Vilken DVD-skiva krävs för att bränna en Win 7 Home Prem 64bit ISO-fil?

Permalänk
Medlem

Vilken DVD-skiva krävs för att bränna en Win 7 Home Prem 64bit ISO-fil?

Som titeln säger. Jag har en nyckel som jag fick när jag köpte min dator. Jag måste formatera om, men hittade inte skivan.
Detta betyder att jag måste sticka iväg och köpa en skiva för detta ändanmålet. Vilken skiva behöver jag? Det spelar väl ingen roll om det är DVD-R eller RW? Om ISO-filen är 3.4GB, innebär det då 3.4GB utspridd data på disken eller fungerar ISO som någon form av komprimering?

/S

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Spelar ingen som helst roll vilken typ av DVD du köper.
Vanlig -/+ R går hur bra som helst.
Så stor iso filen är så stort utrymme behövs mer eller mindre, så ingen fara ang platsen.

Enklast är ju dock att fixa det på USB minne om du har sådant.

Permalänk
Medlem

Jättetack för ditt svar, Jimmie! Jag har tyvärr inget USB-minne. Jag kan ju visserligen tänkas köpa en. Är alla USB-minnen nuförtiden bootbara?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Köp ett 4gb usb minne så kan du använda det till annat med. Använd dig av Windows USB Tool för att enkelt och snabbt föra över iso:n och göra usb stickan klar.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7... Sweclockers har en rätt enkel överskådlig guide till det.
Även länkar till rena iso filer utav windows.

Tror alla idag går att boota på, jag personligen har aldrig haft problem att bota på olika usb minne. Men det är inget jag vet 100%.