Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Grejen var att de sålde med en adapter istället för en annan kabel med svensk kontakt. Inga problem sälja importerade enheter, men du måste byta ut så att det blir rätt kontakt utan krav på adapter.

Jo så är väl lagen. Tycker det är larvigt bara för adaptrar fungerar utmärkt.

Permalänk

Älskar mitt Wii U kan inte vänta för Wonderful 101 och alla andra spel som kommer komma t.e.x Super Mario 3D World, Super Smah Bros 4, Mario Kart 8

Visa signatur

DESKTOP (HP) Intel Core i7 3770k 3.4GHz (Dualthread) l MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr OC Edition (Overclockat) l 16GB ram 1600MHz l 2TB HDD l Windows 8.1 Pro l
BÄRBAR (Macbook Pro) Intel Core i5 4258U l Intel Iris Graphics 5100 1GB l 8GB RAM 1600MHz l 256GB SSD l Mac OS X Yosemite 10.10 l

Var snäll mot mig så är jag snäll mot dig.

Permalänk
Medlem

Du glömde Zelda Wind Waker & Zelda HD

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Spela nerladdade Wii ware spel från Wii i Wii U funkar det?

Har vanliga Wii och funderar på att skaffa Wii U men jag hade några spel jag laddat ner i Wii från Wii ware bla sonic 4 som jag undrar om jag kan få över på Wiii U. Det är bla Sonic 4 och 101 game i 1 eller måste jag ha ner dessa igen sen på Wii U. Hoppas ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowyn:

Har vanliga Wii och funderar på att skaffa Wii U men jag hade några spel jag laddat ner i Wii från Wii ware bla sonic 4 som jag undrar om jag kan få över på Wiii U. Det är bla Sonic 4 och 101 game i 1 eller måste jag ha ner dessa igen sen på Wii U. Hoppas ej!

Det går att överföra. Det är lite bökigt bara. Har du väl överfört det så kan du inte flytta tillbaka det igen bara så du vet.

http://www.nintendo.com/consumer/systems/wiiu/en_na/system_sy...

Permalänk
Medlem

Hej har tidigare skrivit i tråden men inte blivit något köp av olika anledningar. Men tänkte köpa runt oktober eller så (om pengarna finns). Tänker främst på Wii u basic har dock läst någon stans att den är väg att fasas ut, är detta troligt eller kan jag vänta utan att "oroa" mig? Och en fråga är det ett tvång att sitta o vifta mm i wii u spel eller kan man välja att helt köra som på xbox 360 med ex denna kontrollen? http://www.ginza.se/product/wii-u-pro-controller-black/88404/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

jOnÄTÄn

Har hört och läst samma sak som dig att Wii U basic är på väg bort, så frågan är vad man ska göra.
Är i samma sits som dig och överväger nu eller senare.

Ginza säljer dom just nu för 1495,kr inkl frakt som måste anses som ett väldigt bra pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913552

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

jOnÄTÄn

Har hört och läst samma sak som dig att Wii U basic är på väg bort, så frågan är vad man ska göra.
Är i samma sits som dig och överväger nu eller senare.

Ginza säljer dom just nu för 1495,kr inkl frakt som måste anses som ett väldigt bra pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913552

Jo såg ginzas erbjudande därför jag kom och tänka på wii u igen Får hoppas någon har mer info.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej har tidigare skrivit i tråden men inte blivit något köp av olika anledningar. Men tänkte köpa runt oktober eller så (om pengarna finns). Tänker främst på Wii u basic har dock läst någon stans att den är väg att fasas ut, är detta troligt eller kan jag vänta utan att "oroa" mig? Och en fråga är det ett tvång att sitta o vifta mm i wii u spel eller kan man välja att helt köra som på xbox 360 med ex denna kontrollen? http://www.ginza.se/product/wii-u-pro-controller-black/88404/

Väldigt väldigt VÄLLLDIGT få spel stödjer Pro kontrollen, köp den enbart om du vet med dig att du kommer skaffa en av de spelen som har stöd för den.

Det sagt du viftar inte precis med Wii U's gamepad, det är ingen Wii mote.

Det enda du kommer sakna om du köper Wii U basic är just Wii sensorbar, ( kostar en 100 typ om du ska ha en ), och detta behövs enbart ifall du vill spela med Wii kontroller för de spel som stödjer den eller Wii spel.

Resten av prylarna är ganska så fluff som charging stand o.s.v. ( kostar heller inte mycket om du vill skaffa en sådan i framtiden )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tjena, själva touchskärmen på gamepaden används t.ex i Trine 2 MEN det går att använda kontrollerna på gamepaden också så man blir inte tvingad till att slå monster med stylisen.

Permalänk
Medlem

Rätt svårt att vifta med den stora handkontrollen så nej. Man viftar inte i Wii U spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Rätt svårt att vifta med den stora handkontrollen så nej. Man viftar inte i Wii U spelen.

Bra är inte direkt sugen på att sitta och spela som på gamla wii. Men vad tror ni om ryktena om att wii u basic fasas ut? Bör jag köpa nu eller kan jag vänta till hösten så lite intressanta spel kommer ut?. Och hur är deras prisnivåer på nätbutiken?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Om du vill köpa spel som digital download så kan jag rekommendera game.co.uk. De har en del titlar för 350 spänn. Man köper en kod och använder den i e-shoppen. Ska köpa The wonderful 101 när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bra är inte direkt sugen på att sitta och spela som på gamla wii. Men vad tror ni om ryktena om att wii u basic fasas ut? Bör jag köpa nu eller kan jag vänta till hösten så lite intressanta spel kommer ut?. Och hur är deras prisnivåer på nätbutiken?

Wii U handlar till 99% om sin nya tablet gamepad inget annat så. Vissa spel har även stöd för Wii mote eller Pro kontrollen men inte många av dom. Samt fasas ut värkar det bli ja, men så what? Du får inget med i Pro som du inte klarar dig utan. Det du får är lite mer minne på konsolen ( Inte nog med minne då du ändå behöver köpa extern HD om du tänker köpa spel ändå )

Du kommer inte får charging stand ( kostar typ 150 kr om du vill ha ett någon gång framöver ) samt du får ingen Wii censor bar kostar också någon 100ing.

Det enda du går miste om är att du får en vit Wii U istället för en svart.

Skrivet av ozo64:

Om du vill köpa spel som digital download så kan jag rekommendera game.co.uk. De har en del titlar för 350 spänn. Man köper en kod och använder den i e-shoppen. Ska köpa The wonderful 101 när jag kommer hem.

Tackar för detta tipset? Så det funkar att köra UK koder på Svenska maskiner ifall du provat innan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Wii U handlar till 99% om sin nya tablet gamepad inget annat så. Vissa spel har även stöd för Wii mote eller Pro kontrollen men inte många av dom. Samt fasas ut värkar det bli ja, men så what? Du får inget med i Pro som du inte klarar dig utan. Det du får är lite mer minne på konsolen ( Inte nog med minne då du ändå behöver köpa extern HD om du tänker köpa spel ändå )

Du kommer inte får charging stand ( kostar typ 150 kr om du vill ha ett någon gång framöver ) samt du får ingen Wii censor bar kostar också någon 100ing.

Precis pro verkar inte ge något som jag tror jag behöver det är därför jag gärna sparar 1000kr och skaffar basic, men om det är bekräftat att den försvinner inom den närmsta tiden vore det ju bra att veta så man inte väntar och måste köpa pro.
Tror du missade min andra fråga angående prisnivåer i deras onlinebutik (motsvarande xbox live som allt är svindyrt på om det inte är rea?) Finns det någon hemsida man kan kolla på?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Precis pro verkar inte ge något som jag tror jag behöver det är därför jag gärna sparar 1000kr och skaffar basic, men om det är bekräftat att den försvinner inom den närmsta tiden vore det ju bra att veta så man inte väntar och måste köpa pro.
Tror du missade min andra fråga angående prisnivåer i deras onlinebutik (motsvarande xbox live som allt är svindyrt på om det inte är rea?) Finns det någon hemsida man kan kolla på?

Tyvärr finns det ingen webbutik, alla digitala köp låses till konsolen, inget konto eller sådant så vi får se ifall de enns lyckas med en webbshop framöver.

Priserna i den digitala butiken är lite random, vissa spel en bit under priset för spel på skivor, andra totalt tvärt om. T.ex. Pikmin 3 låg på 449 kr när det släpptes Billigaste i butik just då var 499. Nu är det billigare att köpa den i butik för 399.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tyvärr finns det ingen webbutik, alla digitala köp låses till konsolen, inget konto eller sådant så vi får se ifall de enns lyckas med en webbshop framöver.

Priserna i den digitala butiken är lite random, vissa spel en bit under priset för spel på skivor, andra totalt tvärt om. T.ex. Pikmin 3 låg på 449 kr när det släpptes Billigaste i butik just då var 499. Nu är det billigare att köpa den i butik för 399.

Okej tack för informationen. Får se hur jag gör, faktiskt sugen på att lägga en beställning men väntar nog någon vecka i alla fall så det inte blir något dumt impuls köp:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tackar för detta tipset? Så det funkar att köra UK koder på Svenska maskiner ifall du provat innan?

Ja det är samma region som oss. Köpte Pikmin 3 där för 350 för några veckor sedan. Tar ju dock ett bra tag att ladda ner det men om man inte har bråttom så är det en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det enda du går miste om är att du får en vit Wii U istället för en svart

http://www.nintendo.se/arkivet/faq/wiiu_nnp

Detta gäller väl bara premium? Tycker det kan va värt att tänka på så fall

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nintendoland ingår i premium också, så man får ett spel.
Personligen tycker jag basic är ovärt, men då ville jag ha nintendoland och laddningsdockan är smidig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kollade in game.co.uk, hittade dock bara fysiska spel, vart finns de digitala spelen ni snackar om?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alfsvåg:

Kollade in game.co.uk, hittade dock bara fysiska spel, vart finns de digitala spelen ni snackar om?

Det bör vara dessa: http://www.game.co.uk/en/games/wii-u/?attributeName1=Shop%20B...

Permalänk
Medlem

Helt korrekt

Permalänk

I Februari bestämde jag mig för att inte köpa en Wii U, men nu har jag ångrat mig. Har varit sugen bra länge nu, så jag åker nog och köper en till mig imorgon ;). Visst PS4 kommer snart men jag är som max intresserad av ca 3-5 spel på den. Till Wii U kommer det massa härliga titlar snart och med de spel som redan finns på marknaden så är jag intresserad av dessa:

Bayonetta 2, Disney Infinity, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Lego City Undercover, Mario Kart 8, New Super Mario Bros. U, New Super Luigi U, Nintendo Land, Pikmin 3, Project CARS, Rayman Legends, Skylanders: Swap Force, Sonic Lost World, Super Mario 3D World, Super Smash Bros. for Wii U, The Legend of Zelda: The Wind Waker HD, The Wonderful 101, Watch Dogs, X(Monolith Soft), Yarn Yoshi, ZombiU.

Totalt 21 spel och fler lär det bli som jag vill spela. Jag kan inte längre motivera varför jag ska vänta på en Playstation 4 som dessutom kommer kosta ca 4000kr om jag bara är intresserad av så få spel, när jag kan köpa en Wii U Premium för 2500kr som har 20+ spel jag är intresserad av.

Så är det med det. Tänkte skriva av mig lite bara.

Permalänk
Medlem

Helt korrekt analys. Det kommer massor av guldspel till Wii U närmaste halvåret/året. Jag kommer köpa en PS4 i november ändå men det är Wii U som kommer gå mest här hemma närmaste året. Det är jag rätt säker på.
Första året är alltid lite si och så med nya konsoller. Är inte säker på att PS4/One kommer sälja så väldigt mycket mer än vad Wii U gjort första året.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Helt korrekt analys. Det kommer massor av guldspel till Wii U närmaste halvåret/året. Jag kommer köpa en PS4 i november ändå men det är Wii U som kommer gå mest här hemma närmaste året. Det är jag rätt säker på.
Första året är alltid lite si och så med nya konsoller. Är inte säker på att PS4/One kommer sälja så väldigt mycket mer än vad Wii U gjort första året.

Sonys och MS nya konsoller är extremt hypade. Jag tror heller inte att det kommer gå så mycket bättre än det gjort för Nintendo. Dock har de bättre stöd av andra utvecklare så med lite tur så kommer det mer spel till dessa i början.

Jag avvaktar med ytterliggare konsollköp tills någon av de andra får något som intresserar mig. Det mesta som visats hitills tycker jag mest varit multiplattformstitlar som jag ändå kommer välja PC-versionen för. Nu minns jag inte lanseringen av Xbox 360 då den inte intresserade mig alls då men PS3 var extremt överhypad vid lanseringen. Jag har spelat de flesta av lanseringsspelen och ingen av de var i närheten så roliga som all hype målade upp de som. De senare spelen var klart bättre, såklart.

Kunde inte hålla mig så köpte Pikmin 3 från game.co.uk. Det blev även Wonderful 101 (demot var trevligt och med 30% rabatten så var det klart överkomligt). Jag kommer definitivt hålla koll på game.co.uk (och eventuella andra sidor?) framöver för download-nycklar. Rätt skönt att slippa höra den optiska läsaren ändå. Hade det gått att aktivera skiv-titlarna så hade jag gjort det med.

Street Fighter erbjudandet var ganska trevligt (köp 3, betala (för mycket) för två) och Trine 2 för 50kr var helt okej med.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen min Wii U, båda jag och frugan har suttit många timmar framför den. Många fler än vad vår PS3:a har rullat och den är bra mycket äldre.

En sak jag tycker är synd är att det inte går att installera spelen, t.ex. på en extern USB-hårddisk och endast ha skivan i vid uppstart precis som på 360. Förhoppningsvis är detta en feature som kommer senare, men om jag ska vara helt ärlig tror jag inte det..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Fanns gick inte på 360 heller under många år och går fortfarande inte på PS3. Kommer kanske till Wii U senare.

Permalänk

Är det lika dött i alla butiker med WII U? Jag hade tänkt att köpa en idag men den fanns knappt i någon butik och de butiker som hade den hade knappt inga spel.
Jag tycker det inte alls är konstigt om försäljningen är dålig om inga konsoler finns i de vanliga butikerna.

Skrivet av ozo64:

Samma här, en Wii U plus någon av de andra blir det. På Wii U ska jag i princip enbart spela zelda, det spelet är lugnt värt 3000kr.(konsol + zelda) Det blir väl mario och lite annat också.

Jag själv har knappt sett en vanlig Wii och är väldigt sugen på att spela Wii sports, går detta spel att köra på samma sätt på Wii U som på en vanlig Wii?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Är det lika dött i alla butiker med WII U? Jag hade tänkt att köpa en idag men den fanns knappt i någon butik och de butiker som hade den hade knappt inga spel.
Jag tycker det inte alls är konstigt om försäljningen är dålig om inga konsoler finns i de vanliga butikerna.

Samma här, en Wii U plus någon av de andra blir det. På Wii U ska jag i princip enbart spela zelda, det spelet är lugnt värt 3000kr.(konsol + zelda) Det blir väl mario och lite annat också.

Jag själv har knappt sett en vanlig Wii och är väldigt sugen på att spela Wii sports, går detta spel att köra på samma sätt på Wii U som på en vanlig Wii?

Som jag har förstått det så ska det gå utmärkt. Man kopplar bara in en sån där Sensorbar i Wii U och använder sig av de gamla Wii kontrollerna.

Köpte Mitt Wii U idag men har inte hunnit spela något än pga den där uppdateringen Men snart är den klar! Köpte Pikmin 3 och New Super Mario bros. U till.