläktar utanpå o få p/p utan att det ser förjävligt ut, för det får inte plats som det är just nu, tar i moderkortet osv så klart.. http://koolance.com/2-x-140mm-fan-radiator-shroud-black

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Skrivet av s____87:

Tackar!!
De är väl att sno radiatorn från min corsair hydro o sätta i botten av chassit tänkte jag. Sen har jag en ram eller vad man ska kalla det som jag tänkt sätta på toppen av chassit så man kan montera 2 fläktar utanpå o få p/p utan att det ser förjävligt ut, för det får inte plats som det är just nu, tar i moderkortet osv så klart.. http://koolance.com/2-x-140mm-fan-radiator-shroud-black

Trevligt!

Inte sleeve och fönstermod kanske? Hehe.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Trevligt!

Inte sleeve och fönstermod kanske? Hehe.

Väntar på att FD ska släppa en sidoplåt med fönster och i så fall sleevar jag allt som går samt eventuellt byter fläktar även om jag är hur nöjd som helst med dessa. Kör ju stängt för tillfället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av s____87:

Väntar på att FD ska släppa en sidoplåt med fönster och i så fall sleevar jag allt som går samt eventuellt byter fläktar även om jag är hur nöjd som helst med dessa. Kör ju stängt för tillfället

(y)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Magisk dator! 5p

Flödesmätaren är ju Kung, kanske måste montera min

//Fredrik

Ps. From idag har jag järnkoll på MDD203

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieKreuger:

Magisk dator! 5p

Flödesmätaren är ju Kung, kanske måste montera min

//Fredrik

Ps. From idag har jag järnkoll på MDD203

Klart du ska ha flödesmätare! De är intressant att se hur mycket vatten som passerar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut!
Funderar på en liknande vatten loop, vad får du för temps?

*Edit

Permalänk
Medlem

Riktigt clean:t

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

varför har du två reservoarer: inbyggd i koolance och phobya över?

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHun:

Ser trevligt ut!
Funderar på en liknande vatten loop, vad får du för temps?

*Edit

Tack!
GPU ligger på ca 25c och CPU ca 30c idle, och vid stresstest av GPU och CPU samtidigt ligger GPUn på ca 35c samt CPU ca 50c, då ligger fläktarna på ca 600 varv. lyssnar man riktigt nära hör man ett svagt vinande men annars i princip helt tyst. Pumpen går i läge 1/10 o då pumpar den 3,7 liter per minut (max är ca 7 liter per minut men de är nästan ingen temp skillnad) o hörs bara om man sätter örat mot den. Höjer jag fläktarna så går tempen ner ca 5 grader, då låter det lite mer men absolut inte störande.

Skrivet av astrob0y:

Riktigt clean:t

Tackar!

Skrivet av VHggstRm:

varför har du två reservoarer: inbyggd i koolance och phobya över?

Vet faktiskt inte riktigt, ville bara ha nåt som framhäver lite extra att det är vattenkylning eftersom jag inte har något fönster, sen är den inbyggda i koolance pumpen rätt liten dock hade den säkert räckt!

Visa signatur