Permalänk
Medlem

Hur är andrahandsvärdet på alienware laptops?

Kommer att sälja min när jag får min stationära.

Är 17000:- ett rimligt pris för denna eller är det för högt?

M18x r2.
CPU: i7-3740qm.
GPU: HD7970 crossfire.
HDD: 500 +32gb hybrid och 2 st intel 330 series 180gb.
Ram: 2x8gb.
Annat. Killer wireless, orion ryggsäck, oanvänd razer death adder mus, bluray läsare. 1 års skadeförsäkring/garanti(drygt 6 månader kvar). Kostade runt 26000:- ny med kampanj pris + student rabatt.

Lite sugen på att köpa en m14x eller m17x, min m18x är för stor för det jag vill den till.

Verkar som om dells priser på Alienware datorerna har blivit aningen bättre.

/baner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Tycker själv alienware är lite för mycket... Utseendet då. Kan inte beskriva det riktigt men har inte fallit mig i smaken. Gillar lite mer stilrent. Men det brukar väl vara ganska ok byggkvalitet på dem(?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aenarian:

Ursäkta det sena svaret, kunde inte kolla upp diverse hemsidor på mobilen.

Det där testet är bara löjligt. Ett GTX 780m är klart bättre än ett 7970m rent generellt. Utan att säga mer än så för att inte täppa igen tråden så länkar jag bara till Notebookcheck.

GTX 780m

HD 7970m

Finns tester som visar att 8970m är bättre än vad Notebockcheck visar:

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Permalänk
Medlem

Byggkvaliten är riktigt bra och designen är en smakfråga som vanligt men enligt mig är de flesta andra laptops tråkiga som f*n och knakar bara man rör på dom!
Alienware har alltid setts som dom bästa speldatorerna under min uppväxt och det är kul att äga en för min egen del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Jag har bytat gpu på en m17xR4 samt gpu och cpu på en m18xr2, va bara lite trixigt första gången, känns ibland som att det ska brytas men det är ingen som helst fara. Jag bytade även gpu pastan och de termiska kuddarna och fick ner min temp med 7-10C

Vbios som du sa brukar komma ganska tätt på när korten släpps samt hur man moddar drivrutiner för att funka med maskinen

Har du några frågor så shoot

Äntligen någon som gjort det jag vill göra om 6-12 månader. Är det mycket mjukvarumeck eller "räcker det" med att sätta i det nya grafikkortet och sedan vips funkar det? Har sett en hel del videos på nätet där folk byter grafikkort och cpu. Det ser faktiskt inte så avancerat ut. Det är ju samma princip som på en stationär fast oändligt mycket mer pillande.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

Vill ha kvar cdbrännaren för jag måste installera vissa musikskivor från skiva.
Har ingen mSata SSD utan det är 2,5" båda. En är 128gb OCZ agility 3 och den andra är en Kingston 250gb som är något slöare.
Hade tänkt att klona HDDn som följer med till 250gb SSD och sen använda 128gb att installera spel på.
Det finns ingen adapter eller så alltså? Verkar som jag får köra endast 250gb enheten isåfall..

Kan du inte ta bort DVD;n och sätta i en disk där och sedan köra på en extern DVD när och om du behöver använda skivor? Bara en tanke...=)

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Kan du inte ta bort DVD;n och sätta i en disk där och sedan köra på en extern DVD när och om du behöver använda skivor? Bara en tanke...=)

Bra idé! Det tänkte jag inte på.
Sätter in en SSD först som main och byter ut cdspelaren när jag fått tag på en extern. Perfekt, tack

Permalänk
Skrivet av baner85:

Hur är andrahandsvärdet på alienware laptops?

Kommer att sälja min när jag får min stationära.

Är 17000:- ett rimligt pris för denna eller är det för högt?

M18x r2.
CPU: i7-3740qm.
GPU: HD7970 crossfire.
HDD: 500 +32gb hybrid och 2 st intel 330 series 180gb.
Ram: 2x8gb.
Annat. Killer wireless, orion ryggsäck, oanvänd razer death adder mus, bluray läsare. 1 års skadeförsäkring/garanti(drygt 6 månader kvar). Kostade runt 26000:- ny med kampanj pris + student rabatt.

Lite sugen på att köpa en m14x eller m17x, min m18x är för stor för det jag vill den till.

Verkar som om dells priser på Alienware datorerna har blivit aningen bättre.

/baner

Datorn och dess hårdvara må vara värt 17 papp men du lär inte hitta någon som är beredd att betala det för en beg dator. Problemet med elektronik är att det tappar halva värdet så fort du bryter förpackningen. Jag tror en mer realistiskt uppskattning är vid runt 12-15 tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Äntligen någon som gjort det jag vill göra om 6-12 månader. Är det mycket mjukvarumeck eller "räcker det" med att sätta i det nya grafikkortet och sedan vips funkar det? Har sett en hel del videos på nätet där folk byter grafikkort och cpu. Det ser faktiskt inte så avancerat ut. Det är ju samma princip som på en stationär fast oändligt mycket mer pillande.

Mjukvarubiten är väldigt lätt. Handlar mest om att lägga till kortet i installationsfilen.
Kan hända du måste flasha om vbios på korten, inte det minsta svårt men finns alltid en risk att man brickar det, dock aldrig hänt mig när jag gjort det i dos.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Mjukvarubiten är väldigt lätt. Handlar mest om att lägga till kortet i installationsfilen.
Kan hända du måste flasha om vbios på korten, inte det minsta svårt men finns alltid en risk att man brickar det, dock aldrig hänt mig när jag gjort det i dos.

Ok, då är jag lite lugnare. Om det är ok så kommer jag förmodligen PM;a dig när jag uppgraderar grafikkortet i vår. Vad innebär det att man "brickar" förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick just veta att UPS har lämnat ett paket där hemma. Undrar vad det kan vara

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Fick just veta att UPS har lämnat ett paket där hemma. Undrar vad det kan vara

Säkerligen någon som skickat fel, inget att oroa sig över.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har beställt och betalat idag och kontakten på Dell trodde på leverans mitten av nästa vecka så jag håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Ok, då är jag lite lugnare. Om det är ok så kommer jag förmodligen PM;a dig när jag uppgraderar grafikkortet i vår. Vad innebär det att man "brickar" förresten?

Brick = tegelsten dvs inte bra till nått ^^ Trasig sak som inte kommer fungera igen
Är bara id numret okey så är som sagt chansen minimal

Visst har du frågor eller problem så hör bara av dig

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Ja, det blev en resa från Shanghai, med mellanlandningar i Incheon, Almaty, Warzawa och Köln, men nu är den här!

Dold text

Fler bilder och recension kommer sen, men nu ska jag och min nya kärlek bekanta oss.

Edit: Enklare frågor kan besvaras nu!

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Går det att koppla och köra en extern skärm i 120hz till Alienware 14? Försökt hitta information om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

Går det att koppla och köra en extern skärm i 120hz till Alienware 14? Försökt hitta information om detta.

Den har en miniDP- och en HDMI-utgång, där i alla fall den första stödjer 120 Hz vad jag vet. Det borde inte vara något tekniskt problem att köra GTX 765m i 120 Hz vad jag vet, då det är ett nedklockat GTX 660. Tyvärr har jag ingen 120 Hz skärm jag kan testa den på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta på Asus G750JX från Komplett, (flyttar fram datum på leverans hela tiden, vägrar att betala 18000kr för en laptop med gtx770m) så jag beställde en Alien 17 med 4700MQ, 16gb ram, 750gb hdd samt ett gtx780m. Prismässigt så ligger Alien ok om man har student rabatt. Nu ligger min Samsung 840 500gb ssd och väntar, 8 dagars leveranstid känns lite optimistiskt men man kan ju alltid bli positivt överraskad!

Visa signatur

Intel i7 7700K | MSI Z270 Gaming M7 | 16GB Corsair Vengeance 2666MHz | EVGA 1070 SC ACX 3.0 8GB | Noctua NH-U12S | Samsung 840 Pro 512GB | Corsair CX650M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phoneix:

Orkade inte vänta på Asus G750JX från Komplett, (flyttar fram datum på leverans hela tiden, vägrar att betala 18000kr för en laptop med gtx770m) så jag beställde en Alien 17 med 4700MQ, 16gb ram, 750gb hdd samt ett gtx780m. Prismässigt så ligger Alien ok om man har student rabatt. Nu ligger min Samsung 840 500gb ssd och väntar, 8 dagars leveranstid känns lite optimistiskt men man kan ju alltid bli positivt överraskad!

Medan du väntar så kanske man ska visa vad du har att vänta dig?

Dold text

Observera att min mobilkamera är kass.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Medan du väntar så kanske man ska visa vad du har att vänta dig?

Observera att min mobilkamera är kass.

Vill ha den nu!
Fult att suktas så där!
;=D

Visa signatur

Intel i7 7700K | MSI Z270 Gaming M7 | 16GB Corsair Vengeance 2666MHz | EVGA 1070 SC ACX 3.0 8GB | Noctua NH-U12S | Samsung 840 Pro 512GB | Corsair CX650M |

Permalänk
Medlem

Let there be light on the trackpad

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

Let there be light on the trackpad

Som du vill:

Dold text

Bättre bilder kommer imorgon, jag lovar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Borg command center

Permalänk
Skrivet av Aenarian:

Som du vill:

Bättre bilder kommer imorgon, jag lovar!

Riktigt snygg. Har AW slutat med belysnings ramen runt tangenterna nu ? Har inte tänkt på det innan faktiskt. Mer diskret nu men lite fräckare förr.

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt, belysningen sitter under tangenterna och släpps igenom tecknet. Dock så lyser det även genom melllanrummet mellan tangenterna, vilket ändå skapar en väldigt fin effekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice, så det är så en riktig gaming laptop ser ut. Suck och jag som måste vänta i 4 månader till innan jag kan beställa min 18x.
jaja den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju.

Permalänk
Medlem

Om den håller samma kvalitet, vilket är ganska säkert, är det värt all väntan. Håll ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenning:

Nice, så det är så en riktig gaming laptop ser ut. Suck och jag som måste vänta i 4 månader till innan jag kan beställa min 18x.
jaja den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju.

Det kan till och med vara positivt att vänta 4 månader (årsskiftet). Ryktet säger ju att den nya generationens mobila grafikkort (stort hopp framåt) skall vara riktigt bra och att de släpps i Q4 2013 alternativt Q1 2014. Jag köpte en Alienware 17 nu med Nvidia 780m (för att jag behöver en bärbar speldator typ NU) men kommer uppgradera till de nya grafikkorten så fort de släpps.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aenarian:

Ja, det blev en resa från Shanghai, med mellanlandningar i Incheon, Almaty, Warzawa och Köln, men nu är den här!

Fler bilder och recension kommer sen, men nu ska jag och min nya kärlek bekanta oss.

Edit: Enklare frågor kan besvaras nu!

Grattis med din nye Alienware.

Vi håber du får rigtig meget glæde af den, og skulle du have spørgsmål eller få brug for hjælp, kan du altid kontakte mig her på forummet.

Let the gaming begin

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka, men det är inte helt lätt när det börjar läggas ut bilder