Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Blubben;13669071"]

Citat:

Struntprat, även om de flesta kan engelska är det en nackdel att inte kunna svenska. Många kan inte engelska till den höga grad som du verkar tro. Plus att den mesta informationen som nyheter och annat är på svenska vilket är viktigt att kunna ta till sig FÖR EN MEDBORGARE!
Så gör ett nytt försök vet ja^^

Självklart är det en nackdel att inte kunna det ett lands språk på ett sätt om man bor där, men det är inte en nödvändighet för att följa landets lagar och bidra till samhället.

Citat:

Med den logiken så borde vi ändra språket i Sverige till engelska, är inte helt emot den iden men det var nog inte det du menade...

Det är nog en aning mer komplicerat än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Självklart är det en nackdel att inte kunna det ett lands språk på ett sätt om man bor där, men det är inte en nödvändighet för att följa landets lagar och bidra till samhället.

Nej det är ingen nödvändighet, men är det verkligen ett orimligt krav för att bli medborgare? Tycker inte jag.

Skrivet av Swiifty:

Det är nog en aning mer komplicerat än så.

Klart det är komplicerat, men jag själv kan inte komma på något stort problem med språkkrav för medborgarskap. Om ni kan komma på några så får jag tänka om men det har ingen gjort än

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

1.
Rasism:
(http://www.ne.se/rasism)
Bland annat, men inte uteslutande:
1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken);
2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär;
3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av respektive raser;
4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen;
Wikipedia:
/https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism)
"Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[2] Huruvida människoraser existerar är ett kontroversiellt område och det har inom västvärlden under samtiden avfärdats på grunder av mellanfolklig genetisk likhet. Ordet rasism kan i sådana fall användas i överförd mening, t ex avseende hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör.".

Markerat i svart det jag tycker stämmer mest överens med min tolkning av ordet. (utesluter eller inkluderar dock inte andra beskrivningar som återfinns i de länkar jag hänvisat till ovan.)

2. Självklart ska det ställas krav på folk som flyttar hit, har aldrig påstått något annat. Om du läser och försöker förstå det jag skriver så är det hur SD är som parti, hur dom agerar och fungerar som jag är emot. Shogun, öva upp din läsförståelse och läs igenom mina inlägg i denna tråd en gång till.

3. Alla människor har rätt till akut sjukvård om man så behöver det, inkluderar enligt mig även tandvård. Är man här illegalt och inte har giltiga skäl (exempelvis utsättas för politisk förföljelse, våld, tortyr osv) för att stanna ska man såklart utvisas.

4. Nej det ska man självklart inte kunna göra. Låter ju helt idiotiskt. Finns det något mer till den historien? Finns beslutet att läsa så kanske vi får en korrekt bild.

5. Svår fråga, kan hjälpa dom i utanförskap att komma in i samhället, men bör bara användas under en begränsad till för att isåfall öka sysselsättningen. Men permanent är det direkt felaktigt och skapar orättvisor. Finns ju liknande förslag för ungdomar, dvs man tar dom som har svårt att få jobb och försöker göra dom mer attraktiva på arbetsmarknaden, har det bra effekt så kan det fungera. Får givetvis inte knuffa undan andra människor från samma jobb, i så fall har vi ett stort problem.

6. Det håller jag med om, men jag vet faktiskt inte om ett högre straff förhindrar brott? Jag tror mer på förebyggande åtgärder. Därtill så anser jag att kriminella människor ska få hårda kännbara straff, om inte annat för att dom inte ska få leva i friheten som vi andra gör på samma villkor. Vi som inte är kriminella ska inte behöva utsättas för ytterligare risker. Anser att man ska vara speciellt hård/arbetsam/stora insatser mot återfallsförbrytare och våldsamma människor, med extra fokus på organiserad brottslighet.

7. Vi ska alla ha samma helgdagar, och det har vi väl? Eller har det tillkommit någon ny?
Sen om man vill ge någon ledigt för att ha ramadan eller vad man nu vill fira så får det vara mellan arbetsgivare och anställd / skola och elev.

8. Djurplågeri är felaktigt, och bidrar en viss typ hantering av köttet till onödig plåga för djuret bör slakteriet (eller den som gör det) straffas. Vi har väl en lag mot djurplågeri? Även om den är för svag i nuläget.

Det är ingen hemlighet att jag tycker att stora delar av SDs politik är någorlunda vettig, men det kan jag säga om väldigt många partier. Det är ju hur man agerar som parti jag inte gillar. Ska jag verkligen behöva förklara det för dig en gång till?

Och slutligen:
Käre shogun, har jag på något sätt förbjudit dig att säga vad du tycker? Varför tror du att jag inte gillar åsikts- och yttrandefrihet? Jag älskar det, även om det innebär att rasister får komma till tals. Tror du att jag är emot detta för att jag tycker att du har fel? Vi har diskuterat detta innan i tråden, ta en titt bakåt så får du se. Klassisk SD argumentation, är man emot deras ÅSIKTER så är man emot demokratin och yttrandefriheten. Hur får du ihop den ekvationen? Har jag försökt att förbjuda dig på något sätt? Visa mig gärna det i så fall, så får jag rätta mig eller be om ursäkt.

Jag ska vara så tydlig som jag kan mot dig: Du, shogun, har rätt till dina åsikter och ingen ska förbjuda dig att ha dom. Jag kan tom kämpa för att du ska få uttrycka dom. Men du måste tåla att inte alla ha samma åsikt som du, och att man i så fall argumenterar emot dig. Det är ju yttrandefrihet. Vad tror du att ordet betyder? Det är obehagligt att du använder ordet yttrandefrihet som något du och bara de med liknande åsikter har ensamrätt på, för det är väl inte så du menar. Du måste tåla argument emot dig utan att se det som ett hot på något sätt. SD anhängare måste förstå att dom som är emot SD har all rätt att vara det, allt i enlighet med demokratiska principer och vår svenska yttrandefrihet. Det betyder INTE att man hatar partiet eller vill dom något illa, inte heller att man inte får uttrycka sina åsikter. Det är ju därför vi kan diskutera här, och jag har inte sett (iaf sedan jag började argumentera i tråden) att någon har försökt att inskränka yttrandefriheten? Bara människor som argumenterar för sin sak, och det är verkligen inte samma sak.

En sista sak (om du ens bemödar dig att svara blir jag glad). På vilket sätt är Sverige värre än Nordkorea? Vet du överhuvudtaget hur dom har det där?
Hade SD agerat i Nordkorea och staten hade haft en annan bild, säg extremvänster så hade dom gjort hemska saker mot er. Den yttrandefrihet du pratar om, den existerar inte ens där. Lever du i en sådan illusion? Generellt så skriver hela tiden saker som inte stämmer, och blir du konfronterad så svarar du inte helt enkelt, sen lite senare kommer ett nytt inlägg, du blir konfronterad, svarar inte. Och du pratar om yttrandefrihet som inte ens orkar argumentera? Ska vi ta diskussionen nu eller vänta ett par sidor framåt i tråden och göra om allt igen?

Ursäkt för ytterligare en wall of text, men kan inte låta bli.

Jag håller med dig om att en hel del av SD:s politik verkar vettig och jag ogillar verkligen hur en del av representanterna för partiet beter sig.
Men eftersom det bara finns ett parti i riksdagen som vill begränsa invandringen, så kommer (nästan) alla rasister att rösta på SD. SD får hela spannet så att säga. Från ultradödsnazister till vettiga människor som tycker att vi tar emot (eller hur man säger) för många asylsökande.

Och om man har en stark tro på att en begränsning av invandringen till våra grannländers nivåer skulle förbättra situationen för samhället i stort, vilka ska man då rösta på?

Som jag i ett tidigare inlägg skrev, moderaterna vädrade exakt samma åsikter för 20 år sedan i motioner de skrev... Det fick inget genomslag då, men ingen kallade dem för rasister. Kan man inte då få tycka samma sak idag utan att bli kallad rasist?

Jag tror att det är SD-snubbarnas klavertramp som gör dem rasistiska, inte deras politik...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Jag håller med dig om att en hel del av SD:s politik verkar vettig och jag ogillar verkligen hur en del av representanterna för partiet beter sig.
Men eftersom det bara finns ett parti i riksdagen som vill begränsa invandringen, så kommer (nästan) alla rasister att rösta på SD. SD får hela spannet så att säga. Från ultradödsnazister till vettiga människor som tycker att vi tar emot (eller hur man säger) för många asylsökande.

Och om man har en stark tro på att en begränsning av invandringen till våra grannländers nivåer skulle förbättra situationen för samhället i stort, vilka ska man då rösta på?

Som jag i ett tidigare inlägg skrev, moderaterna vädrade exakt samma åsikter för 20 år sedan i motioner de skrev... Det fick inget genomslag då, men ingen kallade dem för rasister. Kan man inte då få tycka samma sak idag utan att bli kallad rasist?

Jag tror att det är SD-snubbarnas klavertramp som gör dem rasistiska, inte deras politik...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte bara SD-snubbarnas klavertramp, utan deras politik, historia, åsikter, deras motiveringar till varför de vill minska invandringen. Glöm inte heller att det är inte folk långt bort från partiet, utan en del av ledningen som beter sig rasistiskt, och fortfarande gör uttalanden som kan ses som rasistiska. Bara ta HBT-frågan. Ja, det kanske inte rör dig personligen, lika lite som slav frågan hade rört dig om du befann dig i Amerika när slavar fanns, eller i Tyskland när Hitler styrde om du är en vit etnisk medborgare.
Sedan så är det så ja, att det är motiveringen som är rasistisk, inte nödvändigtvis handlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Jag håller med dig om att en hel del av SD:s politik verkar vettig och jag ogillar verkligen hur en del av representanterna för partiet beter sig.
Men eftersom det bara finns ett parti i riksdagen som vill begränsa invandringen, så kommer (nästan) alla rasister att rösta på SD. SD får hela spannet så att säga. Från ultradödsnazister till vettiga människor som tycker att vi tar emot (eller hur man säger) för många asylsökande.

Och om man har en stark tro på att en begränsning av invandringen till våra grannländers nivåer skulle förbättra situationen för samhället i stort, vilka ska man då rösta på?

Som jag i ett tidigare inlägg skrev, moderaterna vädrade exakt samma åsikter för 20 år sedan i motioner de skrev... Det fick inget genomslag då, men ingen kallade dem för rasister. Kan man inte då få tycka samma sak idag utan att bli kallad rasist?

Jag tror att det är SD-snubbarnas klavertramp som gör dem rasistiska, inte deras politik...

Skickades från m.sweclockers.com

Nazisterna röstar på SvP, SD e för mjuka för dom.

Permalänk

Moderaternas förslag med yrkesintroduktionsanställningar är kanske inte så dum, visst finns det mycket brister som orättvisor, men samtidigt måste krafttag göra emot dagens ungdomsarbetslöshet. Jag är inte gammal men när jag kom ut från gymnasiet hade i princip alla ungdomar som ville ha arbete ett arbete som passade deras nivå och de fick så bra betalt så att de inom ett år kunde köpa en skruttbil.
Det är sjukt att utvecklingen kan ha gått så fort utför när det gäller denna just detta område, ungdomar och arbete.

Skrivet av Triffid:

Misstänker att de som röstar på SD inte bryr sig så mkt om var partiet står i HBT-frågor; det har ju inte något med invandring att göra .

Frågan är vad folks sexuella läggning har med staten, politik arbetsliv etc att göra? Det är ingen statlig angelägenhet och det ska på så sätt inte vara något som politiker ska kunna påverka.
Så giftermål etc, ja folk ska då göra vilka ritualer de vill, men staten ska ignorera deras begäran att bli särbehandlade p.g.a. dessa.
Frågan är vad finns det för risk med SD och HTB personer? Ingen alls som jag ser det. Sedan borde samhället vakna upp och låta ensamstående adoptera, om vederbörande bara kan intyga att den har goda förutsättningar.
Så vid adoption borde staten aldrig få fråga vilken sexuellläggning folk har. Där är inte SD, men de andra partierna är bra "sjukligt" besatt av sexualitet de också.
Samma sak gäller kön, staten borde behandla män och kvinnor samma och endast registrera oss som medborgare. Sedan kan man byta "kön" varannan vecka om man så känner för det, det är dock inget som man ska blanda in staten i.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det är inte bara SD-snubbarnas klavertramp, utan deras politik, historia, åsikter, deras motiveringar till varför de vill minska invandringen. Glöm inte heller att det är inte folk långt bort från partiet, utan en del av ledningen som beter sig rasistiskt, och fortfarande gör uttalanden som kan ses som rasistiska. Bara ta HBT-frågan. Ja, det kanske inte rör dig personligen, lika lite som slav frågan hade rört dig om du befann dig i Amerika när slavar fanns, eller i Tyskland när Hitler styrde om du är en vit etnisk medborgare.
Sedan så är det så ja, att det är motiveringen som är rasistisk, inte nödvändigtvis handlingen.

Vad i politiken anser du vara rasistiskt?

Historien håller jag med om, men den har liksom varit... Ditt resonemang borde innebära att alla brottslingar skulle låsas in på livstid.

Åsikter? Jag vet inte alla SD-representanters åsikter, men de som uttalar sig rasistiskt är troligtvis rasister. Sen kan ju iofs människor byta åsikt... Jag har gjort det flera gånger. Jag tror lite på förlåtelse så att säga.

Vilken motivering tänker du på invandringsvolymens minskning?

Visst. Det dyker upp uttalanden som kan ses som rasistiska då och då och då är jag den förste att fördöma. Jag är nämligen inte rasist och ser inte ner på människor utifrån bakgrund, hudfärg eller religion. Jag ser till människors handlingar. Jag vill dock poängtera att alla människor inte är lika mycket värda för mig. Jag bryr mig t ex mer om mina nära och kära mer än om främlingar (tror de flesta gör samma sak).

Och vad har HBT med rasism att göra?
Läst på SD:s hemsida:
Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.

Som du säger så är den frågan inte särskilt viktig för mig. Unken jämförelse förresten. Hade SD behandlat HBTQ-personer som slavar eller satt dem i koncentrationsläger och avrättat dem, hade jag gått först i demonstrationstågen.

Din sista mening får du nog ge ett exempel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=zgrwQA-qM54

Typisk vänster. Har jag fördomar? ^^ Skrattar lika mycket varje gång.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Moderaternas förslag med yrkesintroduktionsanställningar är kanske inte så dum, visst finns det mycket brister som orättvisor, men samtidigt måste krafttag göra emot dagens ungdomsarbetslöshet. Jag är inte gammal men när jag kom ut från gymnasiet hade i princip alla ungdomar som ville ha arbete ett arbete som passade deras nivå och de fick så bra betalt så att de inom ett år kunde köpa en skruttbil.
Det är sjukt att utvecklingen kan ha gått så fort utför när det gäller denna just detta område, ungdomar och arbete.

Frågan är vad folks sexuella läggning har med staten, politik arbetsliv etc att göra? Det är ingen statlig angelägenhet och det ska på så sätt inte vara något som politiker ska kunna påverka.
Så giftermål etc, ja folk ska då göra vilka ritualer de vill, men staten ska ignorera deras begäran att bli särbehandlade p.g.a. dessa.
Frågan är vad finns det för risk med SD och HTB personer? Ingen alls som jag ser det. Sedan borde samhället vakna upp och låta ensamstående adoptera, om vederbörande bara kan intyga att den har goda förutsättningar.
Så vid adoption borde staten aldrig få fråga vilken sexuellläggning folk har. Där är inte SD, men de andra partierna är bra "sjukligt" besatt av sexualitet de också.
Samma sak gäller kön, staten borde behandla män och kvinnor samma och endast registrera oss som medborgare. Sedan kan man byta "kön" varannan vecka om man så känner för det, det är dock inget som man ska blanda in staten i.

Det borde fan inte finnas någon HBTQ-fråga.
Var det inte någon som sade att för att få bort rasism, så ska man sluta att prata om det.
Med det menar jag naturligtvis inte att man ska "ta bort" HBTQ. Men människor kommer alltid att se det som annorlunda så länge som man anordnar gaygalor (med priser till ex vis årets homo), gayparader, utser årets mest HBTQ-vänliga arbetsplats, HBT-certifierar bibliotek, kändisar som kommer ut som homosexuella osv.
Folk ska ge fan i varandras sexuella läggning och ingen ska få bestämma eller bry sig om vem som ska ligga med vem.
Men faktum är att jag ibland inbillar mig att människor i HBTQ-kretsar njuter något av att få exponera sin läggning på olika vis.

Jävligt off topic blev det visst... Ursäkta för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Sitter här OCH KOKAR!

Är det seriöst 107 rasister på Sweclockers?

Har ni ingen jävla själ och hjärta?

Jag kan tamefan garantera att nästan alla ni som har röstat på Sverigedemokraterna här inne har ätit en kebab eller pizza.

Och vem är det som gör dom? Jo, invandrare.

Vad vill Sverigedemokraterna göra? Kasta ut alla invandrare.

Vad händer? NI FÅR INTE ERAN JÄVLA PIZZA ERA NÖTTER!

Och nej det handlar inte bara om en pizza, det handlar om medmänsklighet, folk som har bomber som flyger runt om dom och har ingen annan stans att ta vägen hur skulle detta sätta Sverige i försvar om vi skulle stoppa all invandring?

Tänk er för innan ni röstar, och skaffa er en jävla hjärta! >:(

Ehmm.. ja.... Min svarta stenklump innanför bröstkorgen älskar pizza och kebab, det hatar religion och tycker politikerna i detta landet är fullständiga idioter.

Man kan ge gratis vård till papperslösa men mina farföräldrar som jobbat hela livet får skyhöga fakturor nu på ålderns höst när farmor varit på sjukhus och rehab. Fri vård existerar inte i detta land, det är bullshit. Däremot kan de lägga miljontals kronor på andra människor som inte betalat skatt varenda månad i i över 50 år. Varför ska mina farföräldrar efter ett helt liv i jobb gå på knäna och behöva vända på varenda krona, vart är ert hjärta för de? Vi hade kunnat ta de skattemedel vi lägger i integrationen på våra äldre, vård, skola, polis, försvarsmakten etc om ni nu ska dryga er med att fråga vad vi ska göra av pengarna istället. Min fru är förskolelärare som det råder brist på i stora delar av landet och de har en mastodontlön på 22-23 000 i månaden i Karlskrona. Då har hon gått lärarutbildningen på högskola i 3,5 år.

Blanda inte ihop motståndet till dagens integrationspolitik med rasism, har inget med varandra att gör hur mycket ni än vill att det ska det. För även om jag tycker vi ska göra om systemet så är jag införstådd att en reglerad invandring är bra för att få mer arbetskraft när det behövs. Det gör det inte idag då arbetslösheten är stor i hela landet. Det är inte rätt att sätta människor i läger och att de får vänta i ovisshet i flera år innan de får besked om de får stanna eller inte. Om de får asyl, medborgarskap etc. Det ska kunna gå mycket snabbare än vad det gör. Det är inte heller rätt att det ska bli invandrartäta områden, det ska inte heller bli slumområden som de blir och man måste ta tag i problemen på flera plan.

Nu vill jag förtydliga att jag är av åsikten att barn ska ha mer skyddande regler. Om barn kommer ensamma eller vistas illegalt i Sverige bör de få den hjälp de behöver. Vuxna skall icke ha samma regler, de förstår sitt handlande.

SD är stora motståndare mot islam vilket går i led med mitt hat mot religion, det som talar emot är SD:s skit om kristna traditioner men vilket parti passar till hundra procent? Det parti som tar upp denna fråga är just SD och de ifrågasätter dagens integrationssystem och vill ha ändring.

Sen vill jag veta vem som vill slänga ut alla invandrare? Vilka benämner du som invandrare? Har man svenskt medborgarskap är man svensk oavsett hudfärg, religion och bakgrund.

Vidare ang rasism så går det att vinkla åt båda håll:

http://www.nationellidag.se/kdu-vill-inte-uppmarksamma-rasism...

När jag för ett antal år sedan jobbade som fritidsledare på gårdar i invandrartäta områden så var det mycket mer snack om hur äckliga svenskar är och hur de skulle knulla svenska flickor än i områden där det var flest svenskar ungdomar, de brydde sig inte ett skit var folk var ifrån. Det var också mycket snack om religion och att man skulle följa koranjävlen men de själva, både ungdomar och föräldrar ja hela familjen kunde fuska för de var ju trogna. Jo tjena...

Så det kan vinklas från alla håll och kanter. Dessa invandrartäta områdena var svenskars fel, svenskar är snåla, svenskar är rasister allihopa trots att vi ordnat att de fått komma hit som invandrare och/eller flyktingar och gett de mat, husrum och utbildningar. Våra skattemedel har givit de ett nytt liv men det är ändå svenskars fel att de beter sig som de gör... Vuxna som ungdomar uttryckte sig så här dumt och hänvisade till sin religion i tid och otid som ett par hjärntvättade slavar.

Kulturkrock i all ära men om de nu tror på Allah, koran och allt det där skitet varför kan de inte bete sig ordentligt då för bokjävlen skall ju vara någon sorts moralkompass. Fast det är klart, den där förbannade profeten Mohammed gifter sig med en 6 åring och sätter på barnet vid 9 års ålder så den kompassen var ju trasig redan från början.

Nu villa jag förtydliga att jag hade många bra diskussioner och fick många vänner under min tid som fritidsledare som var av utländsk härkomst i olika generationer. Vettiga människor som tog ansvar för sitt handlande som inte dömde alla svenskar som rasister.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

https://www.youtube.com/watch?v=zgrwQA-qM54

Typisk vänster. Har jag fördomar? ^^ Skrattar lika mycket varje gång.

Dina fördomar är alltför väl bekräftade. Klippet visar typiskt obildad 7-klöver kommunist som blir pissad på med vanligt uttryckt folkvett!?!
På slutet tar argumenten slut och som vanligt ska nävarna tas till. komedi på hög nivå!

Antidemokraten Göran Greider kör samma våldstaktik
http://www.friatider.se/dala-demokratens-chefredaktor-hotar-m...

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Knogen;13669753"]

Citat:

Vad i politiken anser du vara rasistiskt?

Läs tråden. Det presenteras fakta.

Citat:

Historien håller jag med om, men den har liksom varit... Ditt resonemang borde innebära att alla brottslingar skulle låsas in på livstid.

Varför skulle den innebära det? Mitt resonemang är tillämpat för ett parti, inte för en person som har begått ett brott.

Citat:

Åsikter? Jag vet inte alla SD-representanters åsikter, men de som uttalar sig rasistiskt är troligtvis rasister. Sen kan ju iofs människor byta åsikt... Jag har gjort det flera gånger. Jag tror lite på förlåtelse så att säga.

Förlåtelser? Vem ska jag förlåta för vad? De personerna har inte gjort mig något.
Jag kollar på ett parti som ett företag, om företagets ledare/personal inte sköter sig, och speciellt om de sänder dubbla budskap, som järnrörsskandalen, där ledande politiker inom SD beter sig som de gör, det säger mig mer än att det som står på deras principprogram. De flesta principprogramen är skrivna för att locka så många läsare, och det är inte därifrån man ser hur seriöst/kompetent ett parti är, utan man kollar på hur ledningen beter sig, vad de har för underlag för sina argument, hur kompetenta de är osv.

Citat:

Och vad har HBT med rasism att göra?

Att minoriteter inte ska ha samma rättigheter som andra grupper, t ex att vissa särskilda grupper ska ha speciella regler. Det jag ville visa på är att, bara för att en fråga inte rör dig specifikt, betyder inte det att man inte ska tänka på det.

Citat:

Läst på SD:s hemsida:
Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid.

Men ändå så röstar alla i SD(alla andra röstade att de inte ska det) på att HBT personer ska behövas tvångssteriliseras vid könsbyte. De togs upp tidigare i tråden. Sedan också att Björn Söder har gjort tvivelaktiga, om man ska säga det fint, uttalanden om homosexuella.

Citat:

Som du säger så är den frågan inte särskilt viktig för mig. Unken jämförelse förresten. Hade SD behandlat HBTQ-personer som slavar eller satt dem i koncentrationsläger och avrättat dem, hade jag gått först i demonstrationstågen.

Som sagt, poängen var att även om en fråga inte rör dig specifikt, som om du var vit man i Amerika under slavtiden, så hade slavfrågorna kanske inte varit viktiga för dig, utan du hade tänkt mest på andra frågor. Men andra i samhället tänker inte bara på sig själva.

Citat:

Din sista mening får du nog ge ett exempel på.

Det är väl inte så svårt, om man av någon anledning tror att Sverige inte har råd ekonomiskt med att ta in så många invandrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Dina fördomar är alltför väl bekräftade. Klippet visar typiskt obildad 7-klöver kommunist som blir pissad på med vanligt uttryckt folkvett!?!
På slutet tar argumenten slut och som vanligt ska nävarna tas till. komedi på hög nivå!

Antidemokraten Göran Greider kör samma våldstaktik
http://www.friatider.se/dala-demokratens-chefredaktor-hotar-m...

Vänsteridioten gör ju bort sig som fan. Han har inte koll på någonting, presenterar inga argument bara subjektiva åsikter baserat på hans hat.

Han förnekar dessutom deras demokratiska rätt att uttrycka sina åsikter som gör att jag själv blir så förbannad att jag kan lägga min röst på SD bara för den sakens skull.

Är det konstigt att SD vinner mark? Nej...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Han förnekar dessutom deras demokratiska rätt att uttrycka sina åsikter som gör att jag själv blir så förbannad att jag kan lägga min röst på SD bara för den sakens skull.

För det är vad bildade, mogna vuxna människor gör, de lägger en röst bara för att jävlas med någon...

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

För det är vad bildade, mogna vuxna människor gör, de lägger en röst bara för att jävlas med någon...

Japp. Jag vet folk som rötade på SD för att se Mona Sahlins min om dom skulle komma in i riksdagen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

För det är vad bildade, mogna vuxna människor gör, de lägger en röst bara för att jävlas med någon...

Vuxna människor ser om sin familj. Vuxna människor ser alternativ som ger närstående och dess närliggande samhälle möjlighet till ett behagligt liv och fortlevnad!
7-klöver pajaser för inte den politiken. Dom vill ha makt och söndring genom EU och multikultur, endast genom söndring folket kan bli slavar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Vuxna människor ser om sin familj. Vuxna människor ser alternativ som ger närstående och dess närliggande samhälle möjlighet till ett behagligt liv och fortlevnad!
7-klöver pajaser för inte den politiken. Dom vill ha makt och söndring genom EU och multikultur, endast då folket blir slavar!

Din pajas, tröttnar du aldrig.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Swiifty;13669925"]Jag kollar på ett parti som ett företag

Skrivet av Knogen:

Ser du även Sverige som ett företag eller du tror att resurserna är oändliga i Sveriges ekonomi?

Att ge folk som kommer hit från alla världens hörn, iPads, datorer, möbelbidrag (det är egentligen ett lån, men väldigt många betalar aldrig av det sk lånet), kanske tom gratis tandvård för en del etc, det är som att ett företag skulle ta in folk på företaget och ge dom lön för att dom sedan skulle gå igen. Låter som "företaget" Sverige drivs på ett bra sätt (eller inte).

Sen angående humant, så kan man fundera på hur humant det är att ge dessa ovanstående grejer så lättvindigt, medan man samtidigt tar pengar från biståndsbudgeten för att den redan väldigt generösa budgeten gällande invandring spricker gång på gång. Det kallar inte jag humant.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Din pajas, tröttnar du aldrig.

Ser att förnedringsfesten fortsätter. Vilket läger är det som är hatiska och otrevliga? Bara om man ser på SweC, vad har jag och andra som talat för SD blivit kallade.

Nöt, pajas, inte alla hästar hemma, IQ-befriad, ingen hjärna, korkad, dum i huvudet nja finns massor med, kommer inte på allt. Huzzbutt är väl värst i ligan med sina speciella uttryck.

Som sagt låt förnedringsfesten fortsätta, det är ju trots allt pk-isterna som kör, då är det tillåtet att säga sånt.

Nu blir det sängen.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Din pajas, tröttnar du aldrig.

Jag förstår att det är jobbigt för din typ som saknar argument för multikultur och massinvandring av bidragssökare.
Men jag besvärar dig ytterligare och ställer 3 motfrågor som du borde kunna svara på snarast!

- Hade Sverige haft Pizza utan en Svensk sjöman?
- Hade Svenskar spelat fotboll utan invandring?
- Hade Svenska folket fortsatt kräla i pissrännan utan influenser från den vida världen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Jag förstår att det är jobbigt för din typ som saknar argument för multikultur och massinvandring av bidragssökare.
Men jag besvärar dig ytterligare och ställer 3 motfrågor som du borde kunna svara på snarast!

- Hade Sverige haft Pizza utan en Svensk sjöman?
- Hade Svenskar spelat fotboll utan invandring?
- Hade Svenska folket fortsatt kräla i pissrännan utan influenser från den vida världen?

Vet du varför du är en pajas? För att du inte deltar i debatten. Utan det du gör är kommer in, länkar till avpixlat, och du länkar inte fakta artiklar, utan anekdoter och sedan ber oss vidga våra vyer genom att läsa anekdoterna. Sedan länkar du också till artiklar som inte tillför till debatten som pågår. Vidare svarar du inte på några frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Ser att förnedringsfesten fortsätter. Vilket läger är det som är hatiska och otrevliga? Bara om man ser på SweC, vad har jag och andra som talat för SD blivit kallade.

Nöt, pajas, inte alla hästar hemma, IQ-befriad, ingen hjärna, korkad, dum i huvudet nja finns massor med, kommer inte på allt. Huzzbutt är väl värst i ligan med sina speciella uttryck.

Som sagt låt förnedringsfesten fortsätta, det är ju trots allt pk-isterna som kör, då är det tillåtet att säga sånt.

Nu blir det sängen.

Hens typ förstår inte bättre. I deras värld är det naturligt att hota med våld, prata om Pizza och Zlatan för att ge låtsas argument för bidragssökande invandring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Vet du varför du är en pajas? För att du inte deltar i debatten. Utan det du gör är kommer in, länkar till avpixlat, och du länkar inte fakta artiklar, utan anekdoter och sedan ber oss vidga våra vyer genom att läsa anekdoterna. Sedan länkar du också till artiklar som inte tillför till debatten som pågor. Vidare svarar du inte på några frågor.

Pågor och frågor vitsigt, inte trodde jag att du är en sån baddare på att rimma. Synd bara att det inte finns något ord som heter pågor.

Det är bra, fortsätt förnedringsfesten så släcker jag ner och går och lägger mig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Vet du varför du är en pajas? För att du inte deltar i debatten. Utan det du gör är kommer in, länkar till avpixlat, och du länkar inte fakta artiklar, utan anekdoter och sedan ber oss vidga våra vyer genom att läsa anekdoterna. Sedan länkar du också till artiklar som inte tillför till debatten som pågor. Vidare svarar du inte på några frågor.

Du får ursäkta mitt bristande engaemang, det finns betydligt större forum att framföra politiska åsikter på än Swec. Svara på mina frågor ovan och visa att du kan tycka nåt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Pågor och frågor vitsigt, inte trodde jag att du är en sån baddare på att rimma. Synd bara att det inte finns något ord som heter pågor.

Det är bra, fortsätt förnedringsfesten så släcker jag ner och går och lägger mig.

Trodde du skulle sova redan, men antar att du inte kunde hålla dig. Det är lätt att ilskan tar över ibland för sådana som dig, speciellt när man blir arg över en post på ett nätforum. Vidare, du har några sidor som du har att ta igen, angående frågor som du inte har några svar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Du får ursäkta mitt bristande engaemang, det finns betydligt större forum att framföra politiska åsikter på än Swec. Svara på mina frågor ovan och visa att du kan tycka nåt själv.

Du menar din bristande kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Frågan är vad folks sexuella läggning har med staten, politik arbetsliv etc att göra? Det är ingen statlig angelägenhet och det ska på så sätt inte vara något som politiker ska kunna påverka.
Så giftermål etc, ja folk ska då göra vilka ritualer de vill, men staten ska ignorera deras begäran att bli särbehandlade p.g.a. dessa.

Ja, det är en väldigt bra fråga och det är den hållning de flesta personer med något bakom pannbenet besitter. Tyvärr röstar ju som nämnt tidigare SD för tvångssterilieringar osv så uppenbart delar de inte denna uppfattningen utan de är tydligen för att staten skall agera moral-polis samt lägga sig i människors privatliv och kränka deras kroppar.

Skrivet av bud_bundy:

Frågan är vad finns det för risk med SD och HTB personer? Ingen alls som jag ser det. Sedan borde samhället vakna upp och låta ensamstående adoptera, om vederbörande bara kan intyga att den har goda förutsättningar.
Så vid adoption borde staten aldrig få fråga vilken sexuellläggning folk har. Där är inte SD, men de andra partierna är bra "sjukligt" besatt av sexualitet de också.
Samma sak gäller kön, staten borde behandla män och kvinnor samma och endast registrera oss som medborgare. Sedan kan man byta "kön" varannan vecka om man så känner för det, det är dock inget som man ska blanda in staten i.

håller med dig men läs mitt första svar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Sitter här OCH KOKAR!

Är det seriöst 107 rasister på Sweclockers?

Har ni ingen jävla själ och hjärta?

Jag kan tamefan garantera att nästan alla ni som har röstat på Sverigedemokraterna här inne har ätit en kebab eller pizza.

Och vem är det som gör dom? Jo, invandrare.

Vad vill Sverigedemokraterna göra? Kasta ut alla invandrare.

Vad händer? NI FÅR INTE ERAN JÄVLA PIZZA ERA NÖTTER!

Och nej det handlar inte bara om en pizza, det handlar om medmänsklighet, folk som har bomber som flyger runt om dom och har ingen annan stans att ta vägen hur skulle detta sätta Sverige i försvar om vi skulle stoppa all invandring?

Tänk er för innan ni röstar, och skaffa er en jävla hjärta! >:(

SD och jag själv vill inte kasta ut alla invandrare, enbart invandrare som är arbetslösa och lever på bidrag. Generellt sett så är folket som tillagade mina pizzor och kebab lagligt anställda och betalar skatt så de är varmt välkomna till Sverige. Det är alla som är här illegalt eller enbart jobbar svart och därmed inte betalar skatt till skola och sjukvård som ska sparkas ut.

Kriminella invandrare som begår brott som kan ge över 1 års fängelse bör utvisas omedelbart och ifall de har släktingar i Sverige som kommit hit pga familjeinvandring bör också utvisas ifall de inte kan försörja sig själva utan bidrag.

Laglig kvalificerad arbetskraftsinvandring är bra, problemet är att de flesta flyktingar och invandrare har väldigt låg utbildning. Folk som enbart vill ta in invandrare för att "hjälpa dom stackars lågutbildade människorna" borde åtalas för landsförräderi

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

https://www.youtube.com/watch?v=zgrwQA-qM54

Typisk vänster. Har jag fördomar? ^^ Skrattar lika mycket varje gång.

Haha, gjorde min dag!

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Ser att förnedringsfesten fortsätter. Vilket läger är det som är hatiska och otrevliga? Bara om man ser på SweC, vad har jag och andra som talat för SD blivit kallade.

Nöt, pajas, inte alla hästar hemma, IQ-befriad, ingen hjärna, korkad, dum i huvudet nja finns massor med, kommer inte på allt. Huzzbutt är väl värst i ligan med sina speciella uttryck.

Som sagt låt förnedringsfesten fortsätta, det är ju trots allt pk-isterna som kör, då är det tillåtet att säga sånt.

Nu blir det sängen.

Tänkt samma sak flera gånger när jag läst tråden. Det är lätt att slänga med ord som rasist, korkad etc. Har inte sett många som gör likadant mot vänsterextremen som finns i tråden. Huzzbutt har många bra argument men jag orkar inte svara honom p.g.a. den översittarattityd som hans inlägg besitter, hans oförskämdheter gränsar till personangrepp så jag valde att inte svara på detta. Så du är inte ensam om att ha sett detta.

Kolla videon som länkades i tråden, känns likadant här.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold