Din top 5 på dem bästa spelen någonsin

Permalänk
Avstängd

1 Call Of Duty 2
2 Assasins Crred Brotherhood
3 Bad Company 2
4 Modern Warfare 2
5 Minecraft

Permalänk
Medlem

1. Battlefield-serien
2. TorchLight-serien
3. RuneScape Classic
4. League of Legends
5. Rift

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Ingen särskild ordning och 6 stycken (jag är en oförbätterlig regelbrytare):

Warlords 2
Diablo 2
Darklands
UFO: Terror From The Deep
Pirates! Gold
Freelancer

Permalänk
Medlem

1. Dungeon master (Atari st)
2. WoW vanilla
3. Battlefield bad company 2 vietnam
4. GTA san andreas
4. Battlefield 3

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

1. Metroid Prime
2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
3. Halo
4. Super Mario 64
5. Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Visa signatur

Main ATX: 5950X | 32GB DDR4 | RTX 2080Ti 3840x2560 144Hz | SSD 512GB+1TB Fortress II
Main ITX: 3900X | 16GB DDR3 | RX 6900 XT 2560x1440 144Hz | SSD 1TB | EVGA Hadron Air

Permalänk
Medlem

1. Thief
2. Thief 2
3. Deus Ex
4. Halflife 2
5. Morrowind

Permalänk
Skrivet av mrSvamp:

Nej, sarkasm!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad svårt, jag kan skriva ner 5 iaf, kommer aldrig kunna bestämma mig.
1 Rocky & Pocky (men gud det finns många bra spel till den här konsollen)
2 Masters of Orion (det första)
3 D2 LOD
4 Super smash bros
5 Vanilla wow kommer nog in på listan det med

Permalänk
Medlem

1.Cod4
2.Cod4
3.Cod4
4.Cod4
5.Cod4

Permalänk
Medlem

Jag tänkte uppdatera min

1: KOTOR 2
2: MGS4
3: Spy Vs Mercs
4: Fable 1
5: Crimson Skies: High road to revenge

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate I/II
Deus Ex
Half Life 2
Dragon Age (första, andra var tyvärr lite av en besvikelse)
Vanilla wow

Permalänk
Skrivet av Whine:

1.Cod4
2.Cod4
3.Cod4
4.Cod4
5.Cod4

Hej pojke 12år !

Permalänk
Medlem

Om du skulle frågat mig för 5-10 år sedan så typ
(Runescape)
Diablo 2
AOE 1
Crysis 1
CSS
Oblivon

Nu vet jag inte riktigt..

Permalänk
Medlem

World of warcraft, TBC och bitvis WOTLK.
Super Mario 64, Super Mario Sunshine
Mario Kart, vilket som helst av dem.
Need for speed Underground och Most Wanted
Pokemon Red/Blue-Silver/Gold-Ruby/Sapphire, har köpt de nyare spelen men aldrig hunnit spela :/

Sims och Sim City måste jag ge någon hedersplats till också.. Argh, så många spel jag kommer komma på som kanske platsar i top 5..

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Star Wars Battlefront 1&2
Slaget om Midgård
Civilazation V
TES Oblivion
Bad Company 2
Star Wars Republic Commando
Alla Naughty Dog-spel, Crash B, Uncharted etc.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av obnoXIuz:

Kommentera din top 5 dem bästa spelen någonsin!

Fem bästa spelen oberoende av spelplattform?? Det tror jag inte jag klarar att begränsa ner till fem stycken hur jag än gör

Håller man sig till PC så går det kanske att få till en lista:

Doom (med tex Quake 1, Halflife, första Unreal, COD och Duke Nukem mfl som bubblare)
Motivation: spelet fick mig att köpa PC För mig är detta ur-FPS:et och får representera hela genren.

GTR 2 (Grand prix legends är dock en mycket stark bubblare.. Kanske starkare på sätt och vis då det är mer "ursprungligt" och var så före sin tid)
Motivation: bilsimmen som hållit längst för mig. Inte felfri alls, men faller liksom ändå inte helt ur tiden.

Tie fighter (resten av Xwingserien, samt Wing Commander och Descent Freespace mfl är bubblare)
Motivation:
Grym känsla och mycket vällavvägd (andra världskrigsinspirerad) spelbalans. Fångade mig som få andra spel har gjort.

Mass Effect (med tex Elder scrolls serien och Falloutserien som starka bubblare)
Motivation:
Extremt involverande äventyr där man själv får bli hjälten som ska rädda universum. Slutet av spelet gör nästan att det inte riktigt platsar på listan dock

Sen är det f-n kört att välja den sista... Så mycket kan tänkas kvalificera sig! Allt från GTA-serien, Halflife, Systemshock/Bioshock-spelen till tex första Need for speed, Stunts, Warcraft+Diablo, samt tex Command&Conquer-serien, Civ, Master of Magic, HOMM-serien osv... Och då har jag säkert glömt massor uppenbara kandidater! (jag borde egentligen tänka genom det här mer, men vaf-n)
*edit* Jo, Planescape Torment är en såndär uppenbar kandidat förstås tex!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Hej pojke 12år !

Nu borde han vara runt 18 år, spelet måste ha satt sig ordentligt.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

1. Kingdom hearts 1 och 2
2. SSX Tricky
3. Rumble Racing
4. Sled Storm (ps2)
5. Digimon World 1

Permalänk
Medlem

Svårt att välja!

1. Unreal
2. Battlefield 2
3. Half-Life
4. Counterstrike
5. Supreme Commander

Dessa har jag nog spenderat mest tid med eller där man fått en WOW upplevelse. Unreal är iaf en säker etta då jag aldrig kommer glömma det spelet. Samma med Introt från I-WAR :).

Permalänk
Medlem

1. Counter-strike
2. World of Warcraft
3. Diablo 2: LoD
4. Half-Life 2
5. Dota

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

kom inte på någon absolut topp 5

Grand prix legends
Motoracer 1
Shogo MAD
Heroes 3 +expansion
Diablo2 +expansion

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

1. Pirates! på C-64
2. Gunship 2000 på Amiga
3. Europa Universalis 2
4. Baldurs Gate 2
5. Rome: Total War

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Svårt att välja, Men har mest speltid på

-Call of duty OU
-Call of duty 4
-Battlefield 3
-Wow till Lich King
-Flight Simulator X

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

1. The Legend of Zelda: A Link to the Past
2. Super Metroid
3. Super Mario World
4. Mario Kart (alla är bra, iaf om man har kompisar med)
5. Super Castlevania

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ingen Speciel ordning:

Shogun 2
Secret of mana
Warcraft 2
Starcraft Broodwar
Cs 1.6

Permalänk
Medlem

Min topp 5, rankade utan inbördes ordning.

Super Mario World
Final Fantasy 7
Super Metroid
Tetris
Shadow of the Colossus

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk

1. Ofp/Arma-serien. Har spenderat så galet många timmar med dessa.
2. Half-life/Half-life 2. De har alltid höjt ribban när det gäller fps.
3. Red dead redemption.
4. GTA-serien.
5. Dead space/Dead space 2.

Permalänk
Medlem

1. World of Warcraft
2. CS 1.6
3. Battlefield-serien
4. Left 4 Dead 2
5. Assasins Creed-serien

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

CS 1.6
GTA IV
GTA Vice City
Bubble Bobble
CS GO

Det enda jag inte tröttnat på efter några veckor

Permalänk
Medlem

Jag har hållit mig till de spel jag har spelat.
Jag har försökt att anpassa betygen/rangordningen efter hur bra spelet var vid sin tid, inte idag.

1. Half-Life - i min mening det bästa spelet någonsin. Jag räknar även med CS här eftersom det var tack vare HL's öppna modscen som både CS, team fortress, day of defeat etc kom till. Spelet var magiskt på Single Player och moddarna till spelet gjorde multiplayer legendariskt. Sjukt bra nätkod också. Tekniskt otroligt för sin tid. Bra story för vilket spel som helst men för ett FPS spel så var det extremt bra jämfört med samma gamla trötta Quake.

2. Metal Gear Solid (PS1) - Spelet som i min mening banade väg för spel som t.ex. "Last of Us".
Om spel någonsin kan räknas som konst(i min mening kan de det) så har detta spel gjort mycket för att förtjäna det. Uppföljarna var alla mindre bra. Föregångarna var alla bättre än den tidigare föregångaren men ingen av dem kom upp till detta spel's otroliga kvalité och extremt gripande berättelse.

3. Mario 64 - ett ganska simpelt spel egentligen men ett av de första riktigt 3D plattformspelen. Spelet hade en enorm livslängd för sin tid, och även idag, och var väldigt mångfacetterad i sitt spelsätt(man kunde göra många saker och minispelen var extremt roliga).

4. World of Warcraft. Jag spelade till och från men aldrig mer än någon månad och sedan en paus på några år. Så jag var casualspelare ut i fingertoppsspetsarna. Trots det så var spelet i helt egen klass kvalitésmässigt för sin tid och på många sätt än idag. Jag tyckte mer om det gamla WoW, där t.ex. Open World PvP inte var dött och där allt inte handlade så mycket om diverse mätare av olika slag under striderna som är fallet idag.
Loren var fantastisk, questerna var för sin tid normala och rentav över snittet(men inte exceptionella). PvP, PvM och allt det andra var otroligt. Att bara upptäcka världen var otroligt. MMORPG:n var innan WoW en väldigt smal genre där väldigt insatta nördar i spel som Everquest eller Ultima Online mest huserade. WoW gjorde den mainstream.
Och det av en anledning

5. Freelancer(men bara multiplayer), sinnesjukt bra spel på rätt server. Kommer dock 5:a eftersom spelet var överlägset på MP jämfört med SP och var också beroende av vilken server du spelade på.
Freelancer på MP var så bra eftersom spelet var kanske det spel som mest av alla spel jag har spelat verkligen var "lätt att lära sig, svårt att bemästra". Att lära sig själv spelmekaniken tog inte mer än max 10-15 minuter. Att bli genuint bra tog flera år.
Du kunde vara en extremt hardcore rollspelare eller en casual pirat. Men det fanns aldrig något tvång över hur snabbt spelet skulle/kunde spelas, vilket Eve Online har.
Det finns mycket att skriva om det spelet men fick i min mening för dåliga betyg för hur bra spelet var eftersom de flesta recensenter bara tog sig igenom SP-kampanjen, som var bra i sig, men aldrig satte sig in i MP, som spelet ändå var klart bäst i.

Detta var min högst subjektiva lista. Vissa spel saknas, t.ex. Zelda: Orcania of Time som många anser var riktigt bra. Jag tycker spelet hör till samma kategori som Mario 64 i grund och botten även om det är olika miljöer och där vinner Mario. Sen har vi t.ex. Dues Ex (ettan) eller System Shock. Varför inte Portal?
Half-Life 2? Knights of the Old Republic var jag nära att ta med.

Men jag tog inte med dessa av olika anledningar.
Egentligen är top 5 för lite. En top20 hade varit bättre då vissa spel måste ses ur vissa perspektiv(t.ex. WoW kan i min mening inte riktigt jämföras med ett spel som MGS, då de är helt annorlunda i hur de ska upplevas). Dessutom är det svårt att ranka spel när det kommer till top3. Man skulle egentligen ge alla top3 spelen samma plats för det är så lite som skiljer dem kvalitésmässigt.