Permalänk
Medlem

Jag upplever ett rätt skumt och jobbigt fenomen med mitt Wii U. Kan inte minnas att det alltid pågått, utan mest troligen bara på sistone, men jag är inte helt säker. Det har med ljudet att göra. Har det kopplat till min TV via HDMI som sedan slinker ut genom en CD-reciever och stereohögtalare. Har funkat klockrent med Wii, DVD-spelare, och datorn som jag sitter vid nu bland annat. Men med just Wii U så brusar ljudet om det blir "för höga toner", det skär sig liksom. Till exempel kvinnliga röster låter ofta lite märkligt i vissa tonarter. Lägre, mer diskreta ljud eller lägre tonarter till exempel spelas utan problem och i bra kvalité. Har felsökt lite och det har i alla fall inte med sladden att göra, eller TV'n eller annan utrustning eftersom den funkar med det andra jag nämnde. Finns heller inte direkt några inställningar som är relevant till detta. Någon som har en susning om vad detta kan handla om?

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

Jag upplever ett rätt skumt och jobbigt fenomen med mitt Wii U. Kan inte minnas att det alltid pågått, utan mest troligen bara på sistone, men jag är inte helt säker. Det har med ljudet att göra. Har det kopplat till min TV via HDMI som sedan slinker ut genom en CD-reciever och stereohögtalare. Har funkat klockrent med Wii, DVD-spelare, och datorn som jag sitter vid nu bland annat. Men med just Wii U så brusar ljudet om det blir "för höga toner", det skär sig liksom. Till exempel kvinnliga röster låter ofta lite märkligt i vissa tonarter. Lägre, mer diskreta ljud eller lägre tonarter till exempel spelas utan problem och i bra kvalité. Har felsökt lite och det har i alla fall inte med sladden att göra, eller TV'n eller annan utrustning eftersom den funkar med det andra jag nämnde. Finns heller inte direkt några inställningar som är relevant till detta. Någon som har en susning om vad detta kan handla om?

Det här känner jag igen! Jag har för mig att jag läst om någon som hade liknande problem på reddit för ett tag sedan. Ska se om jag kan hitta det, jag återkommer

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Konsolgrävare

Ge oss Nintendo direct! kommer bli sjukt många nyheter!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att Mega man X inte kom upp på virtual console är i europa. Jag hade verkligen sätt fram mot det .

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mayflash har tillverkat en adapter för GameCube-kontroller till Wii U, går att köpa på Amazon.com. Detta är precis vad jag väntat på!

http://www.amazon.com/GameCube-Controller-Adapter-Wii-U-WiiU/...

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv

En liten påminnelse: det är knappt en vecka kvar av erbjudandet där man kan köpa Super Metroid för 3kr. Själv hade jag på något vis glömt bort att göra det och köpte det nu. Spelet som kommer efter är NES-spelet Yoshi som är ett pusselspel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Blir fattig i höst. Massa av de där spelen jag vill ha + det blir nog en PS4 också.

Permalänk
Medlem

Fan den här tråden är ju farligare än Nattkäk på fragbite, blir Wii U nästa vår/sommar!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Jag har inte någon jättekoll på detta spel men jag får starka Xenogears-vibbar av videon samt X-et på slutet.

Kanske dags att jag fortsätter med Xenoblade Chronicles med. Slutade att spela då jag fastnade på någon dryg boss. Det var runt två år sedan nu och fan verkligen synd på ett så i övrigt underbart spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har inte någon jättekoll på detta spel men jag får starka Xenogears-vibbar av videon samt X-et på slutet.

Kanske dags att jag fortsätter med Xenoblade Chronicles med. Slutade att spela då jag fastnade på någon dryg boss. Det var runt två år sedan nu och fan verkligen synd på ett så i övrigt underbart spel.

Det är från samma företag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Det är från samma företag

Det vet jag.
Så länge det är mer likt Xenogears än Xenosaga så är jag nöjd.

De två spelen de släppt efter Xenoblade är jag också sugen på men lika bra att avvakta tills Xenoblade har körts igenom.

Permalänk
Medlem

Vilka två spel efter Xenoblade? Project X Zone är det enda spel de utvecklat efter Xenoblade, detta släpps i USA Om 1,5 vecka och i Europa om 3

Sedan har vi X, men detta kommer inte fören 2014.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Vilka två spel efter Xenoblade? Project X Zone är det enda spel de utvecklat efter Xenoblade, detta släpps i USA Om 1,5 vecka och i Europa om 3

Sedan har vi X, men detta kommer inte fören 2014.

Lol, såg nu att Monolith inte var involverade i dessa. Det är alltså The Last Story och Pandora's Tower jag syftade på.

Jag gillar för övrigt trailern till nya Super Smash Bros:

Permalänk
Medlem

Ah jag kunde inte hålla mig till slut. 2890ish pix för en premium med Super Mario Bros U Nu ska man bara plåga sig igenom uppdateringen/laddningen av kontrollen så får man se vad som händer

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Först uppdateringen är en pina sen blir den lite snabbare att använda. Passa på att köpa Super Metroid innan rean på det tar slut. Det kostar typ 3 spänn eller ngt sånt just nu. EDIT: möjligt att rean är slut nu iofs då det är nytt billigt spel denna månaden. Yoshi kostar 3 spänn.

Permalänk
Medlem

wonderful 101 är tydligen ca 20 timmar långt http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=595081

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av meb79:

Ah jag kunde inte hålla mig till slut. 2890ish pix för en premium med Super Mario Bros U Nu ska man bara plåga sig igenom uppdateringen/laddningen av kontrollen så får man se vad som händer

Du kommer inte ångra dig!

Vart köpte du den? Riktigt bra pris!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Asså man får basic modellen på elgiganten just nu för 1590 spänn. Det är löjligt billigt!

Permalänk
Medlem

Går att köpa "New super Luigi U" nu via eshop för 200kr, någon som testat spelet än?
Tycker 200kr känns lite för dyrt, dock har jag ingen aning om hur stort spelet är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Går att köpa "New super Luigi U" nu via eshop för 200kr, någon som testat spelet än?
Tycker 200kr känns lite för dyrt, dock har jag ingen aning om hur stort spelet är.

Tackar för påminelsen Blir att hämta hem på studs!

Samt spelet är snarligt så stort som originalet, de nya kartorna är kortare men finns lika många kartor som innan.

Orginal Spelet ligger på 1,4GB och DLC'n på hela 733 MB borde ge en fingervisning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller ut ett tag till... Med lite tur så kommer introduktionen av PS4/Xbone att få Nintendo att sänka priset. Det tar dock emot... Har sånt jävla sug på att spela Mario

Permalänk
Medlem

Kommer streama en liten stund av Lugi Mario U för er som vill se hur det är kommer inte spela för länge tyvärr men men

http://www.twitch.tv/tenerezza

Notera jag suger men aja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Håller ut ett tag till... Med lite tur så kommer introduktionen av PS4/Xbone att få Nintendo att sänka priset. Det tar dock emot... Har sånt jävla sug på att spela Mario

Tror knappast det blir biligare än 1590 som den kostar denna veckan hos elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Du kommer inte ångra dig!

Vart köpte du den? Riktigt bra pris!

Elgiganten. Jag tror inte att det var rea heller. Jag ser att de har fint pris på basic modellen nu. Jag ville dock ha en svart premium

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror knappast det blir biligare än 1590 som den kostar denna veckan hos elgiganten.

Tänkte mer på den svarta Premium modellen. Tyckte mig dessutom komma ihåg att det har talats om att Basic skulle försvinna.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er angående Wii U! Behöver man Wii remote och Nunchuck för att spela Wii spel på Wii u :)?

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • ASUS TUF Gaming B850-Plus • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2560x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Har en fråga till er angående Wii U! Behöver man Wii remote och Nunchuck för att spela Wii spel på Wii u :)?

Ja, plus en sensor bar om du köper basic-modellen(medföljer Premium).