Sista kollen för Mini-itx speldator

Permalänk
Medlem

Sista kollen för Mini-itx speldator

Hej allesammans det är så att jag har kommit fram till att jag vill ha den minsta lättaste, och mest prestandavänliga dator möjligt.
Budget ligger på ca 12tusen idag och så här ser min kundvagn ut idag.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3464602/2013-06-13

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Hjälpsam

Det moderkortet passar tyvärr inte till processorn du valt. . .måste ha ett 1150 sockel kort till Haswell.

Väldig ont om Z87 baserade mITX just nu, Gigabyte GA-Z87N-WIFI mITX eller ASRock Z87E-ITX mITX är dom INET har

Permalänk
Medlem

Ändrade till ett annat mobo nu!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut den du har

Här är en utan lite annorlunda fast med GTX 780 referens och en vettig cpu kylare med som tar ut luften från chassit
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3464824/12-5k

Dock tagit bort HDD (köp nästa gång du får pengar ) 250gb brukar räcka etag för spel iaf .

Permalänk
Medlem

Pengar är inget problem, tänkte att det är lika bra att beställa allt på en gång.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

Hur går det med denna? Kan du länka den aktuella kundvagnen, om du inte redan beställt :P?

Permalänk
Medlem

Frull3 jag valde att gå på ditt spår! Så här är nya kundvagnen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3464809/2013-06-14

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

Socket 1150 finns inte med i kompabilitetslistan för din vattenpump, men den kanske passar ändå eftersom många andra kylare för 1155 verkar passa 1150.

Du ska inte lägga till en hårddisk också? Annars kanske din SSD snabbt blir full.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Jag kan inte uttala mig om den där vattenkylningen, men jag ville bara flika in att jag tycker att, teoretiskt sett, komponentlistan ser ut att kunna bli ett riktigt, riktigt bra system!!

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Socket 1150 finns inte med i kompabilitetslistan för din vattenpump, men den kanske passar ändå eftersom många andra kylare för 1155 verkar passa 1150.

Du ska inte lägga till en hårddisk också? Annars kanske din SSD snabbt blir full.

Jag kommer nog köpa en hårddisk samt ta min gamla som jag har, men funderar starkt på att ha en extern disk.

Skrivet av d97jro:

Jag kan inte uttala mig om den där vattenkylningen, men jag ville bara flika in att jag tycker att, teoretiskt sett, komponentlistan ser ut att kunna bli ett riktigt, riktigt bra system!!

Den ska passa vad jag har läst åtminstone, sen om jag sitter där och den inte passar får det bli stockfläkten tillsvidare!
Bilder kommer möjligtvis läggas upp när bygget är färdigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz