Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Proffsmoddare

Det här såg ju galet najs ut! Fasen vad roligt

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Gif'en va grym och vänster orienterat borde va standard!

Ska kolla igenom deras sortiment så blir det en beställning. Alltid bygger jag nåt, blir ju lätt ett tusen pack med silikon bussningar hehe!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Det här såg ju galet najs ut! Fasen vad roligt

Japp! Här har vi roligt hela dagarna!

Skrivet av thereal_twisted:

Gif'en va grym och vänster orienterat borde va standard!

Ska kolla igenom deras sortiment så blir det en beställning. Alltid bygger jag nåt, blir ju lätt ett tusen pack med silikon bussningar hehe!

Håller med, är en sjuk skillnad att titta runt här på swec! Silikonbussningar ftw!

Det kommer att komma update på fredag kring 17-21 tiden! Håll utkik då! Här även lite mer glada nyheter! ^^

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Update 13!

Citat:

Jag skulle rekommendera att sätta på "Vänsterställd layout" i dina inställningar om du inte har det! Det kommer ge dig MYCKET större bilder!
Gif-Bildguide på hur man gör detta!

Kan annars rekommendera att kolla via Imgur! Klickar man på bilder där får man en zoomad variant utan att byta fönster.
Länk till galleri på Imgur!

Jag tänkte även med att passa på att introducera nästa sponsor!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Gillar inte skarvarna på ljuddämpningsmaterialet men är arken inte stor nog så... Men lite synd

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av WEBRUNNER:

Gillar inte skarvarna på ljuddämpningsmaterialet men är arken inte stor nog så... Men lite synd

Inte så mycket man kan göra åt det. Men de är ju inte fastklistrade än så det är därför de ser ut att sticka upp så mycket. Kommer att bli bättre när man fäster fast det. Sen är skummet något som man inte kommer att se. Så det ska nog vara lugnt hoppas jag

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Inte så mycket man kan göra åt det. Men de är ju inte fastklistrade än så det är därför de ser ut att sticka upp så mycket. Kommer att bli bättre när man fäster fast det. Sen är skummet något som man inte kommer att se. Så det ska nog vara lugnt hoppas jag

Galet grymt bygge

Permalänk

Grattis till ännu en till sponsor det förtjänar du verkligen, Keep it up

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Jag skulle rekommendera att sätta på "Vänsterställd layout" i dina inställningar om du inte har det! Det kommer ge dig MYCKET större bilder!

Kan annars rekommendera att kolla via Imgur! Klickar man på bilder där får man en zoomad variant utan att byta fönster.
Länk till galleri på Imgur!

Jag tänker även passa på att presentera de sista sponsorerna!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Det enda jag undrar är, tar du beställningar?

Fyfan vilken finish på prylarna, och hårdvaran verkar ju arta sig också

Permalänk
Medlem

Sjukt fint bygge och en riktigt hög standard genom det hela! Längtar tills vi får se slutresultatet!

Permalänk
Medlem

kan inte vänta tills detta blir klart!

Var länge sen man såg ett projekt på sweclockers som är lika grymt som detta!

keep up the good work!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av thereal_twisted:

Det enda jag undrar är, tar du beställningar?

Fyfan vilken finish på prylarna, och hårdvaran verkar ju arta sig också

If you pay me lots, lots and lots of money

Skrivet av D0ez:

Sjukt fint bygge och en riktigt hög standard genom det hela! Längtar tills vi får se slutresultatet!

Tackar! Hoppas att det inte ska ta allt för lång tid bara

Skrivet av tonix:

kan inte vänta tills detta blir klart!

Var länge sen man såg ett projekt på sweclockers som är lika grymt som detta!

keep up the good work!

Tackar för de varma orden!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Kan inget annat säga än MAGNIFICUS!! om det bygge.

Det ska bli kul att se det färdiga resultatet.

Permalänk
Medlem

Denna tråden hade jag ju helt missat. Superbra jobbat av dej och kul att se att du använder seriösa program och maskiner i ditt byggande;)

En fråga bara och en liten ursäkt i förhand om det varit uppe tidigare i tråden redan: Hur kom det sig att valet föll på anodisering och inte tex pulverlackering?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

[en massa bilder]

Fattar inte hur man kunna missa detta sjukt snygga bygge?! Hade jag sett detta tidigare så hade jag kunnat bespara dig lite arbete genom att tala om för dig att ljudisoleringen troligen inte kommer göra någon direkt skillnad så länge det finns öppningar som kan läcka ljud. Det förtar dock inte skönhet i ditt bygge.

Ska följa detta med stort intresse! Detta är ett bygge helt i min smak. Fortsätt så

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mnmlmxml:

Kan inget annat säga än MAGNIFICUS!! om det bygge.

Det ska bli kul att se det färdiga resultatet.

Tack och bock! Kul att du gillar det!

Skrivet av euf0ria:

Denna tråden hade jag ju helt missat. Superbra jobbat av dej och kul att se att du använder seriösa program och maskiner i ditt byggande;)

En fråga bara och en liten ursäkt i förhand om det varit uppe tidigare i tråden redan: Hur kom det sig att valet föll på anodisering och inte tex pulverlackering?

Inga problem!

Det fick bli anodisering då jag älskar hur det ser ut samt att pulverlackning känns väldigt standard. Ville att det skulle vara lite unikt med glasblästring och anodisering.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Fattar inte hur man kunna missa detta sjukt snygga bygge?! Hade jag sett detta tidigare så hade jag kunnat bespara dig lite arbete genom att tala om för dig att ljudisoleringen troligen inte kommer göra någon direkt skillnad så länge det finns öppningar som kan läcka ljud. Det förtar dock inte skönhet i ditt bygge.

Ska följa detta med stort intresse! Detta är ett bygge helt i min smak. Fortsätt så

Tackar!

Isoleringen är inte bara till för att dämpa, den är bland annat där för att få gedigna sidor som inte kan skramla eller "rattla" eller vad man ska säga. Sen så är är det ju så att det inte hjälper supermycket. Men det är ändå en viss skillnad. Och i till exempel mittsektionen så är det inte så mycket ställen det kan läcka ljud. Så lite kommer det att hjälpa. Och fram för allt så ger det ett kvalitetsintryck.

Så den dubblar lite som det också

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Update 15! Jippiiii :D

Citat:

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Allt ser så maskinskuret ut även om du gjort det för hand. jag vad är det för nät du använder som dammfilter och vad är det för ram filtrena sitter i?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Allt ser så maskinskuret ut även om du gjort det för hand. jag vad är det för nät du använder som dammfilter och vad är det för ram filtrena sitter i?

Om du kollar första meningen i updaten står det
Demciflex
http://www.demcifilter.com/

Permalänk
Medlem

Rent designmässigt känns projektet inte så nyskapande ut men kvalitetsmässigt så ser de 100% ut eller mer! Riktigt fint lirat och grattis till dom fina sponsorerna! Fick jag välja fritt skulle de typ bli dom grejorna (och sponsorerna) du blivit sponsrad med som Intel/Corsair/ASUS fanboy jag är..
Trevligt om du fick ASUS snart släppta SSD-PCI-E till ditt bygge också samt ett ASUS GTX 780 DirectCU III vilket jag hoppas är på gång. De sistnämnda är bara en förhoppning och bara fantasier.. (vill inte starta osant ryckte men hoppas)..
Undrar om du funderat på hur chassin kan kosta 900:-/st med tanke på din resa :)..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av euf0ria:

Precis som iswede säger så är de filter från Demciflex.

Skrivet av iSw3de:

Om du kollar första meningen i updaten står det
Demciflex
http://www.demcifilter.com/

Stämmer bra det

Skrivet av WEBRUNNER:

Rent designmässigt känns projektet inte så nyskapande ut men kvalitetsmässigt så ser de 100% ut eller mer! Riktigt fint lirat och grattis till dom fina sponsorerna! Fick jag välja fritt skulle de typ bli dom grejorna (och sponsorerna) du blivit sponsrad med som Intel/Corsair/ASUS fanboy jag är..
Trevligt om du fick ASUS snart släppta SSD-PCI-E till ditt bygge också samt ett ASUS GTX 780 DirectCU III vilket jag hoppas är på gång. De sistnämnda är bara en förhoppning och bara fantasier.. (vill inte starta osant ryckte men hoppas)..
Undrar om du funderat på hur chassin kan kosta 900:-/st med tanke på din resa :)..

Tackar!

Som du säger är det svårt att göra drastiska ändringar rent designmässigt. Har byggt efter mina behov och skalat bort allt som enligt mig är onödigt. Som tex, 3.5" bays. Jag valde noga med vilka jag skulle fråga som sponsorer. Jag är väldigt petig när det kommer till saker. Hade inte tex Asus gått med och sponsrat hade jag troligen köpt produkterna från de istället för att fråga en annan tillverkare. Samma sak gäller för de andra företagen. De har alltid varit mitt förstaval sedan många år tillbaka.

900kr/st, jadu. Gör man tusentals chassin med billigt och tunt material så går det bevisligen att få ner produktionskostnaderna till löjliga nivåer. Dock så kostar lite mer premium chassin fortfarande kring 2-4k. Tänker mig Lian Li och Silverstone tex.

Om man tar mitt chassi tex, som enl beräkningarna väger ca 15kg i rent aluminium. Så är det ganska precis 750kr i rena materialkostnader. Och då är allt spill som blir inte medräknat där. Sen bearbetningen på det, då sticker det snabbt iväg, speciellt när man är i Sverige där arbetskraft är dyrt jämförelsevis Taiwan och dyl.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge och fint dokumenterat också! Tack för att du delar med dej av bilderna.

//Lasse

Permalänk

Hantverk utan dess like! Blir det en samling av bilder i första inlägget sen?
Väldigt snyggt!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Detta såg riktigt bra ut!

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar sådana byggen då det görs allt få den där sista lilla på finishen.
Det är bara att köra på som du har gjort tillsvidare så kan det inte gå fel!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lasse468:

Riktigt snyggt bygge och fint dokumenterat också! Tack för att du delar med dej av bilderna.

//Lasse

Skrivet av Swedish Chef:

Hantverk utan dess like! Blir det en samling av bilder i första inlägget sen?
Väldigt snyggt!

Blir det garanterat. Blir nog även ett galleri!

Skrivet av stylarn:

Riktigt snyggt!

Skrivet av Qrush:

Detta såg riktigt bra ut!

Skrivet av biorrith:

Jag bara älskar sådana byggen då det görs allt få den där sista lilla på finishen.
Det är bara att köra på som du har gjort tillsvidare så kan det inte gå fel!

Skrivet av KoSoVaR:

underbart :D!

Tackar för alla varma orden!

Kan säga att det snart kommer att komma en hel del hårdvara

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Update 16, Monterat med allt utom Plexi!

Citat:

Visa signatur

[Project]
WING X99