Hur mycket drar apple produkter från ditt wifi hemma?

Permalänk
Medlem

Hur mycket drar apple produkter från ditt wifi hemma?

Som titeln lyder. Vad är det som gör att alla apple produkter drar så mycket internet hemma ? Jag har märkt det sedan min flickvän flyttade in hos mig, hon använder sig av ipod, ipad och mac, och varje gång hon starter någon av dessa så flyger min ping upp i taket när jag sitter och spelar.
Är det sopas att apple produkter är tillverkade att använda så mycket internet det bara går om det är fallet vill jag inte ha skiten hemma hos mig...

Men då tar jag upp självaste frågan då, Hur kommer det sig att apple drar så mycket ?
Finns det något man kan göra åt för att begränsa detta ?

Kanske detta låter lite långsökt att ta upp det men jag vill verkligen veta...

Mvh Jonas

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Det kan bero på att du har iCloud aktiverat. Stäng av det.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Kan vara att din router inte orkar med anslutningarna?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Antingen orkar inte din router med de anslutningar hon tillför i nätverket eller så är det så att hon synkar till iCloud och på så vis ökar din ping. Testa att stänga av iCloud och se om det blir någon skillnad

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
99:e percentilen

Har du en Thomson TG789vn? Den prioriterar all "oviktig" trafik (som inte behöver låg ping, exempelvis YouTube och videosamtal) framför all viktig trafik (som spel).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem här! Min syster kommer på besök. Det blir en extra iPhone, iPad och Macbook. Då dör hela trådlösa, kan inte förklara det. Har dessutom en extern DLINK W-lan router, den slutar också "fungera". Inget internet alls för Wlan, men trådat fungerar forfarande. Apple skit...

Permalänk
Medlem

Beror antagligen på routern. Har haft ~10 blandade enheter från Apple uppkopplade samtidigt hemma utan problem. Dock bytte vi från Telias TG789VN (som är riktigt dålig) till en Asus RT-N66U som fungerar mycket bättre, speciellt det trådlösa nätverket. Nu kan jag spela, ladda ner i 1MB/s samtidigt som ca 10 trådlösa enheter är uppkopplade samtidigt utan problem. Ibland laddas det även ned på en av de trådlösa enheterna, men det brukar inte märkas.

Så byt router om du inte redan har en bra.

EDIT: Kan tillägga att "bytet" gick till på så sätt att TG789VN bryggades av Telia och därefter kopplade jag in N66U:n i den. Tyvärr lägger TG789VN fortfarande av ungefär varje månad (oftast slutar port 80 fungera medan resten fungerar), så den får man starta om. N66U:n däremot fungerar perfekt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har en Airport Extreme från Apple och det är något av det mest stabila trådlösa basenhet jag har stött på. Tidligare hadde jag både D-Link, Asus och Linksys enheter med varierande kvalitet. Behövde alltid starta om dom ibland. Detta har inte vart nödvändigt med Apples enhet och jag har haft den i över två år.

Man får väl det man betalar för.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Jag har en Airport Extreme från Apple och det är något av det mest stabila trådlösa basenhet jag har stött på. Tidligare hadde jag både D-Link, Asus och Linksys enheter med varierande kvalitet. Behövde alltid starta om dom ibland. Detta har inte vart nödvändigt med Apples enhet och jag har haft den i över två år.

Man får väl det man betalar för.

Min linksys wrt54gl med 3-4 år på nacken, just nu:

Time: 21:56:16 up 286 days, 4:38, load average: 0.11, 0.05, 0.00

No problems

EDIT:

uptimen..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.