Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Problem med internet

Hej! det är så att jag slumpmässigt tappar internet i datorn. den säger att jag inte har någon kabel ansluten i datorn men då jag vet att kablen sitter i och är hel så har jag ingen aning om vad problemet kan vara. nätverket kommer och går som det vill.

http://imgur.com/wRijLxO (Bild då nätveket precis kom tillbaka)

Jag har prövat båda portarna i moderkortet och har tyvärr inget extra nätverkskort liggandes.

vad jag tror kan ha hänt är när det åskade var nätverket igång men datorn avstängd kan detta ha dödat nätverksportarna och behöver jag köpa ett nytt moderkort

edit: efter att ha startat om switchen har jag inte tappat internet på ett bra tag kan den vara trasig?
Specs är i min desc.

Visa signatur

Chassi: Nzxt Phantom Fulltower Moderkort: Evga P67 SLI Processor: Intel Core i7 2600K 4.2Ghz Processorkylare Corsair H100i (Fläktar Corsair SP120 Quiet edition)Ramminnen: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB LP Grafikkort: Gigabyte Radeon HD 7950 Nätaggregat: Corsair TX 750W Diverse: Nzxt Ledslinga 2m blå, Nzxt 24,8,2x6 Pin White sleeved, Frontkabinett sleeved 140mm AF series Quiet editon 120mm AF Quiet edition