Hejsan jag ska nu köpa en ny dator som ska kosta mellan 8000-9000 kr.
Jag vill ha Operativsystemet Windows 7.
Kan någon snäll kvinna eller kille göra en vagn så jag får med dom bästa prisvärda delarna.
ppskattas all hjälp! // Mikael
Jo visst kan vi göra det. . . men vad skall du ha datorn till? Svårt o veta hur man skall prioritera annars . . nått speciellt krav på chassi, stort, litet m.m ?
Kan du bygga själv eller skall det va monterat o klart?
Just det glömde skriva vad jag skulle använda datorn till.
Jag ska spela spel men inte alla nya spel, den ska klara bf3 på ultra, jag ska bygga själv, chassit spelar ingen roll, helst någon snygg fast ändå inte för dyrt
Här har du en lite uppdatering då https://www.inet.se/kundvagn/visa/3520762/2013-06-26
Jag hoppade över SSD'n för den kostar ju runt 1000 och då tappar man lite på andra komponenter om man ska ligga under 9000. En SSD är inte det viktigaste, man klarar sig bra utan. Man tjänar ändå bara några sekunder med en sådan. Och om du vill ha en, kan du köpa en senare
Jag tror nog inte jag behöver ett sånt dyrt grafikkort, finns det billigare och något som är hyfsat bra så tar ajg det och kanske lägger mer pengar på något annat skit? Behöver inte ha 760
Som sagt Tomtom vore gött om du kunde ta ett annat grafikkort och ändra något annat på datorn så den blir lite bättre eller bara nytt grafikkort så har jag pengar över till headset tagentbord + mus