Permalänk

Vart får jag tag i denna adapter?

Hej!

Skulle sätta upp dubbla skärmar i min nya dator. Har ett GTX 760. Problemet uppstod när jag inser att DVI-ingångarna är olika.

Bifogar bild för bättre förklaring.

I den vänstra ingången så finns det plats för piggar runt den lilla plattan, i den andra ingången får det inte plats piggar runt den. Jag har för närvarande en sån adapter som syns i den högra bilden. Den funkar alltså INTE i den högra ingången (i bilden sett).

Har letat efter en adapter som passar den högra ingången men har inte lyckats hitta någon ännu.

Skulle uppskatta tips på eventuella hobbylösningar men helst en vanlig lösning som går att köpa i butik.

Mvh,

Peter

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem

Har lagt ca 20sek på detta så vet inte om det är rätt men borde peka i rätt riktning, delvis https://www.google.se/search?q=dvi-d(18%2B1pin)&oq=dvi+1p&aqs...

Sorry räknade fel menade dvi-d(21+1 pin) skulle däremot tro att en 18+ fungerar?
https://www.google.se/search?safe=off&q=dvi-d(21%2B1pin)&bav=...

Permalänk
Testpilot

Vad är det för kontakt du vill konvertera till? de fyra stiften du ringat in är de analoga stiften som VGA-signalen går igenom så en DVI-VGA-adapter utan de stiften finns inte. Adapter för DVI-HDMI (som saknar de fyra analoga stiften) finns på både Clas Ohlson och Kjell&Co.

Det är enbart den ena DVI-kontakten på ditt grafikkort som skickar ut VGA så därför saknas de stiften på den andra kontakten, du kan med andra ord inte ansluta två VGA-skärmar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Vad är det för kontakt du vill konvertera till? de fyra stiften du ringat in är de analoga stiften som VGA-signalen går igenom så en DVI-VGA-adapter utan de stiften finns inte. Adapter för DVI-HDMI (som saknar de fyra analoga stiften) finns på både Clas Ohlson och Kjell&Co.

Det är enbart den ena DVI-kontakten på ditt grafikkort som skickar ut VGA så därför saknas de stiften på den andra kontakten, du kan med andra ord inte ansluta två VGA-skärmar.

Tack, det förklarar en hel del. De skärmar jag har (benq G2220HD) stödjer inte HDMI, så då får det bli en skärm då!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Testpilot

Vad jag kan se så har G2220HD en DVI- och en VGA-anslutning, du kan alltså koppla in dem med en DVI-kabel och dessutom få bättre bildkvalité än via VGA.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Vad jag kan se så har G2220HD en DVI- och en VGA-anslutning, du kan alltså koppla in dem med en DVI-kabel och dessutom få bättre bildkvalité än via VGA.

Men titta! Där under finns ju en DVI-utgång! Tack för hjälpen.. nu kanske jag slipper köpa nya skärmar!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX