Permalänk
Medlem

Tja yttligare mail från Webhallen

Citat:

Bäste Webhallenkund!

Det har nyligen uppdagats att ett begränsat antal exemplar av The Last of Us har skickats ut i förtid. Det logistiska missödet uppstod i samband med att spelen paketerades i god tid före release, en rutin vi har vid större spelsläpp, och ett begränsat antal av dessa felsorterades som utgående post.

Om just er order anlänt före release ber vi er att vänligen respektera det tilltänkta releasedatumet 2013-06-14. Webhallen ansvarar ej för eventuella konsekvenser för ens Playstation Network-konto om man väljer att gå online och spela The Last of Us före ovan nämnda datum.

Vi beklagar det inträffade och hoppas på er förståelse.

Med vänliga hälsningar
Webhallen

Vänligen observera att det här mailet inte går att svara på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Uncharted spelen flyter bra och ser bra ut också, dem är väldigt duktiga på att optimera.

Jo, bra flyt med tanke på grafiken och hårdvaran i alla fall, fortfarande väldigt synd att det inte släpptes till PC, då det verkar vara ett rätt intressant spel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fragzones recension ute.http://www.fz.se/artiklar/recension/20130605/the-last-of-us/?...

Nu blev man ju inte direkt mindre sugen på att spela det.

Permalänk
Medlem

Beställde just från Elgiganten, Special Edition. Köpte ett PS3 för Uncharted serien och Last of Us. Ska bli roligt att få spela nu efter en lång väntan.

Permalänk
Medlem

Tja hämtade ut spelet inte spelat men tja Metacritic scoren just nu för spelet är sjukt enormt högt, 95????

Tja här är i alla fall bild på Ellie edition.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet har plockat hem ett par tior redan. Ser fram emot att få hem det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beställde min Ellie version igår skickades idag verkar det som, sen fick jag mailet som snubben ovanför skrev så blir väl och spela spelet offline sen

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Avstängd

Gillar att man bara nämner de höga betygen.

Spelet är rätt trist egentligen.

Polygon gav hela 7.5!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Det måste ju vara dåligt! Aftonbladet gav det 2/5!

Ser jävligt mycket framemot spelet, fick 10/10 av Gamereactor!

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot spelet som fan, men jag har inte ens ett ps3, tänkte köpa ett när detta släppts. Ser sjukt underbart ut, och de fina recensionerna får mig inte mindre taggad.

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Polygon gav hela 7.5!

Ber om ursäkt men tog med alla recensioner jag kunde hitta, googlade t.om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja hämtade ut spelet inte spelat men tja Metacritic scoren just nu för spelet är sjukt enormt högt, 95????

http://www.widegren.org/20130605_190223.jpg

Visa bild på vad som finns inne i boxen. Jag bokade Ellie edition jag också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Visa bild på vad som finns inne i boxen. Jag bokade Ellie edition jag också.

Finns annars en fin video som visar vad som följer med.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

http://www.widegren.org/20130605_190223.jpg

Grattis, nu hinner du varva spelet och få ett fint försprång när MP drar igång sen.

Tycker du utgåvan är värd de extra slantarna?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Polygon gav hela 7.5!

Detta är så roligt, har du kollat kommentatorsfältet på Polygon? Det är som en sekt, folk är tokiga för att de bara gav spelet 7.5 Själv litar jag mer på dem än t.ex IGN 10/10 för de tog upp några saker som gör så att själv aldrig skulle ge spelet 10/10.

Men jag kan inte förstå hur folk kan bli så tokiga? Det är som när en artikel om Windows 8 släpps eller Xbox One. Man kan alltid se att det kommer en hel massa som bara skriker och inte kan förstå något. Okey att ha en åsikt om saker, men det finns en gräns som gör allting löjligt.

Jag tycker att det har gått för långt när folk blir arga pga att någon kritisk och litar mer på någon som säger att det inte finns något fel på spelet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag slutade gå efter kritiker för över tio år sen. Men i det här fallet kan det vara värt att påpeka att Polygon fick en halv miljon dollar av MS och har flera gånger gett helt oskäliga betyg och därför blivit bannade av bl. a gamerankings, där snittet är över 96%

Personligen skiter jag i vilket, alla spel från Naughty Dog har höjt ribban på ett eller annat sätt. De som påstår annat vill bara ha uppmärksamhet eller flera klick till sin sida. Spelet kommer förmodligen bli GOTY. Oavsett hur mycket aftonbladet och andra sensationsjournalister trollar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Att ge ett spel full poäng är i mina ögon ett väldigt bra sätt att göra sig opålitlig som recensent, för full poäng tycker jag att spelet ska vara fulländat, för det spelet de har försökt göra så har det blivit så bra som de idag möjligen hade kunnat få det, vilket knappast händer några gånger varje år, eller ens en gång per år.

10/10 betyder i mina ögon att spelet som det kunnat gjorts idag, är i princip så bra det möjligen kunnat gjorts, och då ska man kanske inte visa gameplay när ens kompanjon befinner sig inuti huvudpersonens kropp pga rätt extremt clipping om man försöker sälja den idéen.

Kort sagt tycker jag inte IGN går att lita på för 5 öre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Att ge ett spel full poäng är i mina ögon ett väldigt bra sätt att göra sig opålitlig som recensent, för full poäng tycker jag att spelet ska vara fulländat, för det spelet de har försökt göra så har det blivit så bra som de idag möjligen hade kunnat få det, vilket knappast händer några gånger varje år, eller ens en gång per år.

10/10 betyder i mina ögon att spelet som det kunnat gjorts idag, är i princip så bra det möjligen kunnat gjorts, och då ska man kanske inte visa gameplay när ens kompanjon befinner sig inuti huvudpersonens kropp pga rätt extremt clipping om man försöker sälja den idéen.

Kort sagt tycker jag inte IGN går att lita på för 5 öre.

I dina ögon ja... I dina ögon betyder inget för IGN... IGNs betyg är fel för att det inte följer din betygsskala?

Olika recensenter är just det, olika. En 10a betyder olika saker på olika ställen. Jag tycker inte heller att en liten bug som ett clipping-problem är skäl att sänka betyget om det inte förstör hela spelet.

Så här definerar ign en 10a:

Citat:

The pinnacle of gaming, a masterpiece may not be flawless, but it is so exceptional that it is hard to imagine a game being better. At the time of its release, this game is the not just the best the system can offer, but better than we could have expected.

http://www.ign.com/wikis/ign/Game_Reviews#

Det får jag uppfattning om att IGN tycker om spelet. Så varför skulle de inte ge det en 10a då? För att det inte skulle få det enligt din skala?

Enligt mig är den perfekta skalan 1-100 och alla recensioner på ett år är helt jämnt fördelade där. 1% av spelen från 100 och 1% av spelen får 1. Just nu känns det som att 99% av alla spel får mellan 70-90 av recensenter. Det är nästan ännu värre med userreviews, där verkar det finnas två betyg i skalan, 1 eller 10.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

I dina ögon ja... I dina ögon betyder inget för IGN... IGNs betyg är fel för att det inte följer din betygsskala?

Olika recensenter är just det, olika. En 10a betyder olika saker på olika ställen. Jag tycker inte heller att en liten bug som ett clipping-problem är skäl att sänka betyget om det inte förstör hela spelet.

Så här definerar ign en 10a:

http://www.ign.com/wikis/ign/Game_Reviews#

Det får jag uppfattning om att IGN tycker om spelet. Så varför skulle de inte ge det en 10a då? För att det inte skulle få det enligt din skala?

Enligt mig är den perfekta skalan 1-100 och alla recensioner på ett år är helt jämnt fördelade där. 1% av spelen från 100 och 1% av spelen får 1. Just nu känns det som att 99% av alla spel får mellan 70-90 av recensenter.

Sa jag att det behövde betyda något för IGN eller? Jag sa gång på gång att det är så jag ser på det, inte att det är världens ultimata sanning, och att IGN måste lyssna på mig, eller hur?

Att ha 10/10 för ett spel som inte är perfekt får en att undra vilket betyg det perfekta spelet skulle få...juste...det blir 10/10 där med, låter ju genomtänkt och så. Fast när de ändå använder sig av decimaler, varför inte ge det icke perfekta spelet 9.9/10, och det perfekta 10/10 för att skilja de olika åt?

Att IGN tycker spelet är värt 10/10 gör dem i mina ögon inte mer tillförlitliga recensenter, ungefär som Aftonbladets recension som gav det 2/5. Utan att ha spelat spelet är det svårt att veta om det enligt IGNs egen skala skulle förtjäna 10/10, eftersom jag inte spelat det, och de inte säger annat än att det är bra för att det är roligt och bra i princip, men det hör inte till saken, jag förklarade varför jag inte tycker de är tillförlitliga när de ger ut höga poäng så generöst, och 7/10 räknas som ett dåligt betyg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vilka spel genom tiderna har varit fulländade?

Super Mario Bros 3 till NES.
Super Mario World till SNES.
Metal Gear Solid till PSX.
Shen Mue till Dreamcast var bra men inte fulländat.
?????? till PS2?
?????? till Xbox?
?????? till Xbox 360?
?????? till PS3?
Doom till PC.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Vilka spel genom tiderna har varit fulländade?

Super Mario Bros 3 till NES.
Super Mario World till SNES.
Metal Gear Solid till PSX.
Shen Mue till Dreamcast var bra men inte fulländat.
?????? till PS2?
?????? till Xbox?
?????? till Xbox 360?
?????? till PS3?
Doom till PC.

Jo, du gillar gamla spel och tanken om att allt var bättre förr, jag fattar hinten Tycker dock det blir lite märkligt att kalla Super Mario World fulländat, men inte ens komma på att nämna Okami eller Shadow of the Colossus till Playstation 2, visst, Mario är en rolig klassiker, men skulle inte direkt kalla det fulländat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sa jag att det behövde betyda något för IGN eller? Jag sa gång på gång att det är så jag ser på det, inte att det är världens ultimata sanning, och att IGN måste lyssna på mig, eller hur?

Att ha 10/10 för ett spel som inte är perfekt får en att undra vilket betyg det perfekta spelet skulle få...juste...det blir 10/10 där med, låter ju genomtänkt och så. Fast när de ändå använder sig av decimaler, varför inte ge det icke perfekta spelet 9.9/10, och det perfekta 10/10 för att skilja de olika åt?

Att IGN tycker spelet är värt 10/10 gör dem i mina ögon inte mer tillförlitliga recensenter, ungefär som Aftonbladets recension som gav det 2/5. Utan att ha spelat spelet är det svårt att veta om det enligt IGNs egen skala skulle förtjäna 10/10, eftersom jag inte spelat det, och de inte säger annat än att det är bra för att det är roligt och bra i princip, men det hör inte till saken, jag förklarade varför jag inte tycker de är tillförlitliga när de ger ut höga poäng så generöst, och 7/10 räknas som ett dåligt betyg.

Jag reagerade på att du skrev att ign inte går att lite på för fem öre. Det håller jag inte med om. De har bara följt sin egen betygsskala. En ign 10a är en ign 10a. En fz 5a är en fz 5a. Igns system är definerat som så att det blir ganske många 10or. Tycker inte att det gör dem opålitliga. Om ign gav ett annat spel en 9a så tycker de att detta är bättre som fick en 10a. Två recensenter kan vara helt 100% överrenz om ett spel och den ena kan ge en 8a och den andra en 9a för de har olika definitioner av betygen. Gör det dem opålitliga.

aftonbladet däremot kan man aldrig lita på av många olika anledningar.

jag tycker inte att toppbetyget behöver vara reserverat till de där perfekta spelen bara. Dom har man den där 11an til; game of the year och liknande utmärkelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, du gillar gamla spel och tanken om att allt var bättre förr, jag fattar hinten Tycker dock det blir lite märkligt att kalla Super Mario World fulländat, men inte ens komma på att nämna Okami eller Shadow of the Colossus till Playstation 2, visst, Mario är en rolig klassiker, men skulle inte direkt kalla det fulländat.

Kanske för att jag inte spelat alla spel i världen ännu.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Kanske för att jag inte spelat alla spel i världen ännu.

Okej Tolkade det som att du menade att spelen på de modernare konsolerna var chanslösa mot allt fantastiskt förritiden hade att erbjuda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tycker du utgåvan är värd de extra slantarna?

Kostade ändå bara ca 100 kr mer så tänkte inte så mycket på den punkten, det sagt väldig unik samlar utgåva så är väll nöjd

---

Aja spela ca 1,5 timme nu, och måste säga att det har hela tiden känns som om jag spelat i en riktig bra zombie invasions film. Gillat varje sekund än så länge så, hoppas det håller i sig igenom hela spelet

Edit: ~7 timmar och håller fast till det jag sa, enda jag har att klaga på är att styrningen inte är i top och kan lätt bli jobbigt när mycket händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_97x:

Det måste ju vara dåligt! Aftonbladet gav det 2/5!

Ser jävligt mycket framemot spelet, fick 10/10 av Gamereactor!

Ja, det är ju inte första gången Aftonbladet sätter väldigt låga betyg på ett spel som generellt hyllas utan egentlig motivering. Det tycks som att vissa recensenter där finner någon sorts prestige i att gå emot "strömmen". Recensionen innehåller faktiskt inte ens så mycket om själva spelet i sig, vilket jag tycker är lite lustigt. De gjorde precis samma sak med nya Tomb Raider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det är nästan ännu värre med userreviews, där verkar det finnas två betyg i skalan, 1 eller 10.

Jo, så är det. Jag brukar kalla det för binärt röstande.

Folk i allmänhet tycks tolka ett betygssystem med tio grader som följer:

1. Jag gillar inte detta.
10. Jag gillar detta.

Antar att det var därför Youtube bytte från ett betygssystem på sina filmer till tumme up och tumme ned.

Permalänk
Medlem

Polygon gav hela 7.5!

De och Aftonbladet gav det "låg" betyg. Polygons betyg kan jag förstå eftersom de motiverar i sin recension. Man kan inte bara kolla på poängen!

Men hur kan du säga att det är tråkigt om resten gett höga poäng? Har du spelat spelet?

Giantbomb 5/5

Edge (kända för att vara hårda) 5/5

Destructoid 5/5 (Jim Sterlings review)

Rev3 5/5 Adam Sessler, tidigare på G4
http://www.youtube.com/watch?v=ZEs33aWkX2Q

Detta är inga vanliga bloggare direkt, de har recenserat länge.
Tror knappast alla tagit pengar från Sony...

Här är mer
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=575205

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Eftersom jag faktist spelat det och nästan är klar... så kan jag lätt säga så här, spelet är inte en 10/10, spelet är inte perfekt, men det är LÅNGT ifrån så dåligt som ett 2/5, enormt långt ifrån. Hade själv gett det ungefär 9,5/10. Det finns lite irriterande små brister som sänker betyget för min del, det sagt spelet är ett riktigt bra spel.

Små bristerna är egentligen inte så viktiga men det stör mig överlag.
* Teleporterande karaktärer, igenom väggar och annat?
* Kontroller är inte i topp, och blir ibland rörigt och tja.
* Dör man och dör medans man precis kommit till en checkpoint medans man möter fiender så värkar det som alla fiender resettas och tja du tappar uppfattning ganska så fort.
* Ellie och andra karaktärer kan vara 100% synliga för fienden men dom ser dom inte.... Vilket är tja förstör känslan enormt.

Visa signatur