Spelveckan: Eador – Masters of the Broken World, Sacred Citadel

Permalänk
Medlem

Tolerans... trodde det var något som var väldigt högt hos oss datornördar men efter att ha läst denna tråd blir jag lite ledsen.

OnT. Tänkte egentligen bara hurra över Eador som jag missat helt! Ska testa det vid första bästa tillfälle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Fast det var ganska trångsynt sagt. Bara för att det inte passar in i din verklighetsbild så behöver det inte betyda att det inte är sunt.

Så kan man ju inte resonera.

Då kan man ju likaväl säga att det är helt sunt för folk att våldföra sig på små barn då det passar in i deras verklighetsbild.
Även om jag då tycker att är osunt så är det inte det?

Någonstans får man ju dra en gräns och jag tycker att den går vid att vuxna människor tror på sagor och att jorden skapades på 7 dagar eller vad det nu va, för att nämna något.

Give me a break.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jeppe1990:

Så kan man ju inte resonera.

Då kan man ju likaväl säga att det är helt sunt för folk att våldföra sig på små barn då det passar in i deras verklighetsbild.
Även om jag då tycker att är osunt så är det inte det?

Någonstans får man ju dra en gräns och jag tycker att den går vid att vuxna människor tror på sagor och att jorden skapades på 7 dagar eller vad det nu va, för att nämna något.

Give me a break.

Poängen är mer att han följer det han tror på, och dessutom inte förstör för andra.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Poängen är mer att han följer det han tror på, och dessutom inte förstör för andra.

*Host* Inte förstör för andra?
Det är ju precis det religion gör.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flamso:

Tack jeppe1990 för att du skrev det. håller med dig 120%.

Titta bara hur religoner utnyttnytjar allt och alla andra. Ju religösare man är dessto mer skruvad blir man.

"Inte förstör för andra?" se länk nedan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15834373.ab
http://islam.se/kvinnosyn/slojan/

Redan här har vi två exemple på hur mycket "Frihet" en kvinna har.... säg mig nu "förstör religon verkligen inte för NÅGON?" skit snack säger jag. så länge det inte drabbar en själv så är allting bra.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jeppe1990:

*Host* Inte förstör för andra?
Det är ju precis det religion gör.

Men herregud. Släpp religionshatet och läs vad jag skriver. Jag har inte jättemycket till övers för religion heller, men den här killen beter sig rätt vettigt med tanke på vad hans principer är. Det är mest det.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av R.Boberg:

Minst sagt underligt, ja.
Stänger människan i fråga av filmer och slår igen böcker när detta istället används som medium för en historia som nämner delar om kristendomen?
Folk får tro vad dem vill, men när sånt här uppmärksammas så vet man verkligen inte om man ska skratta eller gråta.
Lösningen på detta är väl att vi får se spelutgåvor i stil med "Christian Edition". ;>

Skulle verkligen vilja se Battlefield 3 - Christian Edition, svordomarna är utbytta mot böner,musiken har blivit psalmer och man springer rund med bibel och heligt vatten och ska försöka "Frälsa" så många som möjligt samtidigt som man ska ta över olika kyrkor som ligger placerade över banan.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck