Jag går i tankarna att hosta en minecraft server och söker ett gäng att spela med.
Jag har tänkt mig att köra voltz på servern och det ska helt klart vara en pvp server men det medför ju också många problem...
Något i still med "the walls"(blandat med redalert) fast MYCKET större och dagar/veckor innan pvp är tillåtet. istället för väggar så bestämmer vi en tid som vi har på oss att bygga baser(tex 2 lag som bygger varsin). Sen när båda lagen har ordentligt med försvar och missilfabriker igång så tillåter vi pvp.
Det kommer bli ett stort problem att balansera, det är ju inte roligt om allt man byggt sprängs av en antimatter missil men inte heller är det kul om det är helt omöjligt att förlora något.
Jag har några idéer som tex att varje lag har en oförstörbar litet lager där de kan lagra saker så de aldrig behöver börja om helt från början och båda lagen strävar efter att trycka tillbaka det andra laget mot deras bunker genom att förstöra deras bas och göra sin egen större.
Andra förslag skulle kunna vara om det istället går ut på att hålla en vis punkt på kartan.
Är det fler här som är intresserade här och/eller har egna idéer på "game mods" eller items som borde bannas?
Edit: jag menar inte att man bara ska ha ett liv som i the walls