Fråga ang. shopping från USA

Permalänk
Medlem

Fråga ang. shopping från USA

Halloj!

Är väldigt sugen på en razer blade/razer blade pro, men de shippas inte till EU just nu. Letade lite och hittade sidan http://www.shopusa.com/shopusa/sweden

Någon som har erfarenhet? Är det bluff och båg?

EDIT: Sorry om fel del av forumet, visste ej var jag skulle posta

Tack
/Fredric

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå worldpost.skrill.com för mellanhänder vid USA-handel, har använt dem i ett år och ett 20-tal köp utan problem.

De du länkar kan säkerligen fungera också, aldrig hört talas om dem däremot.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Jag skulle föreslå worldpost.skrill.com för mellanhänder vid USA-handel, har använt dem i ett år och ett 20-tal köp utan problem.

De du länkar kan säkerligen fungera också, aldrig hört talas om dem däremot.

Ahh, tack för tipset, ska kolla in den sidan!

/F

Permalänk
Medlem

Frakt srån USA

Jag har testat ShopUSA många gånger och det fungerar väldigt bra. Finns en svensk kundtjänst också som hjälper till med allt från köp till leverans om det behövs.
Rekommenderas av mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThereseN:

Jag har testat ShopUSA många gånger och det fungerar väldigt bra. Finns en svensk kundtjänst också som hjälper till med allt från köp till leverans om det behövs.
Rekommenderas av mig

Jobbar du för dem?
Ditt konto skapades denna månad och enbart för att skriva hur bra de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Jobbar du för dem?
Ditt konto skapades denna månad och enbart för att skriva hur bra de är.

Haha jag gissar också på det bara ett inlägg XD

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Googla shopusa Therese så hittar ni mer troll-inlägg, men även andra där det tydligt framgår tillhörigheten.

De må säkert funka bra, men liknande inlägg på forum skulle iallafall få mig att avstå. Om en produkt eller tjänst inte kan tala för sig själv så är det oftast någon orsak till det.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Fann en till tråd på SweC om ShopUSA om TS är intresserad.
Personligen är jag skeptisk till dem, och jag fick höra om dem för första gången i denna tråden. Skulle läsa på mer innan jag beställde därifrån.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1024086-bes...

Permalänk
Medlem

"Psst, jag är anonym och Cadde är bäst i världen tycker jag."

Oavsett vart man handlar från så är det alltid bäst att vara skeptisk och skapa sig en egen uppfattning baserat på kritiskt faktasamlande.
Google brukar hjälpa med att få en övergripande bild av hur andra tycker om XYZ.
Men som sagt, var skeptisk. Finns många där ute som ger falska omdömen om hur bra sidan XYZ är. I många fall är det en och samma person som gör det och denna jobbar för XYZ.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt