Ett bra anti-virus program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

F-Secure och Kaspersky rekommenderar jag. Har du inte pengar så är AVG bäst, men det tar lite kraft av datorn när det scannar igenom efter virus. Vad du än gör när du fixa antivirus.. Håll dig borta från McAfee, Symantec och ESET Nod32. Dessa tar sjukt mycket RAM minne, och Nod32 hjälper inte i nöden.
Installera även Malwarebytes free version som går att köra ihop med andra skydd!

"Har du inga pengar så är AVG bäst" ? - Är du riktigt säker på det? Bäst för dig kanske ja.

"Symantec " skall man hålla sig borta från det? Men, det fick ju väldigt bra betyg i många tester, och är i samma liga som Kaspersky. Skall man hålla sig borta då?

Och till TS:

Det är så otroligt mycket som skall passa in, när man väljer.

Menysystemet ska passa en. (därav är ett AV väldigt personligt. Det A tycker är bra, kan B hata, när det kommer till Menysystemet)

Köpe eller free? (Jag kör alltid på köpe på min maindator)

Vilket är då bäst? Ja då är det tester på olika sidor som gäller, och det funkar väldigt bra att se vilka som ligger i top om man ställer sidorna mot varann.

Jag skriver inte vad jag använder, för att inte "förblinda"

Men kolla tester, jämför, ta "top 3" och testa dig fram vilket som passar dig.
Det är helt omöjligt att komma fram till på en forumsfråga, visst det kan vara ett verktyg, men absolut inte det rätta för just dig.
Det har funkat för mig i många år och det kommer att funka till jag dör

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hoppas ni har några bra tips. Testar nu 6:e nya antivirus. Plöjer igenom dem stora företagen.

Enda nackdelen med Symantec är att dem gör fel med sitt UI. För komplicerat och extremt mycket onödigt innehåll.

Någon som vet om Sophos och Fortinet är enbart för företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hoppas ni har några bra tips. Testar nu 6:e nya antivirus. Plöjer igenom dem stora företagen.

Enda nackdelen med Symantec är att dem gör fel med sitt UI. För komplicerat och extremt mycket onödigt innehåll.

Någon som vet om Sophos och Fortinet är enbart för företag?

Du kanske skulle kolla in Emsisoft om du inte gjort det. Också bra produkter. Å andra sidan tenderar du ju att tokdissa allt som på minsta sätt påverkar dina aurora updates så du kanske ska kolla deras forum först.....eller vara nöjd med det du har?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Lego Master

Personlig preferens: ESET NOD32 bakom en vettig brandvägg.
Smutt, hyggligt pris (jag tycker fortfarande att det känns bäst att betala för AV-skyddet...men det är kanske bara jag), och enkelt att förstå sig på.

Det är säkert inte det bästa i blindtester, men jag har överlevt med det de senaste 5 åren, inga konstigheter har letat sig in som jag inte kunna blockera direkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Du kanske skulle kolla in Emsisoft om du inte gjort det. Också bra produkter. Å andra sidan tenderar du ju att tokdissa allt som på minsta sätt påverkar dina aurora updates så du kanske ska kolla deras forum först.....eller vara nöjd med det du har?

Skickades från m.sweclockers.com

Får se. Det är så att den här gången vill jag vara säker så att brandväggen inte får spader. Det är så att Aurora uppdateras dagligen och hur kul är det att få flera pop-up om något som är safe. Vore vettigt om man kunde lägga en restriktion för resten av livet, bara det att en brandvägg vill gärna lägga om det på nytt och då spårar det ur.

Permalänk
Medlem

Bäst skydd, top 3:

1. Trendmicro

2. F-secure

3. Norton

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan som kör Kaspersky internet security ihop med Windows 8? Kaspersky seger ner sig nåt fruktansvärt ner det kontrollerar nerladdningar. Ibland kan det ta 30-40sek. att leta igenom en liten fil. Med nerladdningar menar jag tex. småprogram, mindre filer osv. som inte ska ta lång tid att genomsöka. Har samma problem med min laptop som också kör W8 (har SSD).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

En hel del nackdelar med betal versionen av Bitdefender som ESET slår på fingrarna.

Installationen av Bitdefender tar flera minuter, alldeles för mycket onödigt innehåll som gör att programmet segar ner datorn även fast det står att det skall vara minimalt, UI:et är hemskt och att det inte kommer på svenska.

ESET innehåller enbart det viktiga som NOD32, antitheft som man inte behöver aktivera, FB social som även den inte behövs aktivera om man inte vill och den smarta brandväggen som kan hantera Firefox Aurora:s uppdateringar utan tusen pop-ups. Mer än så är det inte i ESET medan alla andra innehåller så mycket onödigt. Därför tycker jag ESET håller hög klass.

Skillnaden i skydd mellan ESET, Bitdefender, F-Secure och Kaspersky är minimal. Alla dem här 4 får bra betyg i real-world och false/positive tester.

Så ett extra skydd mot keyloggers och phishings är alltså totalt onödigt (tänker på BitDefenders Safepay och Kasperskys Safe Money)? Sedan när går installationens snabbhet och programmets UI före säkerheten? BitDefender har fått topp-poäng i de senaste testerna. Det är till och med starkare och bättre än vad Kaspersky är, och då kan jag verkligen lova dig att det är i allra högsta toppklass! Kasperskys system är nämligen inte lätt att slå för andra företag inom datorsäkerhet.

Om du älskar att inaktivera säg 80% av alla funktioner i ett datorsäkerhets-program som skyddar din dator ännu mer mot olaga hot (malwares) och möjligtvis även hackers, så förstår jag inte hur du kan säga att det och det antivirus-programmet är bättre än det andra. Det är ju helt tokigt oklokt!!

Skrivet av buddaz:

F-Secure är ju roligt att betala 500kr för att få Windows brandvägg. Det tycker jag är ett stort skämt mot dess kunder.

...

Just för tillfället utvärderar jag ESET smart Security och det du nämner är rent av bullshit. Har som sagt under en kort period försökt testa olika AV för att hitta något med en bra brandvägg som kan släppa igenom Firefox Aurora:s uppdateringar. Som sagt jag har nyligen testat några stycken och bäst hittills är ESET enligt mina kriterier. Som sagt är ingen noob eller något troll som skriver det ena eller det andra bara för att reta upp andra. Funderar på att testa något annat och vet inte riktigt vad, kanske Kaspersky, Fortinet eller Sophos

Jag håller med dig om att det är dåligt att F-Secure har valt att välja bort brandväggen. Det systemet är en viktig del inom dataintrång!

Så bara för att F-Secure (och även Kaspersky?) inte är tysta vid varje uppdatering av Firefox Aurora, så är de sämst? Inaktivera aviseringarna om det! Vem bryr sig egentligen om att läsa att ett litet program som du tokälskar, gör så att ditt aktuella datorsäkerhets-program visar "en massa irriterande" popup-rutor vid varje uppdatering? Vi (i alla fall inte jag, men jag är säkert inte ensammen) bryr oss inte! Det är ditt problem! Du får irritera dig hur mycket som helst på det, så du behöver inte dra upp det "problemet" i nästan varje tråd som handlar om antivirus-program!

När jag ändå är igång, så kan jag säga att jag inte bryr mig om vad för antivirus-program du ska testa härnäst, för det verkar som att du verkligen inte kan testa något datorsäkerhets-program ordentligt. De "onödiga funktionerna" som du gnäller över, är faktiskt en viktig del av säkerheten som de olika programmen erbjuder. Föräldrakontroll (skydda ens barn mot elakheter, som till exempel pedofiler på mötesplatser och chatt-sidor), skydd mot oönskad avstängning/radering av datorsäkerhets-programmet, nätverksövervakning (kunna se vad som händer "bakom skalet") och så vidare. Alla dessa är ett måste inom datorsäkerheten, så de är långt ifrån onödiga, som du så fint säger det.

Du får ursäkta min ilska gentemot dig och dina inlägg, men jag blir så irriterad på hur du "testar" antivirus-programmen och lite till!

Skrivet av skog1s:

"Har du inga pengar så är AVG bäst" ? - Är du riktigt säker på det? Bäst för dig kanske ja.

Well. AVG är ju lite bättre på att skydda ens dator, jämfört med avast!, men avast! är snäppet bättre än AVG gällande reparationer av infekterade filer. Källa: AV-TEST (Nov/Dec 2012 för Windows 7). När det gäller Windows 8 för AVG och avast! (Jan/Feb 2013), så leder AVG rätt så stort när det kommer till prestandan (AV-TEST har tydligen glömt att testa reparationen i Windows 8-testet). Skyddet ligger lika mellan dessa i det sistnämnda operativsystemet.

AVG fick bäst i test när IDG testade antivirus-programmet i juli förra året. Källa: Gratis virusskydd - så bra skyddar de dig

Skrivet av Sony?:

Du menar väl Bullguard (5,5 av 6 poäng), F-Secure (6 av 6 poäng), Kaspersky (5,5 av 6 poäng), Norton (5,5 av 6 poäng) och Trend Micro (6 av 6 poäng)? Fast det jag nämnde var i och för sig inte top 3. Det finns dock inget "top 3" från det testet.

Skrivet av screamin-daemon:

Någon annan som kör Kaspersky internet security ihop med Windows 8? Kaspersky seger ner sig nåt fruktansvärt ner det kontrollerar nerladdningar. Ibland kan det ta 30-40sek. att leta igenom en liten fil. Med nerladdningar menar jag tex. småprogram, mindre filer osv. som inte ska ta lång tid att genomsöka. Har samma problem med min laptop som också kör W8 (har SSD).

Jag har Kaspersky Internet Security 2013 och Windows 8 Pro. Båda är uppdaterade till den senaste versionen och jag har inte stött på några som helst problem än så länge. Kasperskys programvara fungerar lika bra som den gjorde i Windows 7 Ultimate och jag märker ingenting av det. Jag måste, som jag har sagt i andra trådar, titta nere vid klockan för att se så att programmet verkligen är igång.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Sunt förnuft är det bästa. Annars Avira

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så ett extra skydd mot keyloggers och phishings är alltså totalt onödigt (tänker på BitDefenders Safepay och Kasperskys Safe Money)? Sedan när går installationens snabbhet och programmets UI före säkerheten? BitDefender har fått topp-poäng i de senaste testerna. Det är till och med starkare och bättre än vad Kaspersky är, och då kan jag verkligen lova dig att det är i allra högsta toppklass! Kasperskys system är nämligen inte lätt att slå för andra företag inom datorsäkerhet.

Om du älskar att inaktivera säg 80% av alla funktioner i ett datorsäkerhets-program som skyddar din dator ännu mer mot olaga hot (malwares) och möjligtvis även hackers, så förstår jag inte hur du kan säga att det och det antivirus-programmet är bättre än det andra. Det är ju helt tokigt oklokt!!

Tycker safepay funktioner är onödigt till max. Phising protection tycker jag även är sådär. Behövs bara skydd mot elakheter och brandvägg
Testade dit så kallade kära Kaspersky pure och det tyckte jag var sådär, kanske jag som inte orkade undersöka ordentligt. Den utförde en idiot scanning som jag inte gillade och som höll på att förstöra mer än att göra nytta. Får se vart det slutar med. inte riktigt bestämt mig än. Den här gången har jag en större budget att tillgå så det jag gillar kan jag tänka mig att betala för. Ser till helheten och inte enbart hur UI är uppbyggt. Köper man något så vill man vara nöjd. Eller vill du jag skall förklara mig ännu mer hur jag tycker. Nej jag försöker inte gå efter vad som är bäst i test för det säger mig nada. Tycker testerna är mer utformat för att enbart sälja. Däremot kommer jag aldrig mer att använda MSE, där går min gräns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tycker safepay funktioner är onödigt till max. Phising protection tycker jag även är sådär. Behövs bara skydd mot elakheter och brandvägg
Testade dit så kallade kära Kaspersky pure och det tyckte jag var sådär, kanske jag som inte orkade undersöka ordentligt. Den utförde en idiot scanning som jag inte gillade och som höll på att förstöra mer än att göra nytta. Får se vart det slutar med. inte riktigt bestämt mig än. Den här gången har jag en större budget att tillgå så det jag gillar kan jag tänka mig att betala för. Ser till helheten och inte enbart hur UI är uppbyggt. Köper man något så vill man vara nöjd. Eller vill du jag skall förklara mig ännu mer hur jag tycker. Nej jag försöker inte gå efter vad som är bäst i test för det säger mig nada. Tycker testerna är mer utformat för att enbart sälja. Däremot kommer jag aldrig mer att använda MSE, där går min gräns.

Visst. För oss som är mer försiktiga gällande köp online, så är phishing-skyddet relativt onödigt, men inte för de som tror att precis allt de ser i en nätbutik eller på en annonssida, går att köpa och få hem till sig efter några arbetsdagar/veckor. Därför ska man inte säga att det är en helt onödig funktion!

Jag använder inte Kaspersky PURE, för att det innehåller 3 onödiga funktioner som jag inte behöver; kryptering av data, lösenordshantering och hantering av andra Kaspersky PURE-produkter i ens nätverk. Plus, nycklarna jag har fått från Kaspersky är till Internet Security. Jag är extremt glad över att jag har andra åsikter än vad du har, för ditt tänkande gällande datorsäkerhet och syfte med datorsäkerhets-programmen är oftast helt oklokt! Tester för de olika datorsäkerhets-programmen finns där för att man ska kunna se vilket program som är bättre än det andra, så att man inte köper ett antivirus-program som visar sig vara dåligt. Testerna genomförs inte av skojare om du tror det, så ta dem på allvar istället.

Som jag säkert har sagt i mina andra inlägg, så kan vad som helst förbättras. Se bara på Norton! Den datorsäkerhets-serien var rena rama skiten för typ 10 år sedan. Se hur långt de har kommit nu! Windows var inte ett bra operativsystem (lika dåligt som vad Mac är i dag) för 10-13 år sedan, men Microsoft lyssnade på hoten/kraven/tillsägelserna/whatever och förbättrade deras mycket populära system. Detsamma gäller för Microsoft Security Essentials. Det må vara riktigt dåligt nu för tiden, men det kan lika gärna bli riktigt bra om ett par år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar Norton. Har testat det mesta.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Visst. För oss som är mer försiktiga gällande köp online, så är phishing-skyddet relativt onödigt, men inte för de som tror att precis allt de ser i en nätbutik eller på en annonssida, går att köpa och få hem till sig efter några arbetsdagar/veckor. Därför ska man inte säga att det är en helt onödig funktion!

Jag använder inte Kaspersky PURE, för att det innehåller 3 onödiga funktioner som jag inte behöver; kryptering av data, lösenordshantering och hantering av andra Kaspersky PURE-produkter i ens nätverk. Plus, nycklarna jag har fått från Kaspersky är till Internet Security. Jag är extremt glad över att jag har andra åsikter än vad du har, för ditt tänkande gällande datorsäkerhet och syfte med datorsäkerhets-programmen är oftast helt oklokt! Tester för de olika datorsäkerhets-programmen finns där för att man ska kunna se vilket program som är bättre än det andra, så att man inte köper ett antivirus-program som visar sig vara dåligt. Testerna genomförs inte av skojare om du tror det, så ta dem på allvar istället.

Som jag säkert har sagt i mina andra inlägg, så kan vad som helst förbättras. Se bara på Norton! Den datorsäkerhets-serien var rena rama skiten för typ 10 år sedan. Se hur långt de har kommit nu! Windows var inte ett bra operativsystem (lika dåligt som vad Mac är i dag) för 10-13 år sedan, men Microsoft lyssnade på hoten/kraven/tillsägelserna/whatever och förbättrade deras mycket populära system. Detsamma gäller för Microsoft Security Essentials. Det må vara riktigt dåligt nu för tiden, men det kan lika gärna bli riktigt bra om ett par år.

Bestämt mig för ett slutligt val efter lite is i magen. Bitdefender Free som enbart innehåller antivirus skyddet med autopiloten, har haft versionen innan och min android telefon kör även den samma lösning. Nu skall jag bara fundera över Firewall. Som du kanske märkt är jag kanske lite speciell när det gäller sådant här. Allt annat jag testat innehåller bara för mycket som jag sällan använder. Har inga som helst problem med dina svar, bara bra att ha ett bollplank med någon annan när man behöver hjälp. Nu börjar nästa jakt. ZA och Comodo går bort. Har funderat lite på Agnitium eller online armor om det inte finns något annat där man kan enbart få Firewall, den skall gärna vara 2-way och där jag kan konfigurera mina Firefox uppdateringar och slipper tusentals pop-ups. Skall leta vidare. Till slut blir man nöjd, bara jobbigt att det tar sådan lång tid innan man inser vad som är bäst enligt ens egna behov. over and out for this time

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande blev det till sist Bitdefender Internet Security 2013, licensen för 1 dator kostade enbart 330kr för 1 år. Nu skall jag bara ställa in mina inställningar och även se ifall Bitdefender erbjuder sin nya moln baserade antispam eller om man måste vänta till nästa version. Moln baserad anitspam det var något nytt, testar under veckan som går och ser ifall det är något vettigt.

Tack ändå för en trevlig diskussion.

Permalänk

I win 8 funkar MSE, men inte på win 7. Sämre säkerhet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

I win 8 funkar MSE, men inte på win 7. Sämre säkerhet.

Hur då när det är samma funktioner namnet är annorlunda. Det som heter defender i Win7 är namnet på spyware programmet medan i Win8 är det samlingsnamnet för helhetslösningen.

Har du senaste update av Win7 så är det lika säkert som Win8

Permalänk
Medlem

Avast rekommenderar jag.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Kör Kaspersky Internet Security. Kostar strax över 100kr för 5datorer i ett år. Tyckte jag var värt det iaf.

Microsoft Security Essentials skulle jag inte rekommendera då jag har vänner som fått virus samtidigt som detta varit installerat.

Var kostar detta bara lite över 100kr?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Säger hellre välj Bitdefender. Om du beställer senast idag på deras hemsida så kostar 1 år/1dator 330kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Säger hellre välj Bitdefender. Om du beställer senast idag på deras hemsida så kostar 1 år/1dator 330kr

Tack för tipset.
Men, jag vill fortfarande veta var den jag citerade anskaffade sig Kaspersky för "lite över 100kr".

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Hur då när det är samma funktioner namnet är annorlunda. Det som heter defender i Win7 är namnet på spyware programmet medan i Win8 är det samlingsnamnet för helhetslösningen.

Har du senaste update av Win7 så är det lika säkert som Win8

Inte enligt nyaste testet http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/?tx_avt... jämför mot valfritt antivirus och det kommer längst ner. Bara i win 8 det funkar dugligt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Köpte visa Amazon.co.uk för 11£ (Kaspersky Internet Security 2012 eller 2011 är bäst att köpa då de automatiskt funkar på de nyare versionerna endå). köpte lite annat så jag fick Supersaver eller vad det heter med gratis frakt.

Edit:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B004YZRFFK/ref=sr_1_...
Tror det var 25£ man måste över för supersaver. Hoppas det hjälpte dig

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Microsofts egna är allt som behövs imo. Vet man hur man använder datorn och inte accepterar och klickar runt på alla pop-ups och typ inte går in på virus.com och tankar allt man ser så är det lugnt...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Microsofts egna är allt som behövs imo. Vet man hur man använder datorn och inte accepterar och klickar runt på alla pop-ups och typ inte går in på virus.com och tankar allt man ser så är det lugnt...

Även om man vet hur man använder datorn, inte accepterar och klickar runt på alla pop-ups och typ inte går in på virus.com och tankar allt man ser.

Så behöver man ju inte ta det sämsta för det.

Microsofts egna fick ju ändå, Tummen ner, bottenbetyg och underkänt i dom störta A V testerna.
Så varför skall man då ta det sämsta när det finns bättre?

Bra och bättre har väl alltid varit smartare än dåligt? Eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Köpte visa Amazon.co.uk för 11£ (Kaspersky Internet Security 2012 eller 2011 är bäst att köpa då de automatiskt funkar på de nyare versionerna endå). köpte lite annat så jag fick Supersaver eller vad det heter med gratis frakt.

Edit:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B004YZRFFK/ref=sr_1_...
Tror det var 25£ man måste över för supersaver. Hoppas det hjälpte dig

Inte lika bra pris men jämförelsevis så står sig detta också ganska bra om man nu är ute efter Kaspersky!
http://cdon.se/hemelektronik/security_kaspersky_internet_secu...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Inte lika bra pris men jämförelsevis så står sig detta också ganska bra om man nu är ute efter Kaspersky!
http://cdon.se/hemelektronik/security_kaspersky_internet_secu...

Det jag länkade var dock 5datorer för ett år till ett pris runt 100sek. Det du länkade var 1 dator i 1 år för 200sek... Om man absolut vill köpa från Sverige så har tex NetOnNet 3datorer i 1 år för 99sek (http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/fullver...). Så¨inte för att vara otrevlig men det står sig nog ganska dåligt skulle jag vilja säga. Hah

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

99 kronor är ett bra pris för Kaspersky men då gäller det också att få datorn man måste köpa till ett bra pris
Ett tips är också att man bör kolla att uppdatering till 2013-version är kostnadsfri så man inte får oväntade kostnader

Annars är det Kaspersky som gäller för vem motstå reklamen på Ferraris F1 bilar

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

99 kronor är ett bra pris för Kaspersky men då gäller det också att få datorn man måste köpa till ett bra pris
Ett tips är också att man bör kolla att uppdatering till 2013-version är kostnadsfri så man inte får oväntade kostnader

Annars är det Kaspersky som gäller för vem motstå reklamen på Ferraris F1 bilar

Jag har redan sagt att upgraderingen är kostnadsfri då det är samma license mellan alla KIS versioner.

Edit: Och vad för dator snackar du om?
Edit2: Hittade vad du menade med dator. Men är samma pris om du går till NetOnNet butiken. Köpte mitt där för några år sedan inte allt för dyrt. Tror det var 159sek eller ngt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Att köpa en produkt från tillverkarens webbsida, är oftast en svindyr affär! Låt mig ge er ett bra exempel på vad jag menar. En av Logitechs webbkameror, HD Pro Webcam C920, kostar 999 SEK på deras webbsida, men om man går till Prisjakt, så kan man köpa webbkameran för 649 SEK från ElectroWorld eller MediaMarkt. Om man vill ha den ännu billigare, går man bara till Amazon och köper den för 478 SEK. Så leta efter det billigaste priset först och köp sen. Annars kan man bli rätt så grundlurad.

BitDefender Internet Security 2013 finns på Amazon för 176 SEK och då gäller den licensen i ett år och kan användas på 3 datorer. Som en jämförelse, kostar samma produkt 520 SEK, om man köper den från bitdefender.com.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Att köpa en produkt från tillverkarens webbsida, är oftast en svindyr affär! Låt mig ge er ett bra exempel på vad jag menar. En av Logitechs webbkameror, HD Pro Webcam C920, kostar 999 SEK på deras webbsida, men om man går till Prisjakt, så kan man köpa webbkameran för 649 SEK från ElectroWorld eller MediaMarkt. Om man vill ha den ännu billigare, går man bara till Amazon och köper den för 478 SEK. Så leta efter det billigaste priset först och köp sen. Annars kan man bli rätt så grundlurad.

BitDefender Internet Security 2013 finns på Amazon för 176 SEK och då gäller den licensen i ett år och kan användas på 3 datorer. Som en jämförelse, kostar samma produkt 520 SEK, om man köper den från bitdefender.com.

Logitech:s produkter håller jag mig undan ifrån. Har bara hemska minnen av deras produkter. (Bara bortkastade pengar på skräp)

Det är 69% rea på alla produkterna på dess hemsida vilket innebar att Internet Security landade på 330kr. Rabatten dras när du lägger produkten i kundvagnen. Jag köper det hellre från utgivaren och är 100% säker på att det blir rätt än att leka någon sorts form av gissningslek ifall det man köper på Amazon håller. Inte för att klanka ner på Amazon det är säkert bra. Bara det att när det gäller sådant här litar jag mer på tillverkaren. Sedan när jag installerade programmet gick jag in i inställningarna och stängde ner Safepay som i nästa version heter Wallet vilket släpps i slutet av Juni eftersom beta versionen är avklarad och nästa version skall vara ännu mer förbättrad när det gäller prestanda eftersom allt kommer läggas i molnet och jag har även upptäckt att man skall ställa in autopiloten om man inte vill göra något på egen hand eftersom annars måste man ständigt hålla koll på allt och det orkar man inte med i det långa loppet.