Permalänk
Medlem

Fake iPod nano 32GB

Hejsan,

(Egentligen borde denna tråd ligga under "Övriga ämnen" men har inte tillgång dit än, nåväl).

Jag har en iPod nano 32GB som är fake och saken är den att jag formaterade om den för ett tag sedan och därefter så slutade den fungera dvs. firmware't är borta, den är "helt" tom.

När jag kopplar in den i datorn så händer det ingenting förutom att iPoden bootar upp, visar Apple-loggan för att sedan stängas av och boota upp igen osv. osv..

Den kommer inte upp i enhetshanteraren, diskpart eller dylikt.

Mitt mål är att försöka få den visas som en enhet i datorn igen och om möjligt slänga in ett nytt firmware, Rockbox t.ex.
I värsta fall får jag använda iPoden som ett vanligt USB-minne, bara jag lyckas formatera om den rätt. ^^

Permalänk
Medlem

Du säger att den är fake, då är den troligen inte alls lik en iPod nano mjukvarumässigt?

Permalänk

Testa att när du kopplar in den i datorn gå in i datorhantering (under administrationsverktygen i kontrollpanelen) och gå in på lagring och försök att formatera om den då bör den bli Clean!

Lycka till!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Du säger att den är fake, då är den troligen inte alls lik en iPod nano mjukvarumässigt?

Nej precis därav "(Egentligen borde denna tråd ligga under "Övriga ämnen" men har inte tillgång dit än, nåväl)."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Testa att när du kopplar in den i datorn gå in i datorhantering (under administrationsverktygen i kontrollpanelen) och gå in på lagring och försök att formatera om den då bör den bli Clean!

Lycka till!

Den dyker inte upp i diskhanteraren, det är det som är mitt problem. Jag har ingen åtkomst i datorn till den.
Om man på något sätt kanske kunde tvinga en formatering på en viss usb-port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s4ffran:

Hejsan,

(Egentligen borde denna tråd ligga under "Övriga ämnen" men har inte tillgång dit än, nåväl).

Jag har en iPod nano 32GB som är fake och saken är den att jag formaterade om den för ett tag sedan och därefter så slutade den fungera dvs. firmware't är borta, den är "helt" tom.

När jag kopplar in den i datorn så händer det ingenting förutom att iPoden bootar upp, visar Apple-loggan för att sedan stängas av och boota upp igen osv. osv..

Den kommer inte upp i enhetshanteraren, diskpart eller dylikt.

Mitt mål är att försöka få den visas som en enhet i datorn igen och om möjligt slänga in ett nytt firmware, Rockbox t.ex.
I värsta fall får jag använda iPoden som ett vanligt USB-minne, bara jag lyckas formatera om den rätt. ^^

Imed den är fake så har du förmodeligen tagt bort hela romen i din fakeIpod , då du bör gå och lässa vad för hårdvara de är i din och vilken gen den är likast så du kan jailbreaka och slänga in en ny rom i din Ipod.
Vilket jag förstår så har du ingen rom alls i din ipod mer då du tog bort de i formateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Imed den är fake så har du förmodeligen tagt bort hela romen i din fakeIpod , då du bör gå och lässa vad för hårdvara de är i din och vilken gen den är likast så du kan jailbreaka och slänga in en ny rom i din Ipod.
Vilket jag förstår så har du ingen rom alls i din ipod mer då du tog bort de i formateringen.

Ja precis, det är jag medveten om men när jag kopplar in den i datorn så dyker den inte upp någonstans.
Så frågan är HUR jag ska ens lyckas få in ett ROM, då jag inte har någon access till själva enheten i datorn.

Permalänk
Skrivet av s4ffran:

Den dyker inte upp i diskhanteraren, det är det som är mitt problem. Jag har ingen åtkomst i datorn till den.
Om man på något sätt kanske kunde tvinga en formatering på en viss usb-port?

Inget som jag vet om iaf.

Lycka till!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av s4ffran:

Ja precis, det är jag medveten om men när jag kopplar in den i datorn så dyker den inte upp någonstans.
Så frågan är HUR jag ska ens lyckas få in ett ROM, då jag inte har någon access till själva enheten i datorn.

Där vetefan då jag ej kört nån appel produkt på 3år nu.
Dock måste jag få fråga varför köpa en Fake Ipod när dom är rätt biliga ändå.
Samt de är nog lättare om du tar reda på märket då på den och söka på google om nån annan de har hänt för, finns säkert rätt många som har gjort detta.

Permalänk
Medlem

Du ta dig en titt här och se om detta finns nått som funkar för dig ?
http://mympxplayer.org/how-to-removing-memory-hack-vt2400.htm...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tycker att tråden bäst hör hemma här, även om det är lite oklart var trådar om mp3-spelare ska ligga.

Permalänk
Medlem

Fick en gång en 4e generationens nano som var köpt i kina, en fejk sådan. Gjorde precis som du, formaterade den och då försvann mjukvaran till den, vad jag gjorde då vart att slänga den, om man inte får tag på en liknande enhet är det nog nästintill omöjligt att få igång den igen. Och costum rom är jag tveksam om den kommer ta, tänk på att den inte är lik eller fungerar som en äkta nano på något sätt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Du ta dig en titt här och se om detta finns nått som funkar för dig ?
http://mympxplayer.org/how-to-removing-memory-hack-vt2400.htm...

Testade men när jag startade programmet så stod det att det inte kunde identifiera något lagringsmedium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Fick en gång en 4e generationens nano som var köpt i kina, en fejk sådan. Gjorde precis som du, formaterade den och då försvann mjukvaran till den, vad jag gjorde då vart att slänga den, om man inte får tag på en liknande enhet är det nog nästintill omöjligt att få igång den igen. Och costum rom är jag tveksam om den kommer ta, tänk på att den inte är lik eller fungerar som en äkta nano på något sätt.

Mjo det verkar vara ganska kört med att få igång den igen. Surt ändå!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av s4ffran:

Skrivet av AndyB91:

Där vetefan då jag ej kört nån appel produkt på 3år nu.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Fick en gång en 4e generationens nano som var köpt i kina, en fejk sådan.

Men alltså.. varför fortsätter ni kalla det för iPod när det tydligen inte är det? Antingen är det väl en iPod eller så är det någon annan typ av mp3-spelare? Vad man ska göra åt TS:s problem är ju såklart helt beroende av vilket?!