Permalänk
Medlem

iPhone 5 batteri

Hej!
Någon mer här på forumet som har en iPhone 5 med batteri problem?
För min slukar batteri!

Efter 24 minuters användning (Spelade "Fast and Furious 6 The Game") så vart batteriet nere på 93% efter en full ladning.
Detta är tredje gången jag tagit slut på batteriet och sedan laddat till 100%, har hört att det varit lite problem med iphone 5's korta batteritid för vissa men vad ska jag göra åt det? Kollade upp batteriet som iPhone 5 använder sig utav (Litiumjon batteri) och stod här på forumet någonstans att man måste
ladda 2-4 gånger innan batteriet når sin fulla kapacitet eller nåt, stämmer detta? Vet inte hur det är nu då jag inte har hunnit testa den så mycket sen jag spelade men innan så slukade den batteri när jag inte ens använde den... För övrigt så när jag fick mobilen så var den på 80% men detta kanske berodde på annat eller nåt, jag vet inte.
Info:
Telefon: iPhone 5 16gb Svart
Operatör: Halebop (Telia, skiftar mellan dessa då jag har för mig de samarbetar eller nåt?)
Laddningar: Tömt batteriet helt 3 gånger och sedan laddat till 100%
Installation: Återställde ifrån mig "gamla" iPhone 4 (Kontakter och Bilder)

/Så ni som haft iphone 5 lite längre än mig, hur är det? är det bättre nu med batteriet än det var från början? och hur många gånger laddade ni innan det var det?

Edit: Ska och åka buss till polen med skolan på tisdag, så vill ju helst att batteriet håller så länge som möjligt...

Permalänk
Medlem

Du ska inte tömma batteriet.

Har haft min i 6 månader, laddar 2 gånger om dagen. Allt beror på hur mycket du använder telefonen, och till vadå.

Vissa har haft sämre batteritid då de har återställt från en äldre backup. Testa att köra från start istället.

Permalänk
Medlem

24 min med 3d-spel och bara 7% borta borde du väl vara rätt nöjd med? Batterierna håller inte jättemycket och kräver laddning minst 1 gång per dygn. Sen när du laddar är mindre viktigt för livslängden.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Avstängd

Att töma ett litiumbatteri är inte bra och är skadligt för det. Framförallt tappar det kapacitet eller expanderar i form.

Att spela i en halvtimme och bara förlora 7% tycker jag låter helt vettigt, med den kapaciteten en Iphones batteri har (1440 mAH) så är det riktigt bra.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Efter 24 minuters användning (Spelade "Fast and Furious 6 The Game") så vart batteriet nere på 93% efter en full ladning.

Så efter 24 minuter fast and furious så är batteriet nere på 93%?
Då har den ju bara dragit 7% och det är ju inte så mycket.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Entusiast

Du förlorade 7% på knappt en halvtimmes spelande, det låter ganska normalt.
Det är ingen spelkonsol om du trodde det.

Permalänk
Medlem

kört lite fler tester och det verkar faktiskt som att det är mycket bättre nu!
de där med furious var kanske inte ett vidare bra test då jag till mesta del spelade på datorn och den var i menyn.
Enligt mina tester så ska batteriet räcka i typ 9 timmar.
Använde mobilen i 3 timmar och batteriet var nere på 66% + lite vänteläge men skit i det!

Dock så verkar det som att det är nånting konstigt med 90-100%
När man väl är på 100% tar de typ 5% innan man är nere på 99%
sen när man väl är nere på 99% så går de skit snabbt och rätt som de är så är den nere på 93%