SweClockers drop!

Nexus 4 . Vart ska man köpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivlo:

http://www.hallon.se/vara-produkter#mobilabonnemang
billiga abonnemang, använder sig av 3:s nät, Bra kundservice, ingen bindningstid.

Skrivet av milo_:

8 GB räcker om du inte tänkt lagra mycket musik eller ha flera stora spel. Ett ensamt stort spel kan ta upp 1-2 GB, men majoriteten kräver avsevärt mindre. Tänk också på att du inte får ut allt minne, du har ungefär 5.67 GB att röra dig med när du packar upp den.

Kan vara värt att nämna att amazon.co.uk och kännykkäni säljer 16 GB versionen för dryga 2800 kr. Dock kan garantiärenden vara lite jobbiga då jag antar att köparen står för frakten.

Hmm ja jag tror det lutar åt Netonnet och sen köpa ett års surfkort eller nåt . Jag smsar alldrig numera . Utan det är whatsapp kik viber osv . Men ibland ringer man men jag behöver inget stort abbonemang iaf . Det som hade varit optimalt hade varit ett abonemang för typ 100 spänn i månaden och mycket surf och mindre samtal sms men ändå lite i månaden

tycker inte det är värt det att beställa utomlands om man bara sparar 200 spänn

Permalänk
Medlem

Och om man nu skulle köpa abonnemang är det phoneouse som gäller eller ? Verkar bara som det är där nexusen finns ?

Finns det utlänska sidor om man skulle importera ? Och hur funkar det med tull osv ? Importerade en skateboard från australien för ett tag sedan . Frakten tog 3 dar och då blev det inget tull osv . Men som sagt vet inte riktigt hur det fungerar

Permalänk
Avstängd

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Bättre att inte köpa alls om den kostar 4000 kr (cyberphoto).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Bazula köpte jag min från. Att köpa 8 GB-varianten för att spara in 2-300 kr är det absolut inte värt tycker jag!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Bazula köpte jag min från. Att köpa 8 GB-varianten för att spara in 2-300 kr är det absolut inte värt tycker jag!

Vad har du för abbonemang då ? Kom med tips everybody

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Bättre att inte köpa alls om den kostar 4000 kr (cyberphoto).

1 Den kostar 3890 på cyberphoto, precis samma som på phonehouse
2 Skall man köpa med abb. behöver man inte stirra sig blind på kontantpriset.
3 Att ni ens tar upp Bazula, grå importerade lurar som alltsomoftast saknar svenskt språk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vad har du för abbonemang då ? Kom med tips everybody

Jag köpte till ett Kompis Volym-Låg Student, då detta passade mig bäst.

Det beror ju helt på hur du använder telefonen osv.

Skrivet av trollhattan:

3 Att ni ens tar upp Bazula, grå importerade lurar som alltsomoftast saknar svenskt språk

Vad fan är detta för påstående? har du ens beställt någonting där? Sluta skriv saker du inte har någon som helst aning om...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det spelar ingen roll på nexusen eftersom den är lika dan vart man en beställer den ifrån . Det är en setup där man ställer in språk osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jag köpte till ett Kompis Volym-Låg Student, då detta passade mig bäst.

Det beror ju helt på hur du använder telefonen osv.

Vad fan är detta för påstående? har du ens beställt någonting där? Sluta skriv saker du inte har någon som helst aning om...

Vilken operatör ?

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Bazula importerar telefonerna därav det billiga priset

Och de andra tillverkar sina i butik eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jag skulle inte tveka om jag skulle köpa en Nexus 4 idag. Det ska inte vara någon skillnad alls på telefonen. Android har haft svenska som systemspråk sedan våren 2010 har jag för mig, jag hade Nexus One då och den hade från början inte svenska.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Lika svindyrt på Phonehouse isåfall. Då är Optmus G ett mycket bättre köp.

Nej köper man med abonnemang betalar man alltid mycket mer...

Skrivet av soderkvist:

Jag skulle inte tveka om jag skulle köpa en Nexus 4 idag. Det ska inte vara någon skillnad alls på telefonen. Android har haft svenska som systemspråk sedan våren 2010 har jag för mig, jag hade Nexus One då och den hade från början inte svenska.

Det var för att man inte fick med stock-Android med Nexus One utan det var något annat med ett massa annat skit som Facebook inlagt och t.ex. svenska borttaget (för att Google inte ville den skulle säljas i Sverige).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Nej köper man med abonnemang betalar man alltid mycket mer...
.

Beror helt och hållet på hur mycket du ringer för och vad dina kontakter har för operatörer, många faktorer som spelar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vilken operatör ?

Oj, glömde skriva - Tele2 såklart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Bazula alltid bra, snabba leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Oj, glömde skriva - Tele2 såklart.

Haha Tack , är inte så insatt i det här ämnet

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på en Nexus 4, vad är nackdelarna med luren och är den verkligen så hal?

Permalänk
Medlem

Nexusen är rätt hal ja, men köp till en bumper och ett skal. Många har talat väl om d'brands skal och det ser rätt snyggt ut tillsammans med den officiella bumpern.

Vad gällande att jag föredrar webhallen över bazula är att många underskattar vikten av en smidig kundkontakt. Webhallen har butiker i flera stora svenska städer vilket underlättar kommunikation, dessutom är webhallen en del av en större koncern vilket innebär en viss säkerhet inför framtiden. Jag har i alla fall lärt mig denna läxa efter att ha bråkat med vissa internetföretag vad gällande garantiärenden, några procent mer på priset i utbyte mot pålitlighet är för mig väldigt värt.

Att köpa 8gb-varianten känns lite ovärt, knappa 6 gb effektivt minne är inte mycket och vissa menar ju att tom 16 gb är väl i underkant.

Permalänk
Inaktiv

Nexus 4 8gb för 2390 kr med kod NEXUS2390

LG Nexus 4 8gb för 2390 kr med koden NEXUS2390 hos cyberphoto.se gäller t.o.m sön 15/9 och gäller begränsat antal står det på deras hemsida.