Permalänk
Avstängd

Kan inte öppna .exe?

Jag kan inte öppna .exe filer, på sätt och vis kan jag men "rutan" öppnas inte men i aktivitetshanteraren så ligger den som en "bakgrundprocess" men jag kan aldrig få upp rutan! jag har windows 8.

Btw! jag har googlat massa men ingen lösning som jag har hittat funkar.

Problemet är löst, tråd kan låsas. Det jag gjorde var att kryssa ur i msconfig att browserdefendert och express files skulle starta när man sätter på datorn, då gick det inte att avinstallera dom heller och inte stänga av dom, men funkade när jag kryssade ur. Då så avinstallerade jag med ccleaner och efter det kan jag öppna .exe filer, tydligen hade dom där programmen blockerat något i brandväggen bland annat.

har googlat massa..
Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

Har du något antivirusprogram? vissa kan blockera .exe-filer då de anses farliga, denna funktion borde isf gå att stänga av.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på exe-filen och välj "egenskaper". Filen kan vara blockerad om den är kopierad från en plats som Windows anser är osäker och då måste man häva blockeringen för att den ska gå att exekvera.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Avstängd

OBS! märkte nu att jag kan öppna exe filer men inte exe filer som jag har laddat ner för att installera på datorn!

Skrivet av nakednakedguy:

Har du något antivirusprogram? vissa kan blockera .exe-filer då de anses farliga, denna funktion borde isf gå att stänga av.

Jag kör med det inbyggda antivirus programmet. Vad jag ser så blockerar den inte något.

Skrivet av whisky:

Högerklicka på exe-filen och välj "egenskaper". Filen kan vara blockerad om den är kopierad från en plats som Windows anser är osäker och då måste man häva blockeringen för att den ska gå att exekvera.

Den var inte blockerad :/

Allt funkade igår men jag tror det var för jag laddade ner ett program så fick jag massa skit på datorn som inte alls är relevant till programmet, skit programmen heter express files, jag lyckades få bort delta search skiten. Det är också en tjänst som inte går att stänga av som heter "browserdefendert" jag tror det är dom programmen som orsakar detta. Det GÅR INTE att avinstallera, jag testade till och med avinstallera med ccleaner men det gick inte. Vad jag försöker köra på datorn är Adaware men det går ju inte för det är en .exe. Jag tror att programmen jag fick på datorn är massa virus skit som orsakar detta. Btw jag har testat ladda ner andra program också men dom går heller inte öppna, jag kan öppna vilka program som helst som jag laddar ner men inte .exe

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Alla lösningar är varmt välkomna

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Problemet är löst, tråd kan låsas. Det jag gjorde var att kryssa ur i msconfig att browserdefendert och express files skulle starta när man sätter på datorn, då gick det inte att avinstallera dom heller och inte stänga av dom, men funkade när jag kryssade ur. Då så avinstallerade jag med ccleaner och efter det kan jag öppna .exe filer, tydligen hade dom där programmen blockerat något i brandväggen bland annat.

Visa signatur