Permalänk
Medlem

Min DLL fil saknas

Hej!

Jag har haft ett problem senaste dagarna med en dll fil som saknas. När jag startar upp datorn så kommer det ett fönster där det står:
"AsusSetup - C/Users/namn/appdata/local/temp/175218Log.iniis lost".
Jag försökte lösa det genom att gå till msconfig och avbocka det på startup fliken men jag hittar ej programmet "AsusSetup". Finns det en annan lösning på att bli av med detta?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

94 visningar och inget svar? Jag hade uppskattat lite hjälp här

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

kör något program som rensar registret på program/filer som blivit kvar vid avinstallation/radering.
Finns massor med sådana program som är bra ...tex Ccleaner.
När du kört programmet leta efter filer som hör till Asussetup och ta bort dem.

Google is my friend...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-sy...

Lösningen:

"Hi, you probably ran Ccleaner or similar and deleted this log file from your temporary folder, that is in use by a scheduled task. Open Task scheduler and expand the" task scheduler library". Open Asus and select the " i-setup" task , delete it, and you are done."

Är problemet löst nu...eller var vi för snabba för dig;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

kör något program som rensar registret på program/filer som blivit kvar vid avinstallation/radering.
Finns massor med sådana program som är bra ...tex Ccleaner.
När du kört programmet leta efter filer som hör till Asussetup och ta bort dem.

Google is my friend...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-sy...

Lösningen:

"Hi, you probably ran Ccleaner or similar and deleted this log file from your temporary folder, that is in use by a scheduled task. Open Task scheduler and expand the" task scheduler library". Open Asus and select the " i-setup" task , delete it, and you are done."

Är problemet löst nu...eller var vi för snabba för dig;)

Jag har redan provat Ccleaner. Har även provat reparera registret men det hjälpte inte heller. Kanske jag gjorde fel?

EDIT: Jag kollade länken du gav. Vad är task scheduler? Är det aktivitetshanteraren?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har skrivit på min första post att jag har redan provat det. Jag hittar ingen Asus program på msconfig listan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag har redan provat Ccleaner. Har även provat reparera registret men det hjälpte inte heller. Kanske jag gjorde fel?

EDIT: Jag kollade länken du gav. Vad är task scheduler? Är det aktivitetshanteraren?

Schemaläggaren...(tillbehör....systemverktyg....schemaläggaren)

Testa det:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Schemaläggaren...(tillbehör....systemverktyg....schemaläggaren)

Testa det:)

Vad ska jag göra där hade du tänkt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Vad ska jag göra där hade du tänkt?

Open Task scheduler and expand the" task scheduler library". Open Asus and select the " i-setup" task , delete it, and you are done."

Du har raderat ett program som du har schemalagt något i Schemaläggaren...när du tar bort den schemalagda actionen försvinner problemet...;)

trodde du läste min länk...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Open Task scheduler and expand the" task scheduler library". Open Asus and select the " i-setup" task , delete it, and you are done."

Du har raderat ett program som du har schemalagt något i Schemaläggaren...när du tar bort den schemalagda actionen försvinner problemet...;)

trodde du läste min länk...

Det funkade! Jag tackar och bugar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Det funkade! Jag tackar och bugar!

Sa ju det från början:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Cooling23:

94 visningar och inget svar? Jag hade uppskattat lite hjälp här

Observera att "bumpning" inte är tillåten i SweClockers forum. Se § 4 i reglerna.