Infinity Ward demonstrerar grafikmotorn för Call of Duty: Ghosts

Permalänk

Man måste dock komma ihåg att dem siktar på att köra spelet i 60 FPS på alla konsoler så BF3 Ultra settings kan man nog inte förvänta sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU= Ryzen 9 5900X/ RAM= 32GB 3200MHz/ MB= MSI B550M/ GPU=ASUS TUF 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

vapen texturerna och modellerna har varit CoDs styrka hela tiden, karaktärernas texturer och modeller har inte alltid varit så bra som det antagligen kommer vara i Ghost, detta är ju endå bara en förhandsvisning, det kan ändras en del. till exempel tror jag inte low-end system kommer kunna köra spelet + subdiv modeller, även det mest effektiva real-time subdiv pluginet i Maya är långsamt på i5-3570k

Fast du kan inte jämföra subdivide med vad som visas här, de använder troligen bara tesselering(vilket är mycket snabbare). När man subdiverar i något 3D model program så måste alla nya verteces ta vägen någon stans(RAM), med tesselering i directX(qota mig inte på detta men tror det är så) så sköts allt av GPU:n som är mycket snabbare än en processor(min i7:a når nästan 100Gflops, medans mitt 7970 ska nå över 4Tflops, alltså 40x snabbare).

Dessutom så kan man med både Zbrush och Blender skulptera med dynamisk subdivering, tyvärr så har mina 16GB tagit slut ibland och kraschat Blender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Motorn släpptes för 8 år sedan.
Och när CoD totalt dragit in tiotals miljarder svenska kronor kan man ju tycka att resurserna för att skapa en ny motor finns.

Han kanske helt enkelt bara snackar men på honom lät det som att det behövdes en hel arme med programmerare för en sådan sak plus att det var tajt med tid. Men som sagt, har man tillräckligt med pengar i kassan går ju allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

UNDERBART att de hottar upp världens bästa Spelserie, när man inte trodde det kunde bli bättre så får man höra detta ... Euphoria

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo men när man tänker efter är det ju klart att de inte kan skapa en helt ny motor på två år

Nej, men dom har haft betydligt längre tid på sig än så för att göra det. Motorn är ju för fasen nära på 20 år gammal nu. Infinity Ward har använt samma motor sedan dom släppte första CoD 2003, fast uppgraderat den när dom anser att det har behövts. Det handlar inte om tid, utan om vilja.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av swesen:

Fast du kan inte jämföra subdivide med vad som visas här, de använder troligen bara tesselering(vilket är mycket snabbare). När man subdiverar i något 3D model program så måste alla nya verteces ta vägen någon stans(RAM), med tesselering i directX(qota mig inte på detta men tror det är så) så sköts allt av GPU:n som är mycket snabbare än en processor(min i7:a når nästan 100Gflops, medans mitt 7970 ska nå över 4Tflops, alltså 40x snabbare).

Dessutom så kan man med både Zbrush och Blender skulptera med dynamisk subdivering, tyvärr så har mina 16GB tagit slut ibland och kraschat Blender.

hur många polygoner hade du i blender då? har varit uppe på över 16m polygoner i mudbox på min gamla skolas (LBS-Trollhättan) dator med intel core2duo, gt430 grafik och 4gb minne, gick inte fort men kraschade iaf inte, maya kraschade dock ofta när man kom upp i ca 15k polygoner

OT, jo, låter mer troligt att dom bara använder tesselation men inte samma kvalitet på tesselation jämfört med subdiv imo

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Han kanske helt enkelt bara snackar men på honom lät det som att det behövdes en hel arme med programmerare för en sådan sak plus att det var tajt med tid. Men som sagt, har man tillräckligt med pengar i kassan går ju allt.

Han säger att det behövs en hel armé med folk för att utveckla en ny motor på två år, trots detta har mindre företag lyckats på just så kort tid. Så han snackar skit för att rättfärdiga att dom är giriga och lata.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Han säger att det behövs en hel armé med folk för att utveckla en ny motor på två år, trots detta har mindre företag lyckats på just så kort tid. Så han snackar skit för att rättfärdiga att dom är giriga och lata.

Griniga och lata håller jag med om

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

hur många polygoner hade du i blender då? har varit uppe på över 16m polygoner i mudbox på min gamla skolas (LBS-Trollhättan) dator med intel core2duo, gt430 grafik och 4gb minne, gick inte fort men kraschade iaf inte, maya kraschade dock ofta när man kom upp i ca 15k polygoner

OT, jo, låter mer troligt att dom bara använder tesselation men inte samma kvalitet på tesselation jämfört med subdiv imo

Vet inte, gjorde om modellen p.g.a krasherna, men om den nya med 5miljoner tar 220MB(processen) så va det va nog ganska många.

Permalänk

Jag gillar den grafiska uppdateringen, dock tycker jag det är lite tråkigt att de skryter med "Almost photo realistic world" och att deras grafik är ett stort steg framåt för den världsledande tekniken osv (minns inte ordagrant vad det va han babbla om).
För mig har CoD sedan länge legat efter på grafikfronter, och kommer nog alltid att göra. Jag spelar det för att jag älskar single playern, och för att multiplayerns gameplay är väldigt addictive. Skulle jag endast vara ute efter bra grafik skulle jag välja andra titlar.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

http://youtu.be/1zwNalOr2yQ?t=4m29s

Spolat fram videon till den punkt jag tänker snacka om som handlar om motorn till "Ghost".
Spelet verkar att ha sämre grafik än innan.. Detta kan man see i videon jag har länkat ovan där han jämför Call of Duty Ghost (Next gen) med BF3 (old gen/current). !Inte tänkt att starta ett flame war eller liknande, vill bara påpeka att motorn är sämre...!

Permalänk
Medlem

Lika fake som alla för renderade ps3 alla tech demos, detta skulle alldrig fungera på konsol med
npcs, riktiga miljöer och spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen1989:

Åh nice, dom har kommit lika långt som Dice 2011

eller crysis 2007 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Han säger att det behövs en hel armé med folk för att utveckla en ny motor på två år, trots detta har mindre företag lyckats på just så kort tid. Så han snackar skit för att rättfärdiga att dom är giriga och lata.

Vilken/villka utvecklare har skapat en helt ny motor på 2 år eller mindre?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Vilken/villka utvecklare har skapat en helt ny motor på 2 år eller mindre?

Frictional Games (skaparna av Penumbra-serien och Amnesia: The Dark Descent).
Kan dom, kan Infinity Ward.

Edit: Här har du källa - http://en.wikipedia.org/wiki/HPL_Engine

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Kanske har sagts men...

Qoute: "Everything you´re about to see is running real time in the next generation call of duty Engine"

Är ganska irrelevant då han tråkigt nog glömmer att nämna "på vad" som den "går" real time.

Annars var det ju fint. Men vad händer när saker börjar röra på sig i bilderna?

/Anders

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

sedan förstår jag inte av de som i tråden skrev att de tänker köpa spelet pga av dessa förbättringar, hur tänker ni egentligen? Har grafiken en så stor betydelse att när de gör dessa minimala förbättringar så köper ni det. Kan bara skratta

Är inte detta hela idén bakom spelkonsolerna; att spy ut "nya" titlar av samma spel regelbundet?
Gör man det, på ålderdomligt hårdvara är det inte mycket man hinner ändra mellan släppen.
Polering och en ny korridor av QTE:er, sen är det dags för släpp.

Jämför tiden som gick mellan spel på PC för några år sedan med hur frekvent nya versioner släpps nu för tiden.
Sedan vet speltillverkarna att PChårdvara generellt är snabbare än konsolhårdvara, alltså kan de lägga ned minimalt med tid på portning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Frictional Games (skaparna av Penumbra-serien och Amnesia: The Dark Descent).
Kan dom, kan Infinity Ward.

Edit: Här har du källa - http://en.wikipedia.org/wiki/HPL_Engine

-"That ain´t gonna happen"
CoD-serien är i kassako-läge; då mjölkar man ut så mycket man kan med minimal arbetsinsats.
Räkna med att ett "CoD next generation" kommer om ett till två år; CoD MW3 visade att toppen var nådd och nedgången av försäljningar började.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

-"That ain´t gonna happen"
CoD-serien är i kassako-läge; då mjölkar man ut så mycket man kan med minimal arbetsinsats.
Räkna med att ett "CoD next generation" kommer om ett till två år; CoD MW3 visade att toppen var nådd och nedgången av försäljningar började.

Tro mig, jag är plågsamt medveten om detta. Det här är något som genomsyrar hela spelindustrin idag, det är inte bara dom som gör så här.

Det som oroar mig allra mest är hur folk kan vara så blinda att dom blir grundlurade mitt framför sina egna ögon, så dom köper skiten som spottas ut varje år.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Frictional Games (skaparna av Penumbra-serien och Amnesia: The Dark Descent).
Kan dom, kan Infinity Ward.

Edit: Här har du källa - http://en.wikipedia.org/wiki/HPL_Engine

Mjo men man får nog sätta det lite i perspektiv till hur avancerad motorn är.
De stora spelhusen brukar väl i runda slängar ta 3-5 år på sig att göra en motor från "scratch".
Men misstolka mig inte, det ursäktar inte infinity ward. De har haft ett antal år på sig att utveckla en ny motor.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Ser ändå bra ut, ska bli spännande och se BF4 vs cod: Ghost

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Absolut de går frammåt, men så som du tänker kan vi ju tänka på så oerhört mycket.
Här har vi ett företag som stoppar all utveckling och inte går frammåt. Om vi skulle jämföra allting med de som fanns för 10 år sen så skulle ingenting behöva utvecklas i någon rask takt.

Vill vi verkligen ha att varje år kommer de en ny funktion, skulle vi gjort likadant med telefoner?
Nu släpper vi Samsung Galaxy s5 - Den har en ny funktion, bättre kamera.
Vi måste ju få kritisera och jämföra med den konkurrens som finns nu. Vi kan inte jämföra med de som ligger bakom oss även om vi ibland är lite nostalgiska, ingenting skulle gå framåt om vi gjorde på de sättet.

Kolla på det nya COD och jämför de med de nya Battlefield eller Crysis. Om några år kommer vi och sitta och kolla på de spelen och säga:
- På min tid var detta häpnadsväckande grafik!

Tragiskt nog har du helt rätt. Det är egentligen inget häpnadsväckande som hänt med motorn. Vad dom skulle gå in på mer är väl en mer avancerad singleplayer och multiplayer, det hade nog tilltalat mer äldre gamers och kanske fått bort detta "P12 spelar cod". Men njaa, det verkar bli ungefär samma spel som tidigare, vilket jag tycker är rätt bra, men lite mer avancerat vore ju bra. Hard på dagens spel är som easy på oldschoolspel, om man ens kunde välja svårighetsgrad.

Skrivet av Limo:

Motorn släpptes för 8 år sedan.
Och när CoD totalt dragit in tiotals miljarder svenska kronor kan man ju tycka att resurserna för att skapa en ny motor finns.

Verkligen! Håller med totalt! Det finns många grafikrunkare där ute som borde få vad dom vill. För mig som gillar ren grafik istället skulle detta också vara en möjlighet man skulle få. Men jag tror faktiskt inte många på IW ens bryr sig ett skit längre, det är folk som vill ha så mycket pengar för så lite som möjligt.

Skrivet av Tommy_h:

Communityt gick åt skogen? Är inte MW2 ett p2p spel utan mod tools?

Holy shit vad mycket skit det snackas!

Det finns dedikerade servrar och modtools, inte tack vare dom utan tack vare en del av communityn. Tror inte jag får länka men en snabb googling så kommer du finna!

Med allt detta sagt så håller jag tummarna på att det blir ett nice spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Mjo men man får nog sätta det lite i perspektiv till hur avancerad motorn är.
De stora spelhusen brukar väl i runda slängar ta 3-5 år på sig att göra en motor från "scratch".
Men misstolka mig inte, det ursäktar inte infinity ward. De har haft ett antal år på sig att utveckla en ny motor.

Om man kollar på vad det är för teknik involverad i båda dom två motorerna, så är HPL Engine betydligt mer avancerad än vad Quake-motorn är.
Fysikmotorn som används är ljusår före den som Infinity Ward har i sina spel. Dom byggde en motor från scratch på ca ett år och sedan har dom uppgraderat den (ganska rejält) två gånger på mindre än fem år. Med tanke på storleken av den studion så är det rent ut sagt löjeväckande att inte större studios "kan" göra så med sina.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nej, tar och lägger mitt hopp på Respawn Entertainments nya spel som dom ska avslöja på E3. Tacka vet jag gamla Infinity Ward.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av snailslayer1:

Hur gammal är Captain Price egentligen?

Var med i WWII (1939-1945) och var kanske 30-40? Och i Modern Warfare 1,2 och 3 som utspelar sig under 2010-talet. Så kanske ca 105 år i Modern Warfare spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiddinWar:

http://youtu.be/1zwNalOr2yQ?t=4m29s

Spolat fram videon till den punkt jag tänker snacka om som handlar om motorn till "Ghost".
Spelet verkar att ha sämre grafik än innan.. Detta kan man see i videon jag har länkat ovan där han jämför Call of Duty Ghost (Next gen) med BF3 (old gen/current). !Inte tänkt att starta ett flame war eller liknande, vill bara påpeka att motorn är sämre...!

Du kan ju inte säga att det har sämre grafik än innan baserat på en video där de jämför ghost med bf?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Vad fan lol:ar du åt?! Hur många spel har 2 solar OCH fiskar som flyttar sig när du kommer????

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.