Permalänk

Tackar så mycket,Mattias P. Detta kommer underlätta otroligt.

Permalänk

För att demonstrera ytterligare hur jag menar att man ska göra replika skins för att underlätta för både sig själv och användare. Här är Bjarne Øverland skinnet till Volvon, den har som synes inga RGB masker utan det man ser är vad man får inne i spelet.

Spoiler tagg för bilden är stor ^^

Dold text

Efter detta behöver jag bara räkna ut base_color som i detta fallet är den röda färgen och sen så är man good to go. Båda teknikerna har syna uppenbara fördelar men till replikor är detta sättet att välja i mitt tycke.

Skrivet av Nicklasmp:

Tackar så mycket,Mattias P. Detta kommer underlätta otroligt.

Inga problem, du gjorde mig faktiskt lite små sugen att dra igång med skins igen ^^

______________________________________

Och från ett ämne till ett heeeeelt annat, är där något intresse för en svensk/nordisk truck-sim sida? Trucksimsforum.de la ju ner, ETS2 norden lyckades bli hackade 2 gånger (hur fan det nu är möjligt) och släpper inte in folk igen. eurofreaks.eu ligger nere oftare än vad det ligger uppe nu för tiden...

Är där ett intresse för ett sådant community så har jag inget emot att dra igång ett projekt.

God natt!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Vilken skillnad!

Nu ska jag bara lista ut färgen i siffror.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Nya kartmodden vill absolut inte fungera, har plockat bort alla andra moddar och skapat en ny profil, klickar på "Fortsätt", blinkar till, så är jag tillbaka på startskärmen. Får väl installera om spelet men känns sådär när man är lvl 40 att börja på ny kula..

Har du lagt in och aktiverat alla filerna som följer med modden?

Hur menar du med att det inte fungerar? Kommer inte norden fram på kartan eller kraschar det?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du lagt in och aktiverat alla filerna som följer med modden?

Hur menar du med att det inte fungerar? Kommer inte norden fram på kartan eller kraschar det?

Scs-filer i mod-mappen, in i spelet, redigera, bocka för 3 filer för nya kartan, bocka ur allt annat, tillämpa. Klickar på fortsätt, jag ser att det börjar ladda, sedan är jag tillbaka på "välj profil". Spelar ingen roll om jag skapar en ny profil, samma sak. Bockar jag ur de tre filerna fungerar det. Ska testa tanka ner dem igen, såvida inte du eller någon annan här inne kan klippa till mig och påpeka att jag gjort någon obvious tabbe ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Scs-filer i mod-mappen, in i spelet, redigera, bocka för 3 filer för nya kartan, bocka ur allt annat, tillämpa. Klickar på fortsätt, jag ser att det börjar ladda, sedan är jag tillbaka på "välj profil". Spelar ingen roll om jag skapar en ny profil, samma sak. Bockar jag ur de tre filerna fungerar det. Ska testa tanka ner dem igen, såvida inte du eller någon annan här inne kan klippa till mig och påpeka att jag gjort någon obvious tabbe ;).

Har du senaste versionen av Euro truck? annars http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php

Permalänk
Medlem

Efter ett otal timmar runt europa och ungefär lika många besök i denna forumtråden får även jag ge mig till känna.
Make till avsläppnande spel (nåväl, simulator) får man leta efter, inte minst i kombination med podcastlyssning.

Blev hursomhelst sugen på att testa den skandinaviska modden, och tänkte att jag lika gärna kunde bidra med några skärmdumpar:

På väg mot Sverige!

Ser bekant ut...

Framme i Jönköping.

Vättern

Skulle egentligen till Stockholm, men kände för en liten avkrok.

Dold text
Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Work In Progress...

Jobbar på ett GLC skin till 50keda's Scania.

Ganska enkel design men GLC's lastbilar är sällan överdrivet utsmyckade.
Är dock inte helt nöjd med färgen ännu, den vill liksom inte "poppa" som den gör i verkligheten.

Ska fixa till highlinen sen också. Kanske portar över den till andra lastbilar vid önskemål.

Nu ska jag gå och lägga mig...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Aldric T:

Nya kartmodden vill absolut inte fungera, har plockat bort alla andra moddar och skapat en ny profil, klickar på "Fortsätt", blinkar till, så är jag tillbaka på startskärmen. Får väl installera om spelet men känns sådär när man är lvl 40 att börja på ny kula..

Du har väl förståss flyttat din profil innan du ominstallerar? Nåt annat gjort så är det nåt fel;)

Skrivet av jnsson:

Jag har nog sämre. Jag har följande:

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz
RAM: 3 GB DDR2
HDD/SSD: Samsung 840 120 SSD samt 1 TB 5400 RPM WD (5 år gammal)
Grafikkort: AMD Radeon HD 7770 Saphire GHz Edition
Nätagg: 300 W
Datorn är en HP Pavilion Elite m9052.sc, har bytt grafikkort

Och det flyter på? Skumt, skall som sagt leta genom moddarna när jag kommer hem/har lust. Kartan verkar ju riktigt trevlig hursom.
Nåja, sen blir det en ny dator också:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har väl förståss flyttat din profil innan du ominstallerar? Nåt annat gjort så är det nåt fel;)

Och det flyter på? Skumt, skall som sagt leta genom moddarna när jag kommer hem/har lust. Kartan verkar ju riktigt trevlig hursom.
Nåja, sen blir det en ny dator också:)

Det laggade lite runt Oslo men då hade jag det på Ultra i grafikinställningar. Dock ska det observeras att ETS 2 ligger på SSD disken

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Mattias P, Du råkar inte veta något system för att hitta rätt siffror för färgen?

Permalänk
Medlem

Testa och tyck till!

För 50keda's Scania, både Highline och Topline.

OBS, byter ut texturen på lightboxarna.

Glömde bilden
Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Eller om Nicklasmp inte har låst filen så kan du sätter du värden till RGB maskerna manuellt.

I "def\vehicle\truck\scania.50k_r_high\paint_job" har du hans paintjob fil. Ändra mask_r_color, mask_g_color och mask_b_color till annat än (0.0, 0.0, 0.0).

Här har du några färg koder att prova om du vill ha som "riktiga" Eurolink bilarna. Bara att pilla runt lite om färgerna i stämmer helt hundra!

Silver: 0.7579, 0.7579, 0.7579 Blå: 0.0008, 0.1999, 0.5788 Röd: 0.6151, 0.0, 0.001

Den blåa är såklart base color Kan hjälpa dig via PM om du inte löser det på egen hand.

tack, ska prova!

Permalänk

Jag gjorde om Eurolink packet. Nu är de den riktigt färgen från början. http://www.2shared.com/file/yGpzAYZL/EurolinkPack.html

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Mattias P, Du råkar inte veta något system för att hitta rätt siffror för färgen?

SCS använder en konstig konvertering av RGB färger till decimaler men jag kör bara på detta programmet numera. http://www.sendspace.com/file/2rhuio

Om man nu inte har problem med ryska tecken ^^

Skrivet av Zechnubis:

tack, ska prova!

Inga problem!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Nya scandinavian mapen medför några problem i spelet.
Jag kan nu, efter att ha installerat modden, köra över 900 km när min rank säger att jag bara kan köra 350 km.
GPSen ville att jag skulle ta en avfart och sedan köra rakt fram på en påfart så jag kom upp på samma väg igen, jag kunde lika gärna åkt rakt fram, vet dock inte om det är modden som orsakade det.
Annars verkar det som ett bra jobb, mycket trevligt med utökad karta

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

Jag borde givetvis kunna svara på denna frågan själv men jag vet inte xD

Jag har mest kört omkring med mina befintliga bilar ett tag nu. Men igår så skulle jag bygga mig en ny bil dock så märkte jag att motoremblemet inte ändrades när jag bytte motor. Det var låst till R230. Känns lite tråkigt. Problemet är att jag inte har installerat några moddar nyligen så jag undrar om det är senaste uppdateringen eller om fler råkat ut för det?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Och från ett ämne till ett heeeeelt annat, är där något intresse för en svensk/nordisk truck-sim sida? Trucksimsforum.de la ju ner, ETS2 norden lyckades bli hackade 2 gånger (hur fan det nu är möjligt) och släpper inte in folk igen. eurofreaks.eu ligger nere oftare än vad det ligger uppe nu för tiden...

Är där ett intresse för ett sådant community så har jag inget emot att dra igång ett projekt.

God natt!

Jag är på!

Permalänk

Tackar ännu en gång, Mattias P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15406009/ets2/ets2_00078....

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15406009/ets2/glc-50keda_...

Testa och tyck till!

För 50keda's Scania, både Highline och Topline.

OBS, byter ut texturen på lightboxarna.

Nerladdat så det ska testas framöver. Behöver bara få ordning på min login på ProMod så jag kan få hem kartan nån gång.

Finns ingen här som kan länka en Dropbox med den åt mig i ett PM?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag borde givetvis kunna svara på denna frågan själv men jag vet inte xD

Jag har mest kört omkring med mina befintliga bilar ett tag nu. Men igår så skulle jag bygga mig en ny bil dock så märkte jag att motoremblemet inte ändrades när jag bytte motor. Det var låst till R230. Känns lite tråkigt. Problemet är att jag inte har installerat några moddar nyligen så jag undrar om det är senaste uppdateringen eller om fler råkat ut för det?

Precis samma sak händer för mig. Vet inte heller om det är något mod jag har eller om det är 1.4.8 som spökar.
En workaround är ju att välja en från början t.ex. R560 och sedan bygga på den.

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk

Akka-Frakt,

http://www.2shared.com/file/LUBJuvwu/AkkaFRAKT.html

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag borde givetvis kunna svara på denna frågan själv men jag vet inte xD

Jag har mest kört omkring med mina befintliga bilar ett tag nu. Men igår så skulle jag bygga mig en ny bil dock så märkte jag att motoremblemet inte ändrades när jag bytte motor. Det var låst till R230. Känns lite tråkigt. Problemet är att jag inte har installerat några moddar nyligen så jag undrar om det är senaste uppdateringen eller om fler råkat ut för det?

Skrivet av macke15:

Precis samma sak händer för mig. Vet inte heller om det är något mod jag har eller om det är 1.4.8 som spökar.
En workaround är ju att välja en från början t.ex. R560 och sedan bygga på den.

Det är patch 1.4.X som ställer till det om jag minns rätt. Löses säkert i nästa version, spottades ut nya versionen ett tag ju

Skrivet av Pasilius:

Jag är på!

Kul! Lite mer folk och vem vet vad som kan ske

Får jag fråga i vilket program du skinnar i samt om du målar direkt på templaten? Såg en del "rester" av templaten när jag öppnade filen i Photoshop vilket i sig inte gör någonting men det är alltid kul och se hur andra gör skins.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Vårat modpack blev klart i förrgår men det strular lite med norden-modden! Vi jobbar på det xD. Tro mig vi väntar och är också trötta

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vårat modpack blev klart i förrgår men det strular lite med norden-modden! Vi jobbar på det xD. Tro mig vi väntar och är också trötta

Den som väntar på något gott...

Nä nu ska jag inte vara taskig Har ni något uppdaterad "vad_som_finns_i_modden.txt" som man kan gotta ner sig i eller är den snarlik med den du lade upp för någon månad sedan? En stor eloge för detta massiva arbete ni har lagt ner ska ni ha i vart fall!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Får jag fråga i vilket program du skinnar i samt om du målar direkt på templaten? Såg en del "rester" av templaten när jag öppnade filen i Photoshop vilket i sig inte gör någonting men det är alltid kul och se hur andra gör skins.

Jag använder photoshop och paint.net Att måla direkt på templaten är det jag brukar göra. Ser det lite som en dålig vana.

Permalänk
Medlem

Var det någon som sa DalaFrakt?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av Qwarkman:

Men fan så gött uppar du den?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Men fan så gött uppar du den?

Bara en teaser

Men jo, när den är färdig. Håller på och putsar lite på den fortfarande.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av Qwarkman:

Bara en teaser

Men jo, när den är färdig. Håller på och putsar lite på den fortfarande.

Sweeet, can't wait Ser den gula färgen ut att vara lite åt det gröna hållet eller är det bara jag?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM