Idra fått kicked från EG.

Permalänk
Medlem

Idra fått kicked från EG.

Antar att de flesta redan vet att Idra fått kicken från EG.
För dem som inte vet: http://www.reddit.com/r/starcraft/comments/1e13kh/idra_offici...

Lite analys av EGiNcontroL:
http://www.twitch.tv/incontroltv/b/401859913?t=211m

Intervju med Idra efter kicken.
http://www.youtube.com/watch?v=iUf2tRAwMcY

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt rätt gjort av EG, hade inte orkat en vecka med Idra...

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Var inte för oväntat, synd att det blev såhär trots försök på psykiatriker och annan hjälp. Hoppas han gör något som han faktiskt trivs med nu i framtiden.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Var inte för oväntat, synd att det blev såhär trots försök på psykiatriker och annan hjälp. Hoppas han gör något som han faktiskt trivs med nu i framtiden.

Det var ju lite osämja i EG-huset ett tag. Han vägrade lira demuslim på ladder etc etc.
http://www.youtube.com/watch?v=J4ZmkEmfMWA
Han åkte på väldigt många förluster ett tag mot polt på ladder och man såg att han mentalt var lite, ja, vad man ska kalla det..
Han flyttade ut ur huset och ner till sin läga i San Francisco.

Men det var summan av allt den senaste 6-7 veckorna som gjorde att han sa det han gjorde och till slut fick kicken.
Eftersom det aldrig diskuterades men andra i EG eller med EG's kapten iNcontroL och såg ut att vara en mindre hastat beslut tror jag
att det måste har varit sponsorer som har sagt ifrån på skarpen.

Han bad ju i stort sett alla dra åt helvete.
http://i.imgur.com/FgezXgU.jpg

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Det var ju lite osämja i EG-huset ett tag. Han vägrade lira demuslim på ladder etc etc.
http://www.youtube.com/watch?v=J4ZmkEmfMWA
Han åkte på väldigt många förluster ett tag mot polt på ladder och man såg att han mentalt var lite, ja, vad man ska kalla det..
Han flyttade ut ur huset och ner till sin läga i San Francisco.

Men det var summan av allt den senaste 6-7 veckorna som gjorde att han sa det han gjorde och till slut fick kicken.
Eftersom det aldrig diskuterades men andra i EG eller med EG's kapten iNcontroL och såg ut att vara en mindre hastat beslut tror jag
att det måste har varit sponsorer som har sagt ifrån på skarpen.

Han bad ju i stort sett alla dra åt helvete.
http://i.imgur.com/FgezXgU.jpg

Jo jag vet, därför var det inte så oväntat^^ Jag tror inte Idra har trivts i Starcraft på ett ganska bra tag nu.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

OnT: Något överaskande denna affär för oss som är halvt insatta. Har alltid verkat vara rätt så ok stämning runt Idra ändå, att de verkade mest "ja, han är sån". Men finns väl en gräns för alla, speciellt när det kommer till sponsorer.

EDIT: Fattar lite mer efter lucaz länk till IC. Enbart business. Aja, förhoppningsvis kommer Greg tibax med lite bättre hållning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Lite mer info, vilket bekräftar vad jag trodde. Sponsorerna hade fått nog.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Vem har fått kicken från vad? o.O

Permalänk
Medlem

Bara jag som trodde EG stod för Elgiganten? Trodde idra var en felstavning ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vem har fått kicken från vad? o.O

Skrivet av NoNamesWayne:

Bara jag som trodde EG stod för Elgiganten? Trodde idra var en felstavning ..

De som har koll på Starcraft2 (denna post ligger i Starcraft 2 forumet) vet nog både vem IdrA och vad EG är.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av anon150406:

Den här tråden är nog den mest förvirrande jag läst på SweC det här året. Skriv på svenska ELLER engelska - inte någon egenkomponerad blandning. OT: Vem är Idra?

en amerikansk SC2 spelare som är känd för att vara bad-mannered, skriver inte gg, skriver saker så som "you cheesy f***er" och sånt, han blev kickad från sitt lag Evil Geniuses pga sponsorerna hade fått nog av hans uttalanden

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

en amerikansk SC2 spelare som är känd för att vara bad-mannered, skriver inte gg, skriver saker så som "you cheesy f***er" och sånt, han blev kickad från sitt lag Evil Geniuses pga sponsorerna hade fått nog av hans uttalanden

Dagens i-landsproblem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kvickstick:

Dagens i-landsproblem.

På vilket sätt är det ett i-landsproblem..?

Om en fotbollsspelare får kicken från sitt fotbollslag, skulle det också vara ett i-landsproblem?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Dagens i-landsproblem.

Problem för killen är det allt, han har haft svårt med att hantera sin "ilska" och har nu förlorat ett stort kontrakt, visst kan man tycka det är fjantigt men det är småpotatis jämfört med skandaler inom fotboll till exempel.

Tyckte ändå det var på tiden att han avgick, han var otroligt barnslig och var inte alls intressant att följa. Han undvek att spela mot personer han fick stryk av ofta, utvecklades inte som spelare och medvetet kallade alla sina "fans" idioter.. Han förtjänade att sluta

Permalänk
Medlem

Hmm , ja..alltså jag kan inte säga att det här är en större whoop whoop , Idra har sagt väldigt mycket , och jag vet att
sponsorer har varit på han förut , och om han inte kan ändras , ja vad ska man då göra?

Idra postade ju på sin twitter att han inte kommer lämna e-sport , så jag tror han har något i görningen

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

På vilket sätt är det ett i-landsproblem..?

Om en fotbollsspelare får kicken från sitt fotbollslag, skulle det också vara ett i-landsproblem?

Ja, är inte fotboll en lagsport?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kvickstick:

Ja, är inte fotboll en lagsport?

Vad har det med saken att göra?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

IdrA has left the game!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4) | ROG Strix B550-I Gaming | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

IdrA <3

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Lite mer info, vilket bekräftar vad jag trodde. Sponsorerna hade fått nog.

InControl, verkligen en perfekt rolemodel och spelare även om jag inte spelar SC2 alls längre så gillar jag honom starkt

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i SC2 på något sätt, men den reaktionen från publiken och kommentatorerna var nog de bästa på länge xD

Permalänk

Gissar att många tycker det är en stor grej. Jag tycker allt är lite larvigt.
Datorspel är ingen stor sport och Starcraft kommer inte växa utan tappar sannolikt intresse från omgivningen. Bra att lämna innan skeppet sjunker.
Förhoppningsvis får Greg chansen till att göra något annat än Starcraft i framtiden. Finns så mycket mera att uppleva här i livet.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Raderat massa stavningspolistrams. Sluta med sådant.

Även raderat lite OT och otrevligheter. Har man inget vettigt att tillföra tråden, låt bli.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Osociala koreaner som spelar datorspel hela sin vakna tid för att få sin lön som max är 20k svenska i månaden och då lär man vara ohyggligt bra för att få en så hög lön tycker du är bättre än fotbollsspelare som tränar kondition, styrka lever ett allmänt hälsosamt liv och som tjänar multimiljoner vid samma nivå?

Utöver deras fasta löner så får de ju även prispengar, den spelare som dragit in mest under de 4 första månaderna 2013 är RorO med sina $46.825 vilket är en bra bit över 20k per månad.
Högst belönade spelaren under 2012 drog in $182.609 eller 1.2 miljoner svenska, även det en bra bit över 20k.
Sen att det är mest koreaner är ju dock sant, fast den fjärde högst belönade spelaren 2012 var faktiskt franske Stephano.

Sen drar många av dessa spelare in pengar påsidan via sponsorer, streaming osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Ytterligare personangrepp borttagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

Tack så mycket Då förstod jag.

Visa signatur

Revisor, båtbyggare, med mera.

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det var ett besök hos en sportpsykiatriker som inte visste att man kunde tjäna pengar på att spela datorspel, och som inte visste någonting om e-sport. Han slutade efter ett besök för han tyckte att det var oproffessionellt.

Permalänk
Medlem

Var nog bra för IdrA att han fick lämna EG. Såg hans stream igår och det var den bästa på länge! Behövs nog luftombyte ibland. Han borde ju absolut börja med casting, få personer har hans kunskap om spelet.
Hoppas det går bra för han i framtiden!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pepe's Bodega:

Datorspel är ingen stor sport och Starcraft kommer inte växa utan tappar sannolikt intresse från omgivningen. Bra att lämna innan skeppet sjunker.
Förhoppningsvis får Greg chansen till att göra något annat än Starcraft i framtiden. Finns så mycket mera att uppleva här i livet.

Sluta trolla, såna kommentarer är bara fjantiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe's Bodega:

Vad baserar du detta på? Esport hara bara ökat dom senaste åren, varför skulle det sluta göra det?