Fråga till ASUS ang era lågt fabriksöverklockade kort (NVIDIA)

Permalänk
Medlem

Fråga till ASUS ang era lågt fabriksöverklockade kort (NVIDIA)

Hej!
Varför kör ni lägre fabriksöverklock generellt sätt än Era konkurrenter?

T.ex på:

Asus GeForce GTX770-DC2OC-2GD5 2GB där klocken är endast 1058mhz.

Jämfört med MSI lignting gtxz 770 som kör 1150mhz.

Det finns mer prestanda att hämta och varför inte hämta den direkt från fabrik?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
ASUS Nordic

Vi har valt att lämna överklockningen till användaren. Med tex mjukvara som afterburner eller gpu tweak kan man spara profiler för olika spel och nå optimal prestanda i förhållande till ljudnivå.

Vi har dock noterat att det påverkat oss negativt i recensioner så det är inte omöjligt att vi återintroducerar "maxad" fabriksöverklockning i framtiden.

Vad tycker ni, om ni fick välja?

Mvh, Marcus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kinc:

Vi har valt att lämna överklockningen till användaren. Med tex mjukvara som afterburner eller gpu tweak kan man spara profiler för olika spel och nå optimal prestanda i förhållande till ljudnivå.

Vi har dock noterat att det påverkat oss negativt i recensioner så det är inte omöjligt att vi återintroducerar "maxad" fabriksöverklockning i framtiden.

Mvh, Marcus

jag övverklockar inte pågrund av att det inte riktigt behövs så ja att ha allt så högt det går från fabriken hade enligt mig varit perfekt

sid förslag ett helt svart rampage extreme moderkort utan rött

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av zzcool:

jag övverklockar inte pågrund av att det inte riktigt behövs så ja att ha allt så högt det går från fabriken hade enligt mig varit perfekt

sid förslag ett helt svart rampage extreme moderkort utan rött

Din önskan om Rampage kan gå i uppfyllelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Mvh, Marcus

Tycker det är bra som det är nu, är nöjd med mitt Asus GTX Titan kort, överklockar aldrig.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Mvh, Marcus

En fabriksöverklock garanterar ju även den hastigheten, så det är ju en garanti för att den är stabil då.

Ser ingen nackdel med fabriksöverklock såvida det inte märks alltför mycket på priset.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Mvh, Marcus

Ni har bra kyllösningar på många av era kort och att hämta prestandan direkt från fabrik är ett sätt att marknadsföra varumärket. Många tittar på reviews innan grafikkort köpes och får man "maxad" prestanda från fabrik till samma pris är valet enkelt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av kinc:

Mvh, Marcus

Mer fabriksöverklockning! kan lätt slänga på en 100 lapp extra för att få lite mer. att sitta o överklocka själv har jag inget intresse för längre så skulle vara perfekt om fabriksöverklockning kunde vara högra direkt

Permalänk
Inaktiv

Tack för er feedback! Som kinc säger är det inte omöjligt att vi återintroducerar högre fabriksöverklockade kort i framtiden.

Visa signatur