D-Link har fruktansvärt dålig service (trasig DIR-635)

Permalänk
Medlem

D-Link har fruktansvärt dålig service (trasig DIR-635)

Hej alla.
Jag vill bara för er skull skriva lite om hur D-Link hanterar sina kunder.
Min far köpte en D-Link DIR-635 router med trådlöst nätverk.
Det var något fel på routern och den kopplade ner så fort nätet belastades med lite trafik.
Efter mycket sökande på nätet och tester med olika firmware, olika inställningar, flyttande av trådlösa telefoner och liknande, så konstaterade jag att det var fel på produkten. Gick då in på deras hemsida för att felanmäla, men den ville inte acceptera routerns serienummer, så vi blev tvungna att ringa deras supporttelefon för 39:-.
Efter mycket om och men så gick de med på att routern var kass (testade med annat modem, andra datorer, andra firmware...).
När vi sedan får ut retursedel till dem, så har de mage att kräva att vi själva står för frakten av routern.
Katastrofalt är vad jag kallar det är.
Inte nog med att de säljer en trasig router, de tar dessutom betalt för supporttelefon och frakt. Räkna där till all tid det tagit oss med felsökning och liknande.
Därför har jag bestämt mig. Aldrig mer en produkt från D-Link. Aldrig.
De är inte ett seriöst företag.

Permalänk
Medlem

Varför tar du kontakten med D-link? Det är ju till butiken du köpt produkten du vänder dig om den inte funkar. de får sedan dra processen mot d-link...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

okej då vet vi!

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt, själv bojkottar jag D-Link efter att två routrar pajat för mig, det var dock billiga utan WiFi så jag försökte aldrig få ersättning.
Nu kör jag med Netgear.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Ska returnera en d-link router nu också, och tydligen ska man själv stå för frakten. Så 135 kr eller vad det kostar, för att få fixat ett fel som är orsakat av dem? Helt ofattbart för mig!

Permalänk

Ibland fungerar deras routrar riktigt bra.
T ex Dir-655 har fungerat felfritt.
Men däremot på min DIR-855 försvinner signalen rätt som det är.

Sen har jag ett USB-nätverkskort som fugnerar jättebra.
Sen har jag också ett PCI-gigabit-nätverkskort som inte fungerar så bra. Där försvinenr drivrutinerna efter man startat om datorn. Då får man ta ur kortet och installera drivrutinerna igen och starta om (men vid nästa omstart försvinner dom igen )
Så det är väldigt upp och ner med D-link.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Hade en 655:a som började strula. Dioden visade att den hade en kabel i port 1 men det fanns inte. Den hade även andra allvarliga problem som gjorde att den inte funkade som den skulle.
Iaf, den var köpt på onoff som inte finns kvar och mao kunde jag inte skicka in den till d-link via dom. Då den fortfarande hade garanti från d-link gjorde jag en returansökan och fick en adress och returnr. Snålade in på portot och skickade den som icke spårbart vilket var ett misstag. Då min status aldrig ändrades mailade jag dom men fick som svar att dom inte fått in den. Väntade 2v till men nix den hade inte kommit. Dom tyckte jag skulle kolla med posten men orkade aldrig det.
Efter 6 månader hade jag för mkt tid och skickade på chans ett mail och frågade om det kunde vara så att den råkat dykt upp vilken den inte hade ...dock skrev hon att hon skulle förlust anmäla den i deras system och att hon skulle skicka ut en ersättningsenhet och en vecka senare kom den från UK med DHL el dyl.
Blev överraskad och glad över att ett stort företag visat sån service.

Jag verkar ha otur med grejer som skickas. Skickade in en extern 500gb usb 2.0 2.5tums disk till WD (även den köpt på onoff) dock som spårbart denna gång. Min status ändrades aldrig där heller dock kunde jag på postens sida se att den var mottagen tack vare trackingnr så efter några mail skickade dom ut en 3.0 variant

Antar att jag hade extra mkt tur med d-link och vet mao inte hur dom hanterat ett vanligt ärende men ville bara dela med mig av min erfarenhet.

/Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeandersson:

Ska returnera en d-link router nu också, och tydligen ska man själv stå för frakten. Så 135 kr eller vad det kostar, för att få fixat ett fel som är orsakat av dem? Helt ofattbart för mig!

Har butikens garanti gått ut är det tyvärr det som gäller. Blir extra dyrt när skiten ska skickas utomlands och när en några år router ska skickas funderar man ju på om det verkligen är värt portopengarna.

Permalänk
Avstängd

Min dirr 655 var trasig och de skötte det riktigt bra. Jag tycker deras service var extremt bra. Inom en vecka fick jag min nya enhet!

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Skrivet av PiZZaMaN:

Har butikens garanti gått ut är det tyvärr det som gäller. Blir extra dyrt när skiten ska skickas utomlands och när en några år router ska skickas funderar man ju på om det verkligen är värt portopengarna.

Är det så allmänt eller bara d-link?

Permalänk
Medlem

D-link är smäck, inget nytt under solen det inte.

Tips till er som har tvärdöda D-linkrouters, nätadaptrarna till lite äldre modeller var helt notoriska vad det gällde att avlida. Innan ni köper nytt/skickar in, börja med att mäta om ni får spänning från adaptern. Är adaptern död kan man använda en annan adapter som levererar samma utspänning och samma eller högre ström. Passar inte proppen på den nya adaptern i kontakten på routern, kan man flytta över sladden från den gamla adaptern till den nya.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

-