iPhone 5 batteri
Hej!
Någon mer här på forumet som har en iPhone 5 med batteri problem?
För min slukar batteri!
Efter 24 minuters användning (Spelade "Fast and Furious 6 The Game") så vart batteriet nere på 93% efter en full ladning.
Detta är tredje gången jag tagit slut på batteriet och sedan laddat till 100%, har hört att det varit lite problem med iphone 5's korta batteritid för vissa men vad ska jag göra åt det? Kollade upp batteriet som iPhone 5 använder sig utav (Litiumjon batteri) och stod här på forumet någonstans att man måste
ladda 2-4 gånger innan batteriet når sin fulla kapacitet eller nåt, stämmer detta? Vet inte hur det är nu då jag inte har hunnit testa den så mycket sen jag spelade men innan så slukade den batteri när jag inte ens använde den... För övrigt så när jag fick mobilen så var den på 80% men detta kanske berodde på annat eller nåt, jag vet inte.
Info:
Telefon: iPhone 5 16gb Svart
Operatör: Halebop (Telia, skiftar mellan dessa då jag har för mig de samarbetar eller nåt?)
Laddningar: Tömt batteriet helt 3 gånger och sedan laddat till 100%
Installation: Återställde ifrån mig "gamla" iPhone 4 (Kontakter och Bilder)
/Så ni som haft iphone 5 lite längre än mig, hur är det? är det bättre nu med batteriet än det var från början? och hur många gånger laddade ni innan det var det?
Edit: Ska och åka buss till polen med skolan på tisdag, så vill ju helst att batteriet håller så länge som möjligt...