Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Idag gör jag introduktion/inskolning inom funktionsstöd och handikappsomsorgen åt kommunen. I måndags gjorde jag det med men som personlig assistent, har två dagar till inbokade inom varje område, klarar jag dessa dagar och tycker att det passar mig så kommer jag jobba som sommarvikarie åt kommunen.
Dessutom har jag fått reda på att jag kommit in på studier jag ansökt, börjar den 19e augusti.
Jag är glad idag med andra ord

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Börjar så sakteliga bli lite bättre från magsjukan/matförgiftningen/whatever nu, inatt har jag bara varit uppe 3 gånger på toan. Tjoho. Ser nån form av hopp för överlevnad vilket jag varit jäkligt tveksam till de senaste dagarna.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Avslutning nu då. Sitter i klass rummet och väntar på att få betygen.
Irriterar mig på hur avslutningar går till!

Vi börjar klockan åtta på morgonen och gör någon jobbig lek.
Sedan ska vi stå i den gassande solen i trekvart.
För att sedan vänta en kvart tills alla har samlats i klassrummet, för att till slut få betygen och gå hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Har lite problem med päronen...suck, jävla sviskon.

päronen drog stråt ett steg längre.

Jobbat hos farsan som svetsare, tog licens , farsan kräver att jag lägger om licenssen pga han litar inte på att jag kan.
Samma prov, samma resultat = godkänt, samma företag men olika licenser...enligt farsan iaf haha.
Och i höstas så stod vi i verkstaden och pratade.

Mina päron är "negativa" av sig, allt är dåligt osv osv.
Så farsan frågar om vi bråkar mycket, ekonomiska problem, om jag trivs där uppe (karlskoga) osv.
Så nu efter 30år säger jag ifrån lungt och sansat "måste ni vara så negativa till allt? , allt behöver inte vara dåligt osv jämnt"

Då smäller det bara till i huvudet och han börjar gapa, slänga grejer i golvet då han verkade ta åt sig.
Så bad han mig dra åt helvete och han varslade mig osv osv , kollegan där undrade vad fan som hände.

Och sen i augusti förra året har vi inte talats vid.

Nu kräver dom tillbaka husnycklarna med.
Och allt började med att han bad mig dra åt helvete, och han vinklar att allt är mitt fel, han har t.om lyckas övertala morsan och tro på att jag har gjort allt fel osv.

Han bad mig dra åt helvete, och jag drog hem, augusti förra året.
Frugan ringde till min päron och försökte bryta isen och sa att dom ska bli farmor & farfar, så otroligt kalla reaktioner, inget grattis eller något utan mer ett "jaha?".
Nåja, har försökt. frugan har försökt så nu får det vara nog.

EDIT:

Försökte skriva bättre

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att höra om det dåliga förhållandet till föräldrarna.

Dock måste själva inlägget vara det mest obegripliga jag läst på länge.
Har läst igenom flera gånger och det enda som på något sätt är begripligt är att föräldrarna är emot dig.

Skrivet av Toivo83:

Och allt började med att han bad mig dra åt helvete, och han vinklar att allt är mitt fel, han har t.om lyckas övertala morsan och tro på att jag har gjort allt fel osv.

Han bad mig dra åt helvete, och jag drog hem, augusti förra året.
Frugan ringde till min päron och försökte bryta isen och sa att dom ska bli farmor & farfar, så otroligt kalla reaktioner, inget grattis eller något utan mer ett "jaha?".
Nåja, har försökt. frugan har försökt så nu får det vara nog.

Verkligen tragiskt att höra att de inte ens bryr sig om att gratulera till det kommande barnet.
Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Mycket tråkigt att höra om det dåliga förhållandet till föräldrarna.

Dock måste själva inlägget vara det mest obegripliga jag läst på länge.
Har läst igenom flera gånger och det enda som på något sätt är begripligt är att föräldrarna är emot dig.

Verkligen tragiskt att höra att de inte ens bryr sig om att gratulera till det kommande barnet.
Hoppas det löser sig.

haha mycket som snurrar i huvudet
Var lite av en copy-paste till några andra som är mer insatta i historien.
Insåg själv lite att det vara redigt luddigt, men kort och gott så är det så att dom är emot mig.

Farsan på började, vägrar ta till sig när man försöker bryta isen , vänder morsan emot mig med utan att hon ens vet om vad som skett.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fyfan för tandläkaren här i Ånge...

Upptäckte i måndags kväll att något inte var som det skulle med tandställningen. Ringer tandregleringen i Sundsvall som ligger typ 10 mil bort och frågar vad jag ska göra. Dom säger att jag ska ringa till Ånge för dom trodde att dom skulle kunna fixa det här så slipper jag åka och missa en hel dag. Fick tid idag före lunch här i Ånge. Gick dit och dom hade inte en jävla aning om vad dom höll på med men dom började plocka isär den och försökte få till det. Dom var så otroligt ovarsamma och jag skrek flera gånger av smärta och mind you, jag har hög smärttröskel. Till slut fick dom tillbaka bågen i röret men då var bågen förskjuten åt ena hållet och även något tillbockad. Gummibanden hade dom tappat på golvet när dom tog loss dom så dom gick inte att återvända och dom hade inga nya likadana. Till slut så sa jag det att nä, nu går jag därifrån och ringer till Sundsvall och ber om en akuttid idag istället. Jag bara satte mig upp i stolen och gick därifrån och fick höra av surkärringen till tandläkare att jag var uppkäftig och obstinat.

Jag ringde Sundsvall direkt efter och en fantastisk människa i receptionen vid namn Monika fixade en tid åt mig idag så jag far ner med tåget om en halvtimme så får dom fixa det ordentligt.

Problemet är ju också att på fredag tar jag studenten och på lördag far jag till tyskland och är borta resten av månaden och jag upplyste tandläkaren här i Ånge om det och sa att dom måste fixa det eller ringa till Sundsvall. Nä, ska tamigfan aldrig mer gå till tandläkaren här i Ånge, skönt att man flyttar härifrån snart. Människor utan empati borde fan inte jobba med vårdyrken, hoppas kärringjäveln brinner i helvetet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nu är man på topp, avslutning imorgon! Enda jobbiga är att man ska åka buss och den går tio över åtta och jag är då framme vid skolan vid halv nio och avslutningen börjar halv elva... sen när den är slut ska man vänta på nästa buss som inte går förns klockan ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Har lite problem med päronen...suck, jävla sviskon.

En f.d. polares farsa blev också väldigt aggressiv så fort man påpekade minsta grej hos honom, inte höll med honom osv. vilket ofta gjorde att det blev bråk och tråkig stämning.

En kväll satt de och drack tillsammans, och båda blev lagom packade och då passade han på att fråga sin far varför han är så arg.

Svaret blev (i princip) att hans far ansåg sig ha jobbat för familjens bästa, jobbat extra för att få in mer pengar osv, så han ansåg sig vara "i position för att fatta alla familjemedlemmars beslut". Sa någon någonting som inte lirade med hans tycke och tankar, drog den dominanta sidan igång direkt. Ska tilläggas att hans far inte drog sig för att ljuga heller.

Nu gäller detta naturligtvis inte alla personer, men som du nämner (licens för svets) så har du fått överbevisa dig och sålänge du spelade efter hans regler (inte nämnde att han var så negativ inställd) så gick det ju bra. Men så sa du emot, och då sket det sig.

Kan det vara så? Att din far är väldigt dominant? Kan vara därför din mamma går på hans linje?

I övrigt: Grattis till det blivande föräldraskapet! Ni har en fantastisk tid framför er med mycket glädje och nya minnen. Passa på att ta ut så många föräldradagar du kan, det är guld värt!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

En f.d. polares farsa blev också väldigt aggressiv så fort man påpekade minsta grej hos honom, inte höll med honom osv. vilket ofta gjorde att det blev bråk och tråkig stämning.

En kväll satt de och drack tillsammans, och båda blev lagom packade och då passade han på att fråga sin far varför han är så arg.

Svaret blev (i princip) att hans far ansåg sig ha jobbat för familjens bästa, jobbat extra för att få in mer pengar osv, så han ansåg sig vara "i position för att fatta alla familjemedlemmars beslut". Sa någon någonting som inte lirade med hans tycke och tankar, drog den dominanta sidan igång direkt. Ska tilläggas att hans far inte drog sig för att ljuga heller.

Nu gäller detta naturligtvis inte alla personer, men som du nämner (licens för svets) så har du fått överbevisa dig och sålänge du spelade efter hans regler (inte nämnde att han var så negativ inställd) så gick det ju bra. Men så sa du emot, och då sket det sig.

Kan det vara så? Att din far är väldigt dominant? Kan vara därför din mamma går på hans linje?

I övrigt: Grattis till det blivande föräldraskapet! Ni har en fantastisk tid framför er med mycket glädje och nya minnen. Passa på att ta ut så många föräldradagar du kan, det är guld värt!

Jupp, visst är det så.
Tror det ligger också lite det att jag & frugan har det bättre än vad han har & haft.

Men men, hans förlust, och han vet om det.
Det mest sjuka nu var att jag fick ett till mail från han.

"Du vill ha respekt, och du borde veta att respekt gör man sig förtjänt av".
............

Så säger en pappa till sin son.
Blir man glad och varm i hjärtat av sådant uttalande? nix, inte jag iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Då var man hemma från resan i Sydostasien. Blev en månad tidigare på grund utav bröllop och lite annat som dykt upp. Känns skönt att vara hemma faktiskt! Ännu skönare att jag på något sätt lyckats gå ner 20kg under dessa 4 månader jag rest. Från 98 till 78kg!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Suck! Förvirrade/slappa chefer. Skulle flyttstäda åt ena jobbet på förmiddagen o sen på sjukhuset andra halvan. När jag kom till städet så fanns där inga grejer att städa med för chefen var bakfull igår o inte orkade fixa fram det, så nu sitter jag här. Uppe o alert, o ska vänta på att klockan blir kvart i 11. För nästa jobb..men vad är väl en sovmorgon

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tjejen flyttade ut för ett par dagar sedan, vi försöker fortfarande men just nu så känns det som att 5 år har gått helt i onödan. Förhoppningsvis så kan det bara bli bättre.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Tjejen flyttade ut för ett par dagar sedan, vi försöker fortfarande men just nu så känns det som att 5 år har gått helt i onödan. Förhoppningsvis så kan det bara bli bättre.

Även om det inte skulle ordna sig så är det väl ändå inte i onödan, du/ni har ju haft det bra också antar jag Hoppas allt löser sig iaf o att ni reder ut det, kanske kan va nyttigt att komma ifrån lite ibland för att inse vad man har tillsammans.

-------

Fyfan, första arbetsdagen efter magsjukan/matförgiftningen. Jag är så sliiiiten

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

galet var sugen man är på en husvagn, mycket trevligt att frugan är lika peppad med

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Även om det inte skulle ordna sig så är det väl ändå inte i onödan, du/ni har ju haft det bra också antar jag Hoppas allt löser sig iaf o att ni reder ut det, kanske kan va nyttigt att komma ifrån lite ibland för att inse vad man har tillsammans.

-------

Fyfan, första arbetsdagen efter magsjukan/matförgiftningen. Jag är så sliiiiten

Jodå, vi har absolut haft det bra, problemet är bara de att hon har gått in i väggen och på senaste tiden (2 år tillbaka fram tills idag) så orkar hon inte ens fara och träffa sina vänner i mer än 30 minuter, dvs vårat förhållande var varit nästan obefintligt. Vi har kommit överens om att även om vi älskar varandra så är det bäst att vi lägger förhållandet på is istället för att kasta bort fler år av varandras liv på ett förhållande som i dagsläget är mer på stadiet där två vänner bor tillsammans.

Visa signatur

System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Inaktiv

Busstrejk.. suck.. Blir kul imorgon med pendeln ur trafik med.. kan ej ta mig till jobbet.. :\

Lika kul för frugan......

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon173292:

Busstrejk.. suck.. Blir kul imorgon med pendeln ur trafik med.. kan ej ta mig till jobbet.. :\

Lika kul för frugan......

Antar att du inte läst nya nyheter iaf:)

Mindre edit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Antar att du inte läst nya nyheter iaf:)

Mindre edit.

Gäller bara tåg trafiken har jag för mig.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Henrikfotograf:

Gäller bara tåg trafiken har jag för mig.

Det verkar som så ja tyvär. Inom stan kan man dock ta tunnelbanan, gå, cykla, jogga eller vad man nu vill iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det verkar som så ja tyvär. Inom stan kan man dock ta tunnelbanan, gå, cykla, jogga eller vad man nu vill iaf..

Hoppas det inte kommer påverka Göteborg av strejken.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv

Skönt, blev ingen pendelstrejk..

Men, aj va fasikens, magont och diaree i två dagar istället!!! Midsommar imorgon, suck, får hoppa allt gott.. :}

Kanske dags att kolla kistan, har haft problem 3 ggr i år nu..

Permalänk
Medlem

inga rättigheter

Jag börjar lessna på arbetsplatser som inte har kollektivavtal. Man får sämre löner och rättigheter. Jag älskar inte facket men kollektivavtal har sina fördelar.

Visa signatur

jepp

Permalänk
Medlem

Då var det helt slut med tjejen, bästa midsommaren hittills? nej, idag är allt skit.
Förhoppningsvis så blir det bara bättre, vi har båda mått dåligt och det har blivit en ond cirkel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Då var det helt slut med tjejen, bästa midsommaren hittills? nej, idag är allt skit.
Förhoppningsvis så blir det bara bättre, vi har båda mått dåligt och det har blivit en ond cirkel.

Tråkigt att det blev så, men även om det känns skit så brukar det ju vara för det bästa om det tar slut. Då är det ju ändå ett tecken på att det inte är rätt. Men jäkla ledsamt o plågsamt är det när händer. Lider med dig, men det blir bättre

------------

Druckit midsommar öl nummer två, svärmor + svägerska o hennes kille kommer bort snart på middag. Så fruktansvärt sugen på o jobba imorn kl 7 på morgonen. Cykeln står redo då jag tippar på att herrn inte ska köra nån bil vid halv 7 imorn. Får väl glädjas åt att lönen är relativt hög under helg och att det är kort dag.

Trevlig midsommar till er alla!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Jepp:

Jag börjar lessna på arbetsplatser som inte har kollektivavtal. Man får sämre löner och rättigheter. Jag älskar inte facket men kollektivavtal har sina fördelar.

På samma sätt som priskarteller också har sina fördelar, för då slipper vi arbetare slita ut oss på arbetsplatserna när företagen slipper konkurrera emot andra och kan ta vettigt betalt för sina varor och tjänster.

En annan är trött på att arbeta så mycket och ser framemot semestern.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jobbade idag och jobbar hela helgen. Sen 4v semester. Blir nog att dra igenom Game of Thrones böckerna.

Finnt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Jobbade idag och jobbar hela helgen. Sen 4v semester. Blir nog att dra igenom Game of Thrones böckerna.

Finnt!

Fy fan. Själv vill jag inte ha semester! Är bara 17 dock

Permalänk
Medlem

Hade någon idiot som låg i röven på mig med hellyse på E18 mot stockholm igår natt runt 00. Sjukt irriterande med folk som inte har vett att stänga av hellyset när man ligger bakom någon, särskilt när man ligger så jävla nära att man kan se att det lyser som fan på bilen framför... Var ju fan ljust ute igår, fanns verkligen INGEN anledning till att sitta med helljus påslaget! Mörkblå/Mörkgrå Volvo V70 mot E18 sthlm vid 23.30 tiden utanför kolsva, skäms på dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Hade någon idiot som låg i röven på mig med hellyse på E18 mot stockholm igår natt runt 00. Sjukt irriterande med folk som inte har vett att stänga av hellyset när man ligger bakom någon, särskilt när man ligger så jävla nära att man kan se att det lyser som fan på bilen framför... Var ju fan ljust ute igår, fanns verkligen INGEN anledning till att sitta med helljus påslaget! Mörkblå/Mörkgrå Volvo V70 mot E18 sthlm vid 23.30 tiden utanför kolsva, skäms på dig...

Usch.. Bromsa och blinka med varningsblinkern.

Lider med er som ligger bakis idag.. Känns ganska bra att sitta på jobbet nu. :-).

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||