Nya högtalare till Datorn

Permalänk
Medlem

Nya högtalare till Datorn

Tjenare.
Har nu tröttnat på dessa skit logitech högtalare som inte håller i längden.
Jag vill ha något som är snyggt och låter bra.
Budget finns

Jag vill ha 2.1 system med lagom stora satelliter.
Inga studiomoniorer eller div. det finns inte plats till.

Jag har kikat lite på Bose Companion 3, kan det vara något kanske?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.mychifi.se/swans-m10
Dessa ska ju vara bra å så.

Det är ju bra att det finns en budget men om du även nämner dess storlek blir det ännu bättre.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

http://www.mychifi.se/swans-m10
Dessa ska ju vara bra å så.

Det är ju bra att det finns en budget men om du även nämner dess storlek blir det ännu bättre.

Men tanka på att Bose högtalarna jag kollat på kostar tre gånger mer en Swans så har ju budget runt där någonstans.
Sen tycker jag M10 ser väldigt plastiga ut? Dioder på basen osv?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Ja, de har jag också hört skall vara bra.
Har du erfarenhet av dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Ja, de har jag också hört skall vara bra.
Har du erfarenhet av dem?

Använder dom tillsammans med mitt asus xonor d1 och jag är strålande nöjd.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Men tanka på att Bose högtalarna jag kollat på kostar tre gånger mer en Swans så har ju budget runt där någonstans.
Sen tycker jag M10 ser väldigt plastiga ut? Dioder på basen osv?

Så plastiga ser de inte ut i verkligheten, de är väldigt stilrena och spelar riktigt bra. Dioden går att koppla ut vilket jag har gjort Fick tips av MYC och de beskrev ingreppet, mycket enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Tjenare.
Har nu tröttnat på dessa skit logitech högtalare som inte håller i längden.
Jag vill ha något som är snyggt och låter bra.
Budget finns

Jag vill ha 2.1 system med lagom stora satelliter.
Inga studiomoniorer eller div. det finns inte plats till.

Jag har kikat lite på Bose Companion 3, kan det vara något kanske?

En liten vänlig varning, har inte koll på just den modellen men Bose jämfört med andra Hifi-märken är t o m sämre än logitech jämfört med sina konkurrenter, Bose är nog det minst prisvärda prestandamässsigt jag känner till.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Medlem

Hade ni svarat i Juli kanske jag hade trott er, men nu sitter jag med mina bose och är mycket mer än nöjd.
Riktigt bra ljudbild på dessa, tillochmed en hel del djup, fast rent och inte färgat ljud som så många andra har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Hade ni svarat i Juli kanske jag hade trott er, men nu sitter jag med mina bose och är mycket mer än nöjd.
Riktigt bra ljudbild på dessa, tillochmed en hel del djup, fast rent och inte färgat ljud som så många andra har.

Nja. Rent och ofärgat kan man inte säga. Det är fel ord. Nästan alla högtalare går åt ett visst hål även fast gemene användare inte vill höra på det örat. Problemet med BOSE rent allmänt är att märket är inriktat för lifestyle människor. Hoppas du förstår vart jag vill komma till. Det är för människor som vill ha litet och samtidigt låta maffigt och som har råd att betala. Dess teknik är säkert bra däremot återspeglas inte priset i raritet till vad man egentligen får.

Hur som helst spännande att du är nöjd.