Dator till WoW (mellaninställningar) och äldre spel!

Permalänk
Medlem

Dator till WoW (mellaninställningar) och äldre spel!

Jag har kollat runt på lite olika trådar här och tyckte inte att jag hittade något som tilltalade mig.

Min laptop har gått sönder och nu måste jag ha en ny illa kvickt då skolan börjar igen snart.
Jag har en väldigt ansträngd budget så 6000 kr är absolut max.

Det jag vill ha ut av datorn är huvudsakligen att kunna spela wow så att det flyter på rätt bra och som rubriken säger så är jag inte ute efter en värstingdator. Jag vill bara kunna spela och ha hyfsade grafikdetaljer i t.ex raids.
Kan tillägga att jag mest spelar 10-manna raids med guildet. Men datorn måste även klara av 25-manna då det spelas till och från.

Så mellansettings och uppåt.
Utöver wow så kommer jag eventuellt spela gamla spel som KOTOR 1 och 2 och andra spel från 2000-talets början som jag antar inte borde vara något problem.

Datorn får inte vara större än 15.6 tum, då jag helst ska kunna ta med mig datorn då jag reser ofta och längre sträckor. Så batteritiden är självklart ett plus.

En dator som jag har spanat lite på är:
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=782365&cks=ASS&assoc=...

tror ni att den skulle räcka för mina krav?

Tack på förhand!
/ En snål casualgamer.

Permalänk
Medlem

Datorn i sig ser helt ok ut men det är windows 8 och det skriker dålig kompis med äldre spel

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Du hittar nog inte mycket bättre dator för det priset! Duger garanterat till WoW.