Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Fryser

Hej, har ett problem med min dator.

Jag fick problem med att Windows började frysa, och det enda alternativet var att starta om datorn. Har försökt felsöka så mycket jag kan. Jag har testat att installera om Windows, kört memtest i 2 timmar utan något fel. Kollat hårddisken med crystaldiskinfo. Kört OCCT, men kommer inte så långt eftersom datorn alltid fryser efter bara 3-4minuter.

Har problem att datorn ibland tappar hårddisken och den kommer inte upp i bios, men efter omstart så syns den igen.

Undrar vad det kan vara för fel. Är helt säker på att det är hårdvarufel men behöver bara veta vilka delar jag ska byta ut.

Jag gissar på att det kan vara moderkortet som spökar men är inte säker, finns det något sätt att testa moderkortet?

Permalänk
Medlem

Gör en koll på ditt moderkort om flera haft samma problem.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Gör en koll på ditt moderkort om flera haft samma problem.

Har sökt men hittar inget märkvärdigt. Moderkortet är ett Asus p7p55d-e lx

Permalänk

Försök med ett annat RAM.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

vad står det i loggarna?

Permalänk

Håller med antonlundin. Testa med andra RAM minnen. Jag har stött mycket på problem med frysningar med vänner och bekanta. Oftast är det Ram minnet som är boven. Jag hade också frysningar ett tag och jag anade att det var minnen. Dock hittade jag inga fel på minnen trotts flera dagars testkörning. Jag överklockade minnen och datorn blev mycket stabilare. Köpte nya bättre och snabbare minnen och frysningarna försvann helt.

Permalänk
Medlem

Sätt på dig en tröja då?!

Skämt åsido, be en moderator ändra rubriken till något som beskriver trådens innehåll.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Sätt på dig en tröja då?!

Skämt åsido, be en moderator ändra rubriken till något som beskriver trådens innehåll.

Haha, torra skämt är så torra så dom blir roliga

Nej men jag håller med, rubriken beskriver inte direkt trådens innehåll, jag trodde det var någon som hade fått "A mental breakdown" som satt och frös och skrev av sig. Jag hade fel.