Varför vill youtube (oftast) inte spela 1080p?

Permalänk
Medlem

Varför vill youtube (oftast) inte spela 1080p?

Som trådtiteln lyder vill oftast inte youtube på min dator spela upp material i full HD. När jag klickar på det lilla kugghjulet och väljer 1080p åker menyn tillbaka och hjulet börjar snurra, men sen händer inget mer. Videon stannar kvar på 480. Min internetuppkoppling ska klara det (ibland lyckas den byta och då går det fint).
Någon som har någon idé på hur detta kan lösas?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Youtube har haft stora problem senaste tiden
Folk kan inte kolla i upplösning som de klarar, videos kapas utan anledning etc
Det fungerar allmänt dåligt, vet inte vad det beror på men har för mig jag läst att de håller på att uppgradera servrarna eller nått. Men inte säker
Du får helt enkelt vänta på att google fixar det

Permalänk
Medlem

Byt från IE och FF och se om det löser sig. Fungerar bra för mig i Chrome och Opera.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Byt från IE och FF och se om det löser sig. Fungerar bra för mig i Chrome och Opera.

Glömde skriva att jag redan kör med Chrome

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoeBlack:

Som trådtiteln lyder vill oftast inte youtube på min dator spela upp material i full HD. När jag klickar på det lilla kugghjulet och väljer 1080p åker menyn tillbaka och hjulet börjar snurra, men sen händer inget mer. Videon stannar kvar på 480. Min internetuppkoppling ska klara det (ibland lyckas den byta och då går det fint).
Någon som har någon idé på hur detta kan lösas?

Har du Telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Youtube har ett välkänt problem, här är en lösning som fungerade för mig:

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Permalänk
Medlem

Jag har 100/10 från comhem och Chrome och jag har inte märkt några problem

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Jack3 har rätt, de har stora problem med det, det har inte med mottagaren att göra, du kan skaffa Terabit-internet (nej det kan du nog inte ) men det kommer inte hjälpa ett smack. Skickar de 0 får du 0 oavsett hur snabbt du kan ladda ner.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det: ju mer populär en viss videoström är, desto bättre fungerar den (dvs, den mellanlagras på en hel drös YouTubeservrar så nära konsumenten som möjligt).

Videoströmmar som har få tittare blir därför betydligt segare, och risken för buffringspauser blir hög. Om man då väljer HD så blir det förstås ännu segare och ännu fler buffringspauser, då bandbredden i praktiken inte ökas.

Jag har själv haft stora problem att titta på videoströmmar med liten publik under längre tid...

Spelar ingen roll om jag kör IE, FF, Chrome eller Opera. Same shit.

FTR så har jag 100/100 via fiber, men det har inget med saken att göra.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Själv installerade jag om Flash och bytte från chrome till FF. Fungerar mer eller mindre felfritt för mig nu

Permalänk

Fungerar verkligen SKIT dåligt för mig i hela hushållet och har gjort det i flera månader.

Permalänk
Avstängd

Om kugghjulet börjar snurra och du inte får ut rätt upplösning så är det oftast så simpelt som att bara "spola" tillbaka videon manuellt för att få den korrekta högre upplösningen att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Har du Telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, Tele2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har problem med Youtube oavsett om jag kör Internet Explorer, Firefox eller Chrome.

För kunde jag köra 720p utan problem, nu klarar jag inte ens 480p ibland. Sen så slutar den buffra ibland, eller så slutar klippet tvärt efter kanske 25% och man får uppdatera hela sidan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Youtube har ett välkänt problem, här är en lösning som fungerade för mig:

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Löste det för mig med. Tackar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Nu funkar youtube inte alls för mig, inte på mobilen heller. Serverfel?

Permalänk
Inaktiv

Fungerar alldeles utmärkt för mig. Fiber, Bahnhof, 100/100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kantor65:

Nu funkar youtube inte alls för mig, inte på mobilen heller. Serverfel?

Ser på det just nu. Fungerar finfint.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Om kugghjulet börjar snurra och du inte får ut rätt upplösning så är det oftast så simpelt som att bara "spola" tillbaka videon manuellt för att få den korrekta högre upplösningen att fungera.

Precis vad jag tänkte skriva. Efter du valt på kugghjulet. Tryck någonstans på "timern", jag brukar oftast trycka där man är i videon så buffrar den om med den nya upplösningen.

Jag stör mig ganska hårt att "auto" läget de har fungerar så dåligt >_<

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Kul grej...

Om du får upp "kugghjulet" på skärmen så kan man genom att trycka piltangenterna börja spela masken

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Skrivet av Brajg:

Kul grej...

Om du får upp "kugghjulet" på skärmen så kan man genom att trycka piltangenterna börja spela masken

Öh... Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorruptedLungs:

Öh... Va?

http://googlesystem.blogspot.se/2010/07/play-snake-in-youtube...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |