Permalänk
Medlem

gmail i iphone?

Får inte min gmail att fungera i iphone 5.
Har aktiverat imap men den klagar ändå på servern och det går inte att ansluta. har kollat på lite tutorials och har inte lyckats.
första gången jag sitter med en apple produkt och jag är fortfarande väldigt skeptiskt eftersom ingenting jag gör verkar fungera på mobilen.. =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gå in på inställningar>E-post, kontakter, kalendrar>konton>lägg till konto>gmail. Skriv in login uppgifter och kör

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Är väl bara Applemail som fungerar på iPhone?

Nä skämt åsido, en kompis har Gmail som hon lagt till via E-post konto -> Gmail
Annars finns denna? https://itunes.apple.com/us/app/gmail-email-from-google/id422...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig iaf. Om du har 2 vägs-validering igång så måste du generera ett programspecifikt lösenord hos google.

Permalänk
Medlem

Fungerar nu och vet inte vad jag gjorde annorlunda direkt... känns väldigt stabilt och bra =/
Kör ingen 2-vägsvalidering heller.
Fortfarande skeptisk till apple..

Visa signatur

Permalänk

Det hadde varit konstigt om integrationen av google mail var bättre på en apple produkt men det ska fungera.
Har personligen flera e-post konto även google i min iPhone och har aldrig haft problem. Åt andra sidan så har jag använt iphone sedan 3g så alla inställningar och tänket kring appar känns naturligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Fungerar nu och vet inte vad jag gjorde annorlunda direkt... känns väldigt stabilt och bra =/

TIPS:
Kör googles egna gmail app istället!

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Testa appen "mailbox" istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Gå in på inställningar>E-post, kontakter, kalendrar>konton>lägg till konto>gmail. Skriv in login uppgifter och kör

Precis så här enkelt är det...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Apple klarar iallafall av att skapa en mailapp där man själv kan välja att uppdatera flera konton samtidigt. Det är en av de största anledningarna att jag helt inte kan släppa Iphone

Att folk har mailproblem med iphone och gmail har jag aldrig hört tidigare, skönt att det fungerar nu!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Gmail appen funkar kanon

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Precis så här enkelt är det...

Det var det inte kan jag upplysa dig om....
Fungerade helt plötsligt efter 2-3 timmar. Precis så "enkelt" var det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Apple klarar iallafall av att skapa en mailapp där man själv kan välja att uppdatera flera konton samtidigt. Det är en av de största anledningarna att jag helt inte kan släppa Iphone

Att folk har mailproblem med iphone och gmail har jag aldrig hört tidigare, skönt att det fungerar nu!

Nej precis, frågade runt hos andra och de hade inte hört talas om felmeddelandet jag fick upp. Men nu fungerar allt och det är bra för tillfället så jag nöjer mig med det. men gillar inte problem som helt plötsligt bara bestämmer sig för att försvinna utan attm an gjort något

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Nej precis, frågade runt hos andra och de hade inte hört talas om felmeddelandet jag fick upp. Men nu fungerar allt och det är bra för tillfället så jag nöjer mig med det. men gillar inte problem som helt plötsligt bara bestämmer sig för att försvinna utan attm an gjort något

Det kommer att fungera bra hela tiden. Apple har inte knackat kod för att strula till sin egen mobil precis.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Frågan är varför du köpte telefonen om du hela tiden kommer vara skeptiskt till den. Mest troligt är det den som sitter vid telefonen som gör något fel om det inte fungerar.

Jag har iaf aldrig haft problem med just mailen faktiskt. Använder två mailkonton på iPhone - Gmail och Hotmail.

Permalänk
Medlem

Har aldrig heller haft problem med gmail + iPhone.
Har 2 olika gmail, ett företagsmailkonto och en egen domäns e-post uppgifter samtidigt. Fungerar ypperligt!

SBS?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Frågan är varför du köpte telefonen om du hela tiden kommer vara skeptiskt till den. Mest troligt är det den som sitter vid telefonen som gör något fel om det inte fungerar.

Jag har iaf aldrig haft problem med just mailen faktiskt. Använder två mailkonton på iPhone - Gmail och Hotmail.

Måste ha den i jobbet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har aldrig heller haft problem med gmail + iPhone.
Har 2 olika gmail, ett företagsmailkonto och en egen domäns e-post uppgifter samtidigt. Fungerar ypperligt!

SBS?

Vi har en komiker i tråden...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill du få det att funka med kalendrar och sånt och inte bara mail så rekommenderar jag detta: http://www.google.se/mobile/sync/

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag kan ha två olika egna domän mail konton och gmail samtidigt så helt omöjligt är det inte på Android!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag kan ha två olika egna domän mail konton och gmail samtidigt så helt omöjligt är det inte på Android!

Går fortfarande inte att uppdatera manuellt, vilket är problemet. Jag har 4 mailkonton och vill inte att den ska synca hela tiden. Därför vill jag att den ska kolla alla mailboxar när jag väl ska läsa mailen, detta är ej möjligt med den inbyggda. Har inte hittat någon annan mailklient som stödjer exchange på ett bra sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Går fortfarande inte att uppdatera manuellt, vilket är problemet. Jag har 4 mailkonton och vill inte att den ska synca hela tiden. Därför vill jag att den ska kolla alla mailboxar när jag väl ska läsa mailen, detta är ej möjligt med den inbyggda. Har inte hittat någon annan mailklient som stödjer exchange på ett bra sätt.

Jag har sync avstängt på samtliga konton och när jag går in i en av mailboxarna så uppdateras bara den mailboxen av sig själv. Vad är det för funktion du syftar på? Är inte exchange bra just för att du få mailet direkt i lådan via push?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har sync avstängt på samtliga konton och när jag går in i en av mailboxarna så uppdateras bara den mailboxen av sig själv. Vad är det för funktion du syftar på? Är inte exchange bra just för att du få mailet direkt i lådan via push?

Bara ett av mina konton är exchange. i Iphone så räcker det att man öppnar mailklienten så kan man välja att uppdatera alla mailboxar samtidigt. I Android så måste man gå in i varje enskilt och först då uppdateras den.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Varför komplicera och inte synka per automatik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Varför komplicera och inte synka per automatik?

Känns som en väldigt dålig lösning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Känns som en väldigt dålig lösning.

Ser inget dåligt i automatik som jobbar för mig, var sitter haken jag inte ser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Ser inget dåligt i automatik som jobbar för mig, var sitter haken jag inte ser?

Det drar batteri, använder jag inte min mobil på ett dygn så känns det väldigt onödigt att den plingar till och säger att jag har mail. Jag kollar min mail när jag ska läsa den.

Lite förvånad över att ni har svårt att se varför man inte vill ha automatik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Det drar batteri, använder jag inte min mobil på ett dygn så känns det väldigt onödigt att den plingar till och säger att jag har mail. Jag kollar min mail när jag ska läsa den.

Lite förvånad över att ni har svårt att se varför man inte vill ha automatik

Konceptet med en smart telefon är att allt sker per automatik. Därav förstår jag inte varför man inte vill ha det och inte köpte en dum mobil istället. En vettig mobil som tex min SGN klarar allt på "on" inklusive BT, GPS wifi och allt det heter utan problem. Kolla ditt batteri.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Konceptet med en smart telefon är att allt sker per automatik. Därav förstår jag inte varför man inte vill ha det och inte köpte en dum mobil istället. En vettig mobil som tex min SGN klarar allt på "on" inklusive BT, GPS wifi och allt det heter utan problem. Kolla ditt batteri.

Alltså för fan, bara för att du har bra batteri betyder det inte att man inte kan göra det bättre. Sen när är meningen med en smartphone att allting ska ske automatiskt? Jag trodde en smartphone var en mer avancerad telefon som man kan styra själv i princip.

Har du INGET bra att säga så behöver du inte svara.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Alltså för fan, bara för att du har bra batteri betyder det inte att man inte kan göra det bättre. Sen när är meningen med en smartphone att allting ska ske automatiskt? Jag trodde en smartphone var en mer avancerad telefon som man kan styra själv i princip.

Har du INGET bra att säga så behöver du inte svara.

Ta nu en kalldusch istället för att svara så illa gosse. Du har tydligen inget bra batteri då du jagar halmstrån.
Att spara batteri genom att hämta mailen manuellt är bland de sämsta argumenten jag hört på länge.

Visa signatur