Permalänk
Medlem

Köpa ny bärbar - grafik

Jag funderar på att köpa en ny bärbar dator. Och jag vill inte ha ett integrerat grafikkort denna gång men tycker det är svårt att utläsa i vissa specar vad som är integrerat eller inte. Ni som har lite koll finns det något enkelt sätt att förstå vad som är vad.

Permalänk
Medlem

HD4000 = Integrerat.

7970M = Diskret t.ex.

Slutar det på M så är det inte integrerat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

alla dessa har ett riktigt grafikkort,

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s12418269...

för att få reda på om dom har grafikkort, så letar du efter orden Geforce gt/gtx och efter det siffrorna 5/6/7xx (första siffran t.ex 6 som är vanligast just nu är vilken serie det är och siffran som kommer efter är hur bra det är och sista är om det är ett mellanting, t.ex är gtx 680 det bästa singel kortet till bärbara just från Nvidia)

Radeon hd och siffrorna 5/6/7/8xxx (samma sak här första siffran är vilken serie det är och 7 är den vanligaste idag och sen ju högre andra och tredje siffran är ju bättre är kortet, t.ex 7770 är ett kort med låg prestanda och 7970 som är det bästa singelkortet just nu från AMD)

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

alla dessa har ett riktigt grafikkort,

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s12418269...

för att få reda på om dom har grafikkort, så letar du efter orden Geforce gt/gtx och efter det siffrorna 5/6/7xx (första siffran t.ex 6 som är vanligast just nu är vilken serie det är och siffran som kommer efter är hur bra det är och sista är om det är ett mellanting, t.ex är gtx 680 det bästa singel kortet till bärbara just från Nvidia)

Radeon hd och siffrorna 5/6/7/8xxx (samma sak här första siffran är vilken serie det är och 7 är den vanligaste idag och sen ju högre andra och tredje siffran är ju bättre är kortet, t.ex 7770 är ett kort med låg prestanda och 7970 som är det bästa singelkortet just nu från AMD)

Tack för utförlig beskrivning.
Nu är det bara ut och leta och jag känner inte för att bli överkörd av någon försäljare så det är bra att ha lite vatten under fötterna

Permalänk
Skrivet av ixa:

Tack för utförlig beskrivning.
Nu är det bara ut och leta och jag känner inte för att bli överkörd av någon försäljare så det är bra att ha lite vatten under fötterna

Vad har du för budget att lägga ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vad har du för budget att lägga ?

Jag surfar mest och betalar räkningar, spelar inte speciellt ofta men kan spela sims2 ellr 3 ibland.
Hade tänkt mig runt 6000:- men jag kan lägga till lite till också kanske upp till 8000:-
Förutom grafikkortet så vill jag ha matt skärm en 15,6", vid så det får plats separata siffertangenter på sidan.
Hyffsat med minne så det får plats en del bilder och filmer. (har en dotter som tävlar/tränar mycket och filmar henne varje gång). Touchplattan ska var slät gillar inte när dom är knottriga