Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Duger det här som budget speldator tros??

Permalänk

Duger det här som budget speldator tros??

Tjabba!

Var nästan tio år sen jag köpte en dator i delar nu så tänkte bara kolla lite om ni "experter" tycker detta duger som budget speldator typ.

Komplett:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=122435...

Mycket tacksam för hjälp och åsikter!

Peace!

Permalänk

vad ska du spela och vad är budgeten?

Permalänk

Jadu, lite gamla klassiska spel och kanske kul om man kan klara nåt nytt spel med liksom. Jag har inte lirat så mycket pc de senaste åren pga kass dator så jag är inte så insatt i vilka de nyaste spelen är men som sagt, kan ju vara kul om den pallar nåt lite nyare iaf.
Budgeten är väl 6-7000 typ. Ungefär som den jag plockade ihop där

Permalänk

Den här datorn är bra mycket bättre gtx 670 och en amd 8350 med en hyper 212 evo som kommer att möjlig göra överklockning. OBS! ingen dvd spelare/läsare så lägg till det om det önskas. Det här packetet kommer att driva runt alla spel som finns idag på max eller nästan max grafik med 60 fps i 1080p. Kostar utan dvd spelare/läsare ca 300 kr mer än ditt eget förslag men det här är bra mycket bättre i ren prestanda.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3284803/2013-04-28

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av Ljunggrens:

Den här datorn är bra mycket bättre gtx 670 och en amd 8350 med en hyper 212 evo som kommer att möjlig göra överklockning. OBS! ingen dvd spelare/läsare så lägg till det om det önskas. Det här packetet kommer att driva runt alla spel som finns idag på max eller nästan max grafik med 60 fps i 1080p. Kostar utan dvd spelare/läsare ca 300 kr mer än ditt eget förslag men det här är bra mycket bättre i ren prestanda.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3284803/2013-04-28

Ja det där verkar ju bra! Men behöver man verkligen 8 kärnor idag? Och jag kommer nog inte hålla på och överklocka så räcker det med originalfläkt då eller som jag antar ingår?? Hur är ljudnivån på graffekortet o cpu:n? Vill gärna att det ska var ganska tyst, var därför jag valde det där fractal chassit på komplett.se. Det är ljuddämpat

Permalänk
Skrivet av NinjaDude:

Ja det där verkar ju bra! Men behöver man verkligen 8 kärnor idag? Och jag kommer nog inte hålla på och överklocka så räcker det med originalfläkt då eller som jag antar ingår?? Hur är ljudnivån på graffekortet o cpu:n? Vill gärna att det ska var ganska tyst, var därför jag valde det där fractal chassit på komplett.se. Det är ljuddämpat

Om det ska vara tyst så kan jag rekommendera att inte köra på stock kylaren även fast du inte ska överklocka men det är ju alltid trevligt att kunna om man skulle vilja en dag. Grafik kortet har ju en typ av referns kylare men på omdömena på inet säger att det inte låter så mycket men alla tycker olika om ljudnivån vissa tycker det är tyst när andra tycker det låter mycket osv. Tog det mest för att det är en väldigt bra deal på det för tillfället. 8 kärnor kan kanske behövas i framtiden i och med de nya konsolerna kommer att ha 8 kärnor, prestandan ligger på ungefär samma som en i5 3570k överlag så du förlorar inget på att ta den.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz