Permalänk
Medlem

Dator till enkel surf

Hej! Min väns mamma behöver en ny dator. Enligt min vän så använder modern datorn till "Radio, spelhemsidor så hon kan spela typ bubbleshooter osv och för att betala räkningar."
Funkar denna dator till detta tro? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Tack på förhand!

Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk
Medlem

Ja, den kommer duga fint. Den kanske inte är den snabbaste men det får man inte vara så noga med för det priset :). Ljud på billiga laptops är ganska dåliga, om jag skulle lyssna på radio så skulle jag köpa till några små högtalare.

Permalänk
Medlem

Jag håller med zlackern. Den kommer fungera bra för det användningsområdet.

Permalänk
Avstängd

Fungerar fint. Se till att hjälpa din kompis att avinstallera win 8 på den och köra win7 istället. För dom har misslyckats med win8 oSet på den men sina äckligt dåliga egna program.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Fungerar fint. Se till att hjälpa din kompis att avinstallera win 8 på den och köra win7 istället. För dom har misslyckats med win8 oSet på den men sina äckligt dåliga egna program.

Det gör man ju såklart inte av anledningen att Windows 7 kostar 800 kr. Farsgubben använder datorn likadant som TS beskriver och han klarade av övergången från Windows 7 till Windows 8 utan större patrull. Det kan vara bra att stänga av svepgester bara.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro