Permalänk
Medlem

Asus gtx 660ti

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=772794

http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-204...

De första är överklockat, inte de andra...
Kommer inte att överklocka och eftersom dom kostar lika mycket så är väl de första överklockade bättre, eller? Finns det någon nackdel att köpa ett färdigt överklockat?

Permalänk
Medlem

Nej det finns ingen nackdel. Men det som är mycket bättre med DirectCU II OC är att den kyler 20% bättre, så att det är OC är bara ett litet plus. Så kör på't!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Entusiast

Nae men ingen fördel heller, jag skulle ha valt kortet från Inet på grund av deras snabba leverans, bra service (Vad jag hört) och fri frakt om du lägger till: https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... i kundvagnen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nae men ingen fördel heller, jag skulle ha valt kortet från Inet på grund av deras snabba leverans, bra service (Vad jag hört) och fri frakt om du lägger till: https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... i kundvagnen.

Ingen fördel? Han sa att han inte kommer överklocka kortet så det är klart han får fördel om han redan tar det som har OC?
Sen att du har hört att Inet har snabb leverans och bra service är väl jättebra men då kan jag säga att Komplett har också snabb leverans och bra service (vad jag har upplevt)
Båda är bra butiker.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mppl:

Ingen fördel? Han sa att han inte kommer överklocka kortet så det är klart han får fördel om han redan tar det som har OC?
Sen att du har hört att Inet har snabb leverans och bra service är väl jättebra men då kan jag säga att Komplett har också snabb leverans och bra service (vad jag har upplevt)
Båda är bra butiker.

Leveransen vet jag är snabb (Inet är den enda butiken som levererat en vara till mig inom 24 timmar och varorna kommer oftast på 2 dagar) det är servicen jag har hört bra om då jag aldrig behövt den

Missade visst att TS inte ska överklocka, i så fall så är det väl kanske lika bra att köpa det mer överklockade kortet men överklockning är inte speciellt svårt TS om du någonsin vill ha lite extra prestanda...

Typo
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Leveransen vet jag är snabb (Inet är den enda butiken som levererat en vara till mig inom 24 timmar och varorna kommer oftast på 2 dagar) det är servicen jag har hört bra om då jag aldrig behövt den

Missade visst att TS inte ska överklocka, i så fall så är det väl kanske lika bra att köap det mer överklockade kortet men överklocknings är inte speciellt svårt TS om du någonsin vill ha lite extra prestanda...

Vet du vad Direct CU II är? 20% bättre kylning. Så ser inte varför han inte skulle betala samma pris för ett bättre kort.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wipen96:

Vet du vad Direct CU II är? 20% bättre kylning. Så ser inte varför han inte skulle betala samma pris för ett bättre kort.

Jag vet mycket väl vad det är och har själv ägt ett grafikkort med den kylaren men det jag menar är att korten i fråga endast har en överklockning som skillnad och inte kylaren och den extra överklockningen som ena kortet har kan man själv enkelt fixa på det andra kortet så de är båda exakt likadana.

Visa signatur