[Guide] Spara pengar när du köper Steam spel.
Inledning:
I denna guide hade jag tänkt visa hur du kan spara pengar när du ska köpa spel via steam.
Finns säkert några som redan vet om detta och brukar göra det, men då ingen jag känner visste detta
så tänkte jag att jag delar med mig utav detta så de som inte visste om detta kan ta del utav det.
Detta sätt jag kommer visa kräver att du har följande:
- Steam Account
- Team Fortress 2
- TF2 Outpost Account
- Riksdaler i form av kredit
Guide:
1. Hitta först ett spel du vill köpa, jag kommer använda mig utav Payday 2 som exempel för 29,99 Euro.

2. Gå in på hemsidan www.tf2outpost.com och logga in via Steam.

3. När du loggat in på tf2 outpost så trycker du på "Search".

4. Tryck sedan på "Team Fortress 2" med en liten pil som pekar nedåt bredvid och väl "Steam Inventory" sök sedan på det spel du vill köpa i den markerade rutan.

5. Tryck sedan på spelet du ville ha så att det kommer upp i en av rutorna till vänster, tryck sedan "Search"

6. Klicka sedan in på de som säljer payday 2 för keys genom att trycka på "wants to trade..." kolla sedan på olika och hitta det lägsta priset. Jag kunde hitta Payday 2 för 12 keys som lägst.

7. Gå sedan in på steam igen och klicka dig in på Community > Market.

8. När du väl är inne på market skriv "appid:440 key" i sökrutan och klicka dig in på "Mann Co. Supply Crate Key".

9. Köp sedan så många nycklar du behövde för att kunna köpa Payday 2 på tf2 outpost.

10. Du lägger sedan till han som ville byta spelet på Outpost genom att klicka på hans namn och sedan klicka "Steam Profile" när du kmmit in i hans outpost profil, för att sedan lägga till han måste du vara inloggad på http://store.steampowered.com/ då du blir länkad till hans steam profil i din webläsare och byter nycklarna mot spelet genom att klicka på pilen bredvid hans namn i din steam vänlista & trycka "invite to trade"

Sammanfattning:
Genom att nu ha gjort detta har jag köpt Payday 2 som egentligen kostar 30 euro för bara runt 20 euro.
Jag gjorde detta själv när jag skulle köpa Payday 2 Career Edition då priset var lite lägre på outpost då jag köpte det för 16 nycklar. Alltså runt 25 euro, jag köpte alltså career edition som egentligen kostar 50 euro för mindre än vanliga spelet kostar! När jag köpte Payday 2 så kostade också de vanliga runt 9 keys vilket är cirka 15 euro. Alltså halva priset! Har inte provat men denna metod funkar säkert lika bra med Dota 2 keys osv. då man kan byta dota 2 items via tf2outpost också.
Hoppas att denna guide kunde hjälpa i alla fall en person som ville spara en liten slant.
Mvh Felix