Permalänk
Medlem

mihons Eyefinity Hörna

Goddag, tyckte det var dags att uppdatera Datorhörnan nu inför vintern när det kommer många nya roliga spel.

Chassi : Kab ATX Corsair Obsidian 800D Aluminium-chassi
Moderkort: MK MSI Z77A-GD65 Z77
Processor: CPU Core i5 3570K 3,4Ghz
Ramminne: Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENG
SystemDisk: SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series
Lagringsdiskar: HD2TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB
HD3TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB
Nätagg: Corsair HX 1050W Professional Series
Grafikkort: ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5
Processorkylare: Corsair H100 Hydro
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T x 6
Kylapasta: Arctic Cooling MX-2 4gram

mihons Eyefinity Hörna

Visa signatur

I just live with the anxiety of knowing I f*cked it all up as soon as I typed sudo …

Permalänk
Medlem

Perfekt med Eyefinity i WoW, mer plats för addons!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Perfekt med Eyefinity i WoW, mer plats för addons!

Precis lägga addonsen vid sidoskärmarna så man får en clean mitten skärm <3

Visa signatur

I just live with the anxiety of knowing I f*cked it all up as soon as I typed sudo …

Permalänk
Medlem

Kabeldragningen kan väl förbättras en del, sen skulle jag nog vilja vrida blocket på cpu-kylaren. Schysst eyefinity setup dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejvlol:

Kabeldragningen kan väl förbättras en del, sen skulle jag nog vilja vrida blocket på cpu-kylaren. Schysst eyefinity setup dock.

Aa kabeldragningen ska jag fixa så fort jag är vid ikea. Det med kylaren, kommer inte riktigt ihåg men det var nått med slangarna. Att det blev allt för trångt med dem på andra hållet.

Visa signatur

Permalänk

Nice hörna och dator!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Snygg hörna och dator, förutom det med kabeldragningen vilket kan fixas lite till.
Sen heter de inte slot in utan hotswap som i hotswapable drives.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Snygg hörna och dator, förutom det med kabeldragningen vilket kan fixas lite till.
Sen heter de inte slot in utan hotswap som i hotswapable drives.

Okej tack, då vet jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dafuq? hur ofta fyller du upp hårddiskar egentligen om du måste ha en hotswap till dom?

jag har med en hotswap som jag använder väldigt mycket. men jag använder den till backup. lagringen har jag inne i datorn ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

snyggt. speciellt skärmarna, sitter med 3st likadana

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Snyggt galleri Vilken server kör du på, på wow?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

dafuq? hur ofta fyller du upp hårddiskar egentligen om du måste ha en hotswap till dom?

jag har med en hotswap som jag använder väldigt mycket. men jag använder den till backup. lagringen har jag inne i datorn ^^

Jag köper mycket filmer

Skrivet av Solding:

snyggt. speciellt skärmarna, sitter med 3st likadana

Tack, har haft 3 st olika innan för nått år sen. Men nu blev jag sugen på 3 st likadana.

Skrivet av Alucard88:

Snyggt galleri Vilken server kör du på, på wow?

Outland och ravencrest alliance.

Visa signatur

Permalänk

Hur fan fäste du din H100? Flytta den ett snäpp till vänster och vänd på blocket så det slipper se ut som att en efterbliven har gjort det!..

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga vad det var för hylla du köpte på ikea? Kan du ordna en länk till den?

mvh Thommy

Permalänk
Medlem

Får du ens ut 120 hz på alla skärmar? Har den gamla versionen och skulle nog kört ISP skärmar om jag skulle köra 3

Permalänk

4p för ett extremt överdimensionerat chassi. Annars snyggt

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Blev riktigt snyggt med ledsen och hyllan. Fixa bättre bilder så höjs betyget till en 4:a.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reddie44:

Tänkte fråga vad det var för hylla du köpte på ikea? Kan du ordna en länk till den?

mvh Thommy

Det var en vanliga skiva som jag hittade på lagret, och så köpte jag till fyra ben.

Skrivet av Rudzki:

Får du ens ut 120 hz på alla skärmar? Har den gamla versionen och skulle nog kört ISP skärmar om jag skulle köra 3

Nej jag får inte ut 120 på alla, får ut 120 på två st. Men brukar inte köra eyefinity längre utan har mest spel i mitten, spotify till vänster och firefox till höger.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

4p för ett extremt överdimensionerat chassi. Annars snyggt

Tack, aa det är stort. D
Därför köpte jag en Asus G75V laptop för att kunna dra på lan med.

Skrivet av AndreazNilsson:

Blev riktigt snyggt med ledsen och hyllan. Fixa bättre bilder så höjs betyget till en 4:a.

Jag ska fixa bättre bilder snart, jag ska flytta till hus snart.
Så blir att ha källaren som datorrum, så kommer komma med bilder.
Men där kommer det vara riktigt cleant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Multiboxing?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Multiboxing?

Yes box

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

6 st xl2420t? Money well spent..

aa , tänkte att det blir snyggare med 6 likadana

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mihon:

aa , tänkte att det blir snyggare med 6 likadana

"Bara" 18 papp för skärmar, helt sick! haha 4/5 p

Permalänk
Medlem

"Bara" 18 papp för skärmar, helt sick! haha 4/5 p

Hehe ja men det är det värt äckligt sköna skärmar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mihon:

Hehe ja men det är det värt äckligt sköna skärmar.

Köper nog också såna.. Dock bara en för tillfället, en 27" ) Men äckligt snyggt, överdrivet, i freakin like it!

Permalänk
Medlem

Köper nog också såna.. Dock bara en för tillfället, en 27" ) Men äckligt snyggt, överdrivet, i freakin like it!

Hehe aa jag hade med köpt 27 tums om jag inte hade haft dem 3 ifrån början, men eftersom jag har haft 3 av dem i snart 1 år så så tyckte jag det hade sett dumt ut om man hade köpt 6 st 27tums för att sedan har 3 st 24 tums bara hängandes nånstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ojoj antar att det blir två grafikkort till ;D

har tre och tror inte att jag kommer att gå tillbaka till bara en, så det är kört för dej.. du måste ha 6 skärmar hela tiden XD

lät lite fel utan ordet skärmar.. XD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ojoj antar att det blir två grafikkort till ;D

har tre och tror inte att jag kommer att gå tillbaka till bara en, så det är kört för dej.. du måste ha 6 skärmar hela tiden XD

Medans jag spelar och behöver skärmarna till jobbet så kommer jag alltid ha 6 st

Det är helt sjukt vad gött det är med 6 st, behöver ju aldrig stänga ner nått,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Medans jag spelar och behöver skärmarna till jobbet så kommer jag alltid ha 6 st

Det är helt sjukt vad gött det är med 6 st, behöver ju aldrig stänga ner nått,

hehe jag måste ha minst två i vad jag än gör XD kan inte använda laptopen längre XD

eller hur, fullskärm på allt ;D men du kör inte eyefinity? lite svårt och få bra fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hehe jag måste ha minst två i vad jag än gör XD kan inte använda laptopen längre XD

eller hur, fullskärm på allt ;D men du kör inte eyefinity? lite svårt och få bra fps?

Jag prövade köra med alla 6, men hade typ 30 fps på max.

Visa signatur