När kan man tänkas hitta Starcraft 2 för 99 kr?

Permalänk
Medlem

Konsumentprisindex
99:- anno 2000 borde bli 118,8:- år 2012 om jag utläser tabellen rätt.

Är man ute efter ett SP-spel så förstår jag att priset kan kännas saftigt efter tre år, men du får ju tyvärr betala för hela paketet.
Personligen tycker jag att det är ett av de mest prisvärda spel jag inhandlat.
Kampanjerna på brutal tar tid och MP-delen är väldigt slipad. Jag är högst medioker men har ändå lagt massor med timmar på laddern och har hur kul som helst. Sen har man ju även e-sportscenen att följa, titta på replays, casts, turneringar etc etc.
Mycket content för lite pengar, tycker JAG

Permalänk
Medlem

600:- för Simcity det är svindyrt, 250 spänn är acceptabelt för ett spel som SC2. Eftersom SC2 har varit hyfsat billigt ända från release så tror jag inte Blizzard kommer sänka priserna på ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Nej, det är inte per automatik men det är samma sak som att köpa en 60-fots motorbåt för att sedan upptäcka att man inte hade råd med bensin och sedan gnälla på oljebolagen. Om det slår så hårt mot din månadslön, lägg undan 10kr varje månad så kan du utan att behöva vara orolig för ditt ekonomiska välbefinnande köpa spelet om 3 år.

Jag förstår din jämförelse men den är inte helt relevant då ett spel inte är drivmedlet för en dator. Här handlar det ju trots allt om att köpa en dator för en relativt stor peng för att sedan inte vilja köpa en specifikt accessoar till det priset som marknaden har satt.

Skrivet av GaMeR2K5:

Jag tillhör nog de få som ÄLSKAR Starcraft för dess "kampanj-läge"... men fullkomligt AVSKYR allt vad multiplayer heter.

Skulle aldrig ens komma på tanken att spela ett multiplayerspel i Starcraft igen... det är inget roligt. xD

StarCraft har haft en bra kampanj. Något repetativ, ja. Men i stort intressant och engagerande.
Dock finns det inget av detta kvar i StarCraft 2 utan det lider istället utav Modern Warfare 2-syndromet, som jag vill kalla det. En Hollywood-kampanj som visar ett försök till att knyta ihop en story för att vid finalen enbart presentera en enorm röra enbart världens med inavlade och alkoholiserade skribenter skulle kunna ha skrivit ihop i sömnen.

Skrivet av Mauk:

Konsumentprisindex
99:- anno 2000 borde bli 118,8:- år 2012 om jag utläser tabellen rätt.

Är man ute efter ett SP-spel så förstår jag att priset kan kännas saftigt efter tre år, men du får ju tyvärr betala för hela paketet.
Personligen tycker jag att det är ett av de mest prisvärda spel jag inhandlat.
Kampanjerna på brutal tar tid och MP-delen är väldigt slipad. Jag är högst medioker men har ändå lagt massor med timmar på laddern och har hur kul som helst. Sen har man ju även e-sportscenen att följa, titta på replays, casts, turneringar etc etc.
Mycket content för lite pengar, tycker JAG

Jag är osäker på vad det skall ha för innebörd alls. Skiftar värdet på kronan så gör det sig påmint både i löneprofilerna och i varornas kostnad - då både faktorerna påverkar varandra. Eller menar folk att en hundralapp från 2000 plötsligt är värd mer idag? Valutornas värde skiftar. Stor grej.

Mängden tid man kan förmå lägga ned i ett spel påverkar inte prissättningen. Dock påverkas det upplevda värdet utav pengarna man redan spenderat.

Permalänk
Medlem

Aja, TS verkar ha svårt att förstå att 300kr är ett bra pris, som jag sa tidigare så finns det ingen anledning för Blizzard att sänka kostnaden på spelet som det ser ut nu.

Men svaret på din fråga är antagligen att det går att köpa för 99kr när den kommande expansionen (sista expansionen?) vart ute i ett år. Men du kommer troligen kunna köpa det tidigare på någon rea.

btw, vet inte om guest pass är samma sak som demon, annars har jag ett över som jag tror inte är använd om du vill ha.
Men de bör göra demon bättre om man nu bara kan köra terran som du sa.

EDIT: lol såg precis på fb att det var 50% på WOL, kostar 200kr atm.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Tänkte precis länka till den själv. Nu har TS goda möjligtheter att testa spelet innan han köper det. Gissar dock att hen kommer på nya anledningar till varför spelet inte är prisvärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frostfield:

Tänkte precis länka till den själv. Nu har TS goda möjligtheter att testa spelet innan han köper det. Gissar dock att hen kommer på nya anledningar till varför spelet inte är prisvärt.

Känner ingen som har SC2.
Så det fungerar inte för mig?

Och det fungerar alltså så, om du spelar med en som har hela spelet, wings of liberty, så har du med starter edition tillgång till protoss/zerg+alla banor eller hur fungerar det? Eller är man fortfarande låst till terran?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Diablo 2 kostar väl runt 149:- spänn på de flesta ställen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad har det att göra med någonting?

100 kr idag är 100 kr då. FIck du en lön på 20000 då och får 20000 idag så är det samma sak, du betalar lika mkt.

Vet inte vad ni snackar om men 100kr idag har inte samma värde som 100kr då.

Pengars värde minskar med inflationen och allt eftersom pengarnas värde minskar kan du inte göra lika mycket idag eller köpa samma typer av tjänster eller produkter för samma mängd pengar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Vet inte vad ni snackar om men 100kr idag har inte samma värde som 100kr då.

Pengars värde minskar med inflationen och allt eftersom pengarnas värde minskar kan du inte göra lika mycket idag eller köpa samma typer av tjänster eller produkter för samma mängd pengar.

Har du samma lön då som idag så betalar du lika mkt.
500 kr som 500 kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Avstängd

Det fungerar ju inte ens, du kan inte spela alla 3 raserna så detta var ju onödigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips är att ni kollar på acitivions andra storsäljare CoD. De nyare cod speler är löjligt dyra. Modern warfare 2 på steam går typ för 400 kronor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karazhan:

Tips är att ni kollar på acitivions andra storsäljare CoD. De nyare cod speler är löjligt dyra. Modern warfare 2 på steam går typ för 400 kronor

Köpte blops 2 för 260 kr nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det fungerar ju inte ens, du kan inte spela alla 3 raserna så detta var ju onödigt

Fungerar att spela alla raser, dock verkar det som det buggar för vissa personer. Kanske uppdateringen inte rullat ut full över alla territorium?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Fungerar att spela alla raser, dock verkar det som det buggar för vissa personer. Kanske uppdateringen inte rullat ut full över alla territorium?

Om du tittar i videon så står det ju att man inte har tillgång till alla raser?

"Spawned players cannot access:

- Single-player Campaign
- Social Features (Clans/Groups)
- All Three Races"

http://youtu.be/suSNRTCkDbQ?t=3m31s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det en bugg åt andra hållet då? eftersom vissa verkar kunna välja raser förutom Random?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Är det en bugg åt andra hållet då? eftersom vissa verkar kunna välja raser förutom Random?

Ingen aning, videon är väl officiell så måste väl vara en bugg?

Visa signatur

Permalänk

Känner ingen som har SC2.
Så det fungerar inte för mig?

Och det fungerar alltså så, om du spelar med en som har hela spelet, wings of liberty, så har du med starter edition tillgång till protoss/zerg+alla banor eller hur fungerar det? Eller är man fortfarande låst till terran?

My bad! Jag trodde man kunde prova alla raserna, men det gick visst inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Går inte alls, provade, la till en som har SC2+HoS.

Alla hamnar i Starter edition av någon anledning, så ALLA är terran + stock Free version banor..

Haha wtf, i EU går det inte men i US region går det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nispro:

Aja, TS verkar ha svårt att förstå att 300kr är ett bra pris, som jag sa tidigare så finns det ingen anledning för Blizzard att sänka kostnaden på spelet som det ser ut nu.

Att säga att 300:- är ett bra pris säger i sak ingenting. Är man inte villig att betala 300:- så är priset uppenbarligen inte bra nog. Det är ju ett högst subjektivt omdöme.

Har du samma lön då som idag så betalar du lika mkt.
500 kr som 500 kr.

Nej. Har du samma lön idag som för tio år sedan så har din löneprofil inte utvecklats i takt med att kronans värde skiftat och löneprofilerna i landet likaså ändrats. Då får då alltså mindre värda pengar idag än för tio år sedan. Lika mycket pengar, ja, men till ett allt sämre värde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Att säga att 300:- är ett bra pris säger i sak ingenting. Är man inte villig att betala 300:- så är priset uppenbarligen inte bra nog. Det är ju ett högst subjektivt omdöme.

Nej. Har du samma lön idag som för tio år sedan så har din löneprofil inte utvecklats i takt med att kronans värde skiftat och löneprofilerna i landet likaså ändrats. Då får då alltså mindre värda pengar idag än för tio år sedan. Lika mycket pengar, ja, men till ett allt sämre värde.

Men betalar ju oavsett lika mycket av sin inkomst om det du betalar för kostar lika mycket då som nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller mindre?

Har ju varit ute länge (3 år?) och då expansionen är ute tycker man ju att spelets pris borde ligga någorlunda vettigt och inte 300 kr +

Lägger till att det är 50% i blizzardstore på WoL just nu. 20$ tror jag det var, eller runt 130-140kr.

Permalänk

Åhlens i Linköping hade spel i film rea och då låg den en bit under 100:-, kommer inte ihåg exakt. Det var dock ett tag sedan, typ 1-2 månader sedan. Men kika förbi närmaste Åhlens vet jag.

Visa signatur

Permalänk

Ingen aning, videon är väl officiell så måste väl vara en bugg?

Om du får ett guest pass(en nyckel av någon som köpt spelet och fått med ett guest pass) istället för starter edition, får du 7 timmar in-game tid och _hela_ SC2 + HoTS. Kampanjen, ladder, allt.

Jag hade ett liggande som jag testade med igår. Då fick jag tillgång till allt med det andra kontot och det står en in-game varning efter inloggning att "Game time expires 7 june 05.32" men den ändras hela tiden beroende på hur många timmar man spelat. Man har 7 faktiskta in-game timmar.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Om du tittar i videon så står det ju att man inte har tillgång till alla raser?

"Spawned players cannot access:

- Single-player Campaign
- Social Features (Clans/Groups)
- All Three Races"

http://youtu.be/suSNRTCkDbQ?t=3m31s

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/10159889/New_Rewards_this_We...

"But wait – there’s more! We’ve enabled the Protoss and Zerg races for the StarCraft II Starter Edition. That means all Starter Edition players can choose from all three races for a limited time."

Man kan (för tillfället iaf) spela med alla raser som starter edition och om man blir "spawnad" av en annan spelare.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 för 49kr i butiken ICA Maxi

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 9900X3D + Asus Ryujin 360 AIO, B650 TOMAHAWK, PSU Corsair AX1200i, G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 /6000 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz + Hisense U7N TV 55" 120Hz/144Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers)