Permalänk
Avstängd

stressless office (diskussion)

hej jag har sett att trådar att vissa letade efter en bra dator stol i äkta läder som verkligen är bekväm vissa sa att dem var villiga att betala mycket också

jag har också varit i behov av en riktig dator stol

jag använder mig just nu av en fåtölj som är upphöjd den blir bara mer och mer förstörd nu gick vajern av så att jag inte kan dra tillbaka den längre

jag ringde runt lite för någon månad sedan om att jag vill ha en så hög fåtölj som möjligt och jag fick då veta om ett märke som heter ekornes stressless men jag hittade tyvärr ingen fåtölj hög nog fick då veta att stressless håller på med en ny serie stressless office

http://www.ekornes.com/us/stressless-office

detta verkar till mig som att det är den bästa dator stolen man kan köpa just nu

tyvärr kostar den här serien hemskt mycket men jag tänkte att det var bra att göra en tråd för att rekommendera till dem som letade eftersom jag hade själv svårt att hitta en bra stol och stressless office verkar inte vara speciiellt känt jag fick ringa runt och tillslut bli rekommenderad det dem finns inte ens i sverige ännu och kommer först i juli

jag vet inte om detta räknas som reklam jag vill bara rekommendera detta till dem som letade och inte hittade något

stressless office är en hybrid mellan en tv fåtölj och en dator stot och det är precis det jag har letat efter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

det är emot allt jag vill ha

dator och kontots stolar är bra för ryggen men inte bekväma på det sättet jag vill ha det

dem går tillexempel inte att dra tillbaka dem (undantag för den du länkade)

har ej mjuka armstöd dem är heller inte lika mjuka att sjunka ner i väldigt stor skillnad

har använt fåtölj i ganska många år nu har gått igenom 2 fåtöljer eftersom dem av någon anledning spricker och rivs upp jag vet inte om det är äkta skinn

Permalänk
Medlem

Om det är skin så måste man ju sköta om lädret och smörja in det och så lite då och då om man vill att den ska hålla. Om man sköter om det så håller det hur länge som hellst

Permalänk
Medlem

Har en skinsoffa som vi har haft i snart 20år. Har de senaste åren bara börjar spricka i en sömm och så är fjädrarna nedsuttna såklart. Men själva lädret är bra skicka fortfarande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Davos04:

Om det är skin så måste man ju sköta om lädret och smörja in det och så lite då och då om man vill att den ska hålla. Om man sköter om det så håller det hur länge som hellst

jag vet inte riktigt om det är skinn

jag har haft den här stolen i UNDER 3-4 år och den är helt förstörd allt är upprivet bara av vanligt sittande

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

det är emot allt jag vill ha

dator och kontots stolar är bra för ryggen men inte bekväma på det sättet jag vill ha det

dem går tillexempel inte att dra tillbaka dem (undantag för den du länkade)

har ej mjuka armstöd dem är heller inte lika mjuka att sjunka ner i väldigt stor skillnad

har använt fåtölj i ganska många år nu har gått igenom 2 fåtöljer eftersom dem av någon anledning spricker och rivs upp jag vet inte om det är äkta skinn

Jag förstår, men en fotölj? det är nog inte optimalt för ryggen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Jag förstår, men en fotölj? det är nog inte optimalt för ryggen?

nej det är nog inte bra för ryggen men är hellre bekväm än nyttig

Permalänk
Inaktiv

Jag planerar att gå en helt annan väg. Jag planerar för en 4k-skärm på 40-50" uppsatt på väggen och sedan någon riktigt bekväm fåtölj eller soffa. Inget bord alltså, bara ett sladdlöst tangentbord. Kanske ett smalt och högt ståfika-bord att lägga tangentbordet på när jag vill knappa stående.

Rent ortopediskt är sittande rätt jobbigt för kroppen i allmänhet och för ryggen och axlarna i synnerhet. Mitt mesta tid framför skärmen är läsande, inte knappande, då är halvliggande det mest vilsamma.

Vi har så mycket storlek och upplösning på skärmar nu för tiden att vi kan växla in det överskottet mot bättre ergonomi och mer variation i arbetsställning.

Skärmen skall givetvis drivas av en nalle så jag alltid har allt med mig, enkelt och smidigt. Hela det här stuket med stol, bord och PC känns bara så trött och gammaldags. Jag får ont i ryggen av att bara tänka på det.

Permalänk
Rekordmedlem

Det där är troligen en både obekväm och olämplig stol för datorarbete, den kan däremot passa bra att sitta i vid samtal.
Vad ska du ha stolen till ? de enda stolar som går att ligga i och samtidigt går att luta upp för att kunna jobba är nog Stokke Gravity Balans, de är de enda kombinerade stol/fåtöljer jag kan komma på som fungerar. De finns med läderklädsel om man vill och det är dessutom kampanj på dem som det verkar:
http://www.ergoff.se/knastod/300-varier-stokke-gravity-balans...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det där är troligen en både obekväm och olämplig stol för datorarbete, den kan däremot passa bra att sitta i vid samtal.
Vad ska du ha stolen till ? de enda stolar som går att ligga i och samtidigt går att luta upp för att kunna jobba är nog Stokke Gravity Balans, de är de enda kombinerade stol/fåtöljer jag kan komma på som fungerar. De finns med läderklädsel om man vill och det är dessutom kampanj på dem som det verkar:
http://www.ergoff.se/knastod/300-varier-stokke-gravity-balans...

jag har använt en vanlig fåtölj till allt ifrån spelande till film och serier ser inga problem med det

är bara riktigt skönt att ligga i den när man ser på en seire eller film något man inte kan göra med en dator stol

bara trycka på kanppen och luta sig tillbaka

problemet med den stolen jag har är att jag höjde den över vad den klarar samt använde pallens ben till den så den har ett ben som fattas kan lätt ramla

trotts problemen så är den riktigt skön man kan använda armstödet som en kudde och armarna vilar mot det mjuka armstödet

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske ska kolla på recliners då istället för det verkar var nått sånt du är ute efter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske ska kolla på recliners då istället för det verkar var nått sånt du är ute efter.

en stressless office är en recliner

stressless office är deras stressless serie med dator stols fot

den går att dra tillbaka nackstödet lyfter sig medan den dras tillbaka

stressless reno samma som på bilden fast i normal fåtölj

http://www.youtube.com/watch?v=HiBeRn2CLgI

stressless office har precis alla dem här funktionerna men med en dator stols fot annars precis samma sak

Permalänk
Medlem

har du någon idé om vad det kan kosta att få hem en sån till sverige?

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Road:

har du någon idé om vad det kan kosta att få hem en sån till sverige?

dem finns att beställa redan från mio

vad det kostar?

du vill nog inte veta

Permalänk
Rekordmedlem

Man har ingen lös fotpall på en riktig recliner, fotstödet ska fällas upp när ryggstödet går ner.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Man har ingen lös fotpall på en riktig recliner, fotstödet ska fällas upp när ryggstödet går ner.

jaha du menar en sån dem är väl hemskt dyra och går absolut inte ha som dator stol om man inte gör som ett galleri visade för inte så längesen sätter ihop allt i stolen

Permalänk
Medlem

Efter 5 år på en kontorsstol så slängde jag ut skiten och köpte en pilatesboll.

Nu har jag kört på den i 4 år och kommer aldrig byta tillbaka. Jag använder den när jag jobbar och spelar, men inte för att när jag ser på film, för då ligger jag i soffan.

Det är lite jobbigt de första veckorna, men när man väl ha vant sig är det kanon. Jag har aldrig haft problem med ryggont eller liknande sen jag bytte.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zzcool:

jaha du menar en sån dem är väl hemskt dyra och går absolut inte ha som dator stol om man inte gör som ett galleri visade för inte så längesen sätter ihop allt i stolen

Kollade du på den Stokken jag länkade innan, den kombinerar flera roller i en möbel, även pilatesbollen eftersom man kan stå på knä i den, recliners är väl inte så dyra idag, finns bra från 5-6 000 och värstingar kring 20 000 men de kan vara klumpiga om man ska ha in dem vid ett skrivbord, men det är ju alla stolar med benstöd, man måste backa den.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Kollade du på den Stokken jag länkade innan, den kombinerar flera roller i en möbel, även pilatesbollen eftersom man kan stå på knä i den, recliners är väl inte så dyra idag, finns bra från 5-6 000 och värstingar kring 20 000 men de kan vara klumpiga om man ska ha in dem vid ett skrivbord, men det är ju alla stolar med benstöd, man måste backa den.
http://www.arredaclick.com/images/poltrone/vrr-poltrona-gravi...

http://www.youtube.com/watch?v=sZ93F03p5OY&feature=player_emb...

länka mig några

och dem i den videon såg riktigt hemska ut

Permalänk
Medlem

Må vara att sånt där är "bra" att sitta på men ser ju fan inte skönt ut vissa av dem, jag personligen vill sjunka ner i min stol inte balansera.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Road:

Må vara att sånt där är "bra" att sitta på men ser ju fan inte skönt ut vissa av dem, jag personligen vill sjunka ner i min stol inte balansera.

dem ser galna ut