Permalänk

Duktig BF3 pilot

Är det någon som är en duktig BF3 helikopterpilot? Jag är inte så värst duktig, jag skulle vilja ha hjälp Lägg till mig på battlelog om ni vill hjälpa en noob
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/xPast3000/

Permalänk
Medlem

Är väl en ganska bra helikopterpilot, men suger på att lära ut tyvärr

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen

Vilken nivå är du på? Kan du flyga en helikopter? I början kunde jag inte flyga överhuvudtaget, för jag förstod inte alls hur man styr. En kompis förklarade och efter det kunde jag börja träna på att kontrollera helikoptern. Nu kan jag flyga, men jag är absolut ingen bra pilot. Jag kan dock ändå ge några tips:

- Ha alltid en gunner.
- Gunnern ska ha TV Missile (och gärna Thermal Optics, tycker jag).
- Håll dig i utkanten av banan och låt gunnern skjuta TV Missiles.
- För att gunnern ska kunna skjuta iväg sin TV Missile måste du sikta lite uppåt. Sätt dig i gunnerns säte så förstår du vad jag menar.
- Om du hamnar head on med en annan attackhelikopter bör du försöka nå högre höjd än den. Den som flyger högst vinner oftast.
- Stå aldrig still om du inte har skydd av terrängen. Det är hur enkelt som helst för en tank att skjuta sönder en hovrande helikopter.
- När du attackerar en tank, håll dig ovanför räckvidden för hans main cannon, annars är risken stor att han tar ut dig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Är det någon som är en duktig BF3 helikopterpilot? Jag är inte så värst duktig, jag skulle vilja ha hjälp Lägg till mig på battlelog om ni vill hjälpa en noob
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/xPast3000/

Vill du lära dig flyga eller sitta som gunner?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Att just flyga heli är väldigt lätt. Problemet blir när du har massa jaktplan efter dig. Då gäller det att vara riktigt smidig och skjuta ner dem. Höjd är din vän. Att ta hjälp av vänliga områden är också ett tips. Om någon är efter dig, flyg fort som attans där du vet att du har kompisar, några kanske har en stinger eller liknande och kan mota bort flyget

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Vilken nivå är du på? Kan du flyga en helikopter? I början kunde jag inte flyga överhuvudtaget, för jag förstod inte alls hur man styr. En kompis förklarade och efter det kunde jag börja träna på att kontrollera helikoptern. Nu kan jag flyga, men jag är absolut ingen bra pilot. Jag kan dock ändå ge några tips:

- Ha alltid en gunner.
- Gunnern ska ha TV Missile (och gärna Thermal Optics, tycker jag).
- Håll dig i utkanten av banan och låt gunnern skjuta TV Missiles.
- För att gunnern ska kunna skjuta iväg sin TV Missile måste du sikta lite uppåt. Sätt dig i gunnerns säte så förstår du vad jag menar.
- Om du hamnar head on med en annan attackhelikopter bör du försöka nå högre höjd än den. Den som flyger högst vinner oftast.
- Stå aldrig still om du inte har skydd av terrängen. Det är hur enkelt som helst för en tank att skjuta sönder en hovrande helikopter.
- När du attackerar en tank, håll dig ovanför räckvidden för hans main cannon, annars är risken stor att han tar ut dig.

Tack för tipsen! Det kommer att hjälpa mig! Du verkar ju inte så dålig på att flyga trots allt

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Att just flyga heli är väldigt lätt. Problemet blir när du har massa jaktplan efter dig. Då gäller det att vara riktigt smidig och skjuta ner dem. Höjd är din vän. Att ta hjälp av vänliga områden är också ett tips. Om någon är efter dig, flyg fort som attans där du vet att du har kompisar, några kanske har en stinger eller liknande och kan mota bort flyget

Precis

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Vill du lära dig flyga eller sitta som gunner?

Det är ju roligare att vara pilot, men att vara en bra gunner skadar ju inte

Permalänk
Medlem

Kan visa dig lite någon dag Är iaf helt okej, men failar ofta när jag leker lite mycket

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Gå upp på maxhöjd ovanför bas. Spamma raketer (med oändlig räckvidd) och gunnerns automatkanon (oändlig räckvidd). Dyk när du blir anfallen av ett flygplan. Repetera tills du tröttnar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vilken nivå är du på? Kan du flyga en helikopter? I början kunde jag inte flyga överhuvudtaget, för jag förstod inte alls hur man styr. En kompis förklarade och efter det kunde jag börja träna på att kontrollera helikoptern. Nu kan jag flyga, men jag är absolut ingen bra pilot. Jag kan dock ändå ge några tips:

- Ha alltid en gunner.
- Gunnern ska ha TV Missile (och gärna Thermal Optics, tycker jag).
- Håll dig i utkanten av banan och låt gunnern skjuta TV Missiles.
- För att gunnern ska kunna skjuta iväg sin TV Missile måste du sikta lite uppåt. Sätt dig i gunnerns säte så förstår du vad jag menar.
- Om du hamnar head on med en annan attackhelikopter bör du försöka nå högre höjd än den. Den som flyger högst vinner oftast.
- Stå aldrig still om du inte har skydd av terrängen. Det är hur enkelt som helst för en tank att skjuta sönder en hovrande helikopter.
- När du attackerar en tank, håll dig ovanför räckvidden för hans main cannon, annars är risken stor att han tar ut dig.

Håller med med modiferingar!
- Håll dig inte bara i utkanten, se bara till att vara på den sida av banan som ditt lag kontrollerar. Åk bara över motståndarrum när du är 100% att deras AA inte kan nå dig och du har countermeasures redo, men ta dig ut så fort du har använt alla rocket pods
- Om det är head-on helikopterstrid och den andra helikoptern för övertag, flyg snabbt bortet och under radarn, vinkla upp och lås på när du har avståndet. Motståndarhelikoptern kommer inte kunna låsa på dig!

Och sen lite egna tips
- Lär dig att flyga helikoptern så som du kan cykla, det är extremt viktigt att kunna göra extrema manövrar för att lura motståndarna
- Om du ser att motståndarhelikoptern skjuter en TV-missil mot dig, vinkla 90 grader åt sidan så att du får en extrem snabb ändring i ditt mönster, missel kommer missa då
- När du använder dina rocket pods, sikta med symbolen som ser ut som ett stort i (så här: 'I'), den kompentserar för din hastighet och vinkel och träffar alltid rakt på
- Lär dig göra snabba landingar (när det behövs repareras). Vipern kan landa på slät yta i vilken hastighet som helst om helikoptern inte har någon lutning (dvs 0 grader).
- Om det är en jet bana, håll dig aldrig högt uppe, försök att vara så långt ner som möjligt (samtidigt som du unviker tanks, nasty stuff)

Har ca 2000 kills med attack heli, lite blandat från gunner och pilot. Men 50 timmar alla fall. Påstår mig kunna flyga bra såvida det inte är någon riktigt bra i luften mot mig =P

PS. Riktigt jobbigt att vara pilot på hardcore, måste ner och reparera ofta samt att se enemies är inte lätt xD

Permalänk
Medlem

hover+zoom pcw style om du vill dö så lite som möjligt men det är kanske inte så kul för piloten då;
http://www.youtube.com/watch?v=VqCC0JxRV_A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

hover+zoom pcw style om du vill dö så lite som möjligt men det är kanske inte så kul för piloten då;
http://www.youtube.com/watch?v=VqCC0JxRV_A

Detta är varför iglan borde få en buff på den verticala höjden. Helt omöjligt att få ner helikoptern därifrån utan flyg ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Det är ju roligare att vara pilot, men att vara en bra gunner skadar ju inte

Kan flyga imorrn om du vill. Jag Addar dig.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av piccololento:

Är det någon som är en duktig BF3 helikopterpilot? Jag är inte så värst duktig, jag skulle vilja ha hjälp Lägg till mig på battlelog om ni vill hjälpa en noob
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/xPast3000/

Jag är en skicklig helikopter pilot, även en skickligt "gunner". Adda mig på battlelog så kan vi spela när du vill.
Battlelog: JonasMswe

Permalänk
Medlem

Jets kommer ofta uppifrån, använd free-look mycket.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Är skicklig med Little bird och Z-11
Roligt att flyga in i tunneln på Damavand peak och fläska ner folk där
Viktigt att hålla hög höjd när du är ute och flyger annars, heli mot heli då brukar jag byta höjd och flyga i sidled samtidigt, blir svårare för den andre att träffa med "kulsprutan" då

Kan adda dig ikv ifall du vill ha lite tips

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Kan flyga imorrn om du vill. Jag Addar dig.

Är det du som är PersiljaPe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Är det du som är PersiljaPe?

Japp. Vi kan lira sen när jag kommer hem (runt kl 16).

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

adda mig, APP-Makrill om du vill köra och behöver hjälp !

Pilot Settings
1, Guided rocket or Air-radar (Kör Air-Radar om det är dåligt med jet support)
2, ECM (använd innan lock-on)
3, Heatseekers ( vid närkamp 1v1, gå "Below Radar")

Gunner Settings:
1, Stealth or Autoloader (kör Stealth om det är dåligt med jet support)
2, Zoom or Thermal optic (använd Zoom, om piloten väljer att flyga långt bak)
3, TV-missile (Lär dig skjuta helis och jets)

Alternativen med Fetstil använder jag mest !

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett par inlägg. Tänk på att en rolig bild eller video inte är ett fullgott inlägg. Se § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

[QUOTE=TNordmark;13577347
Pilot Settings
2,ECM (använd innan lock-on)[/QUOTE]

Njaaa. Man kna använda ECM på ett lite bättre sätt (om man kan det). NÄr missilen har avfyrats så får man den att åka in i ECM rökpuffarna och då kommer missilerna Break:a sin låsning och du är safe. Under den tiden så tar du dig below radar och väntar tills du har ECM igen.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Njaaa. Man kna använda ECM på ett lite bättre sätt (om man kan det). NÄr missilen har avfyrats så får man den att åka in i ECM rökpuffarna och då kommer missilerna Break:a sin låsning och du är safe. Under den tiden så tar du dig below radar och väntar tills du har ECM igen.

vad gör du om det är en softlam som har lock-on?
Och ibland så träffar missilen ändå utan softlam, när du använder ECM efter lock-on. (Tro mig, ca 170h i heli)

Bästa sättet (enligt mig) är att använde ECM före lock-on och samtidigt flyga tillbaka mot skydd/basen för att ladda om ECM.

Edit; och om du har en helikopter bakom, gå fort "below radar" !

Edit 2; sedan är det lite svårt att förklara, eftersom det finns flera olika situation när du flyger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TNordmark:

vad gör du om det är en softlam som har lock-on?
Och ibland så träffar missilen ändå utan softlam, när du använder ECM efter lock-on. (Tro mig, ca 170h i heli)

Bästa sättet (enligt mig) är att använde ECM före lock-on och samtidigt flyga tillbaka mot skydd/basen för att ladda om ECM.

Edit; och om du har en helikopter bakom, gå fort "below radar" !

Edit 2; sedan är det lite svårt att förklara, eftersom det finns flera olika situation när du flyger.

Flyger lågt!
Oftast om man är lockad av en javelin så snurrar missilen runt några varv när man ecm-jammar. Då flyger man såpass lågt så att den slår i marken

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Flyger lågt!
Oftast om man är lockad av en javelin så snurrar missilen runt några varv när man ecm-jammar. Då flyger man såpass lågt så att den slår i marken

softlam+javelin = död (den kommer uppifrån och rakt ner, utan att snurra runt helin)

Du måste snacka om vanliga Stingers/Igla

Så varför chansa med att använda ECM efter lock-on?

Permalänk
Medlem

Saknar BF2 då man kunde starta ett lokalt LAN spel och spela ensam, gjorde det mycket för att träna på att flyga.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av TNordmark:

softlam+javelin = död (den kommer uppifrån och rakt ner, utan att snurra runt helin)

Falskt!
Jag har undvikit soflamlockade misiler på detta vis flertalet gånger!
Kan visa dig om du vill?

Kolla här, missilen roterar bakom! Står man still flyger den runt et par varv och sedan smäller den dig!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Zlzs...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Falskt!
Jag har undvikit soflamlockade misiler på detta vis flertalet gånger!
Kan visa dig om du vill?

du snackar om stingers/igla, inte softlam+javelin.. annars kan du gärna få visa mig att jag har fel!

Läs: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TNordmark:

vad gör du om det är en softlam som har lock-on?
Och ibland så träffar missilen ändå utan softlam, när du använder ECM efter lock-on. (Tro mig, ca 170h i heli)

Bästa sättet (enligt mig) är att använde ECM före lock-on och samtidigt flyga tillbaka mot skydd/basen för att ladda om ECM.

Edit; och om du har en helikopter bakom, gå fort "below radar" !

Edit 2; sedan är det lite svårt att förklara, eftersom det finns flera olika situation när du flyger.

är det inte en javelin så funkar molnen iaf. Men på javelins blir det lite trickigt, då måste man flyga neråt för att få den att bryta sin låsning.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Falskt!
Jag har undvikit soflamlockade misiler på detta vis flertalet gånger!
Kan visa dig om du vill?

Kolla här, missilen roterar bakom! Står man still flyger den runt et par varv och sedan smäller den dig!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Zlzs...

"Uppladdad den 31 okt 2011" - kommit flera uppdateringar efteråt!

Vars undvek han javelin med helin?

Klicka på länken http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... och läs igenom allt
(3.Can't be dodged. Javelin missiles can't be dodged. After you launch missile against enemy attack helo it's guaranteed kill.)