Klarar min PC av att spela Bioshock infinite?

Permalänk
Medlem

Klarar min PC av att spela Bioshock infinite?

Hej
Min PC är några år gammal och jag undrar ifall jag kommer kunna spela bioshock på den utan att uppgradera den.
Jag har sökt efter system reqs för spelet och enligt vad jag själv tror så hamnar min dator mellan minimum och recommended.
Jag spelade nyligen dishonored utan några problem och bioshock verkar ju ha liknande grafik men jag vill vara säker på att det kommer att fungera innan jag köper det.

Jag har core i5 750 som jag har klockat upp till 3.2 GHz, AMD radeon 5850 black edition xfx ( en överklockad variant av 5850 tror jag) och så har jag 8 gb RAM.

Jag uppskattar all hjälp jag kan få =D

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Jadå inga problem! En polare körde igenom det med ett gammalt ATI 4890.

http://www.techspot.com/review/655-bioshock-infinite-performa...

Det är dock 1200p samt ett 5870 istället för 5850 men nära nog för att du ska få en smak på hur det går allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag körde spelet på min rigg i sign med ett HD5830, inga problem så länge man skruvar ner på det mest krävande

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laforge:

Hej
Min PC är några år gammal och jag undrar ifall jag kommer kunna spela bioshock på den utan att uppgradera den.
Jag har sökt efter system reqs för spelet och enligt vad jag själv tror så hamnar min dator mellan minimum och recommended.
Jag spelade nyligen dishonored utan några problem och bioshock verkar ju ha liknande grafik men jag vill vara säker på att det kommer att fungera innan jag köper det.

Jag har core i5 750 som jag har klockat upp till 3.2 GHz, AMD radeon 5850 black edition xfx ( en överklockad variant av 5850 tror jag) och så har jag 8 gb RAM.

Jag uppskattar all hjälp jag kan få =D

Kolla här.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

sitter vid laptopen nu och har inte tillgång till min stationära så jag kan ej genomföra något test för att se om den klarar av det men enligt vad vissa av er har sagt så kommer det att fungera =P
Får nog köpa det imorgon.

Tack.

Btw tyckte ni spelet var bra?
Jag har ej spelat de tidigare bioshock spelen men jag har några lediga dagar nu och tänkte att ett bra spel skulle sitta fint.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laforge:

sitter vid laptopen nu och har inte tillgång till min stationära så jag kan ej genomföra något test för att se om den klarar av det men enligt vad vissa av er har sagt så kommer det att fungera =P
Får nog köpa det imorgon.

Tack.

Btw tyckte ni spelet var bra?
Jag har ej spelat de tidigare bioshock spelen men jag har några lediga dagar nu och tänkte att ett bra spel skulle sitta fint.

Själv tycker jag dom äldre bioshock spelen va mycket bättre. Det är ett roligt spel hur som men jag tycker inte det känns som bioshock längre. Utan mer som vilket vanlig shooter som helst.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Första spelet var ohyggligt bra. Andra bara ganska bra. Infinite gör rätt i att förnya sig och gör det lysande bra. Står på egna ben med en tung story och förnyad speldesign. Min favorit är ändå ettan. Blytung, otäck och klaustrofobisk.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på att köra ettan men jag brukar bli chockad av att spela gamla spel pga grafiken.
Försökte t.ex spela om fallout 3 ett tag tillbaka men mitt minne av att spelet hade otroligt bra grafik försvann helt efter några minuter =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Jag gillade stilen i spelet, det kändes fräscht på nått vis. I övrigt är det Bioshock liksom..

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laforge:

sitter vid laptopen nu och har inte tillgång till min stationära så jag kan ej genomföra något test för att se om den klarar av det men enligt vad vissa av er har sagt så kommer det att fungera =P
Får nog köpa det imorgon.

Tack.

Btw tyckte ni spelet var bra?
Jag har ej spelat de tidigare bioshock spelen men jag har några lediga dagar nu och tänkte att ett bra spel skulle sitta fint.

Förvänta dig inte för mycket dock, spelet är repetivit men slutet är värt det. Dock bara 7h långt.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

7h bara =/
Även om man spelar på "hard" o utforskar lite?
Eller är 7h minimala tiden för att bli klar genom att rusha? =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laforge:

7h bara =/
Även om man spelar på "hard" o utforskar lite?
Eller är 7h minimala tiden för att bli klar genom att rusha? =P

Jag var klar efter ca 13 h och då gjorde jag det mesta och körde på hard.

Edit: Ruskigt bra spel, dock. Enligt mig bättre än ettan.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

SPELA FÖR GUDS SKULL!
Väldigt roligt spel med mindblowing story och grafisk läckerbit.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Skulle rekommendera att du köper metro 2033 Ett billigt spel som också är det bästa singelplayer spelet jag har spelat! Sedan får vi inte glömma Metro last light som också är jävligt grymt. Metro 2033 o Metro last light delar på första platsen!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

tyckte infinite drygar ut på storyn enormt läs ej spoilern om ni inte har spelat färdigt spelet

ni vet när man blir avsparkad luftskeppet och får gå runt och leta efter elisabeth

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Gå till denna sida för att testa om datorn klarar av spelet

Permalänk
Medlem

Tyckte det var så bra så jag har redan klarat ut det 2 gånger. Har börjat på min tredje med högsta svårighetsgrad

Permalänk
Medlem

Blir nog att köra infinite.
Vet ej om jag vill spela metro eller bioshock 1 dock, jag gillar inte spel där man går i långa mörka korridorer och väntar på att ens fiender ska poppa fram lite när som =D
Infinite verkar vara lite mer "ljust" och det brukar leda till att jag som spelare bestämmer när och hur fighterna ska se ut.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Skrivet av Laforge:

7h bara =/
Även om man spelar på "hard" o utforskar lite?
Eller är 7h minimala tiden för att bli klar genom att rusha? =P

Jag har kört igenom det en gång på normal och sen en bit på hard, och ligger på 32h, så nog kan man få det att räcka ett tag om man inte bara springer igenom

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |