Permalänk
Avstängd

KÖp Av Mp3spelare!

Vilken tycker ni jag ska köpa utav dessa mp3spelare?

iRiver iFP-140T (64 MB) 1495:-
iRiver iFP-180T (128 MB) 2295:-
iRiver iFP-190TC (256 MB) 2995:-
iRiver iFP-195TC (512 MB) 3995:-

Permalänk
Medlem

Den som har tillräckligt mycket minne för dina behov

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

vet inte vad iriver är för modell om den kan lägga till mer minne vartefter så kan du ju börja med 64mb och se om det räcker och utöka sen

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte köpa en MP3-spelare med bara 64MB minne speciellt när det inte går att uppgradere med mer minne, som det faktist inte gör med den här spelaren
128 får det allt vara minst tycker jag...

edit: www.directman.com är det du har tittat på den eller? tänkte att länken kan vara bra att ha med för de som inte vet vad det är för spelare!
kan väl tillägga det att personligen skulle jag nog köpt 128Mb's verren om jag skulle köpa någon mp3-spelare av den modellen (alltså små och behändiga ting)
256:an kostar ca 3000:- det kan man nästan få en Creativ nomad jukebox Zen för, vilket är en hårddiskbaserad spelare med 20GB(!) minne.. fast det är klart.. den är ju lite större då..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Avstängd

ja har en mp gio mp3spelare själv och den kan man läggatill minne till om man vill och det är ju smidigt.. jag har dock bara 64mbit och det räckr för mig... men det beror på va man ska ha den till... ska man bara ut en sväng på stan får man in 12-15 låtar i blandad kvalitet... och det går ju faktist att lyssna 2 gånger på samma låt hur ofta gör man inte det hemma på stereon mellan varven...
ska man däremot t ex sitta 15 timmar på flyg till thailand kanske det är i minsta laget...

Permalänk
Medlem

Min Iriver ifp-180T funkar alldeles utmärkt, mycket bra batterilivslängd och 128mb är fullt tillräckligt.
Visst kan man ju alltid önska sig mer men 128 räcker gott.

Permalänk
Avstängd

Trodde ni alla visste att iRiver är de bästa mp3spelarna just nu enligt de flest tester...och det går inte att utöka minnet heller som någon sa ovanför.

512 MB är nog lite för mycket tycker jag, ca 140 låtar.

Det står nog mellan iRiver iFP-180T och iRiver iFP-190TC, vilken tycker ni jag ska ta utav dessa om jag ska ha i kvaliteten 192 Kbps?

Permalänk
Avstängd

vadå bästa, det beror väl på va man menar... min mp gio köpte jag för över ett år sen... billigare än iriver... med utbytbart minne och dessutom inte lika tjock...
det är väl bara att räkna ut hur mkt låtar du vill ha in... behöver du 3 timmar musik eller klarar du dig med 1 ? beror ju på vad du ska göra.. det kan ju bara du veta...

Permalänk
Medlem

Flam3: om inte pengarna spelar någon roll kan du väl köpa en iFP-190TC om du vill..
jag skulle som sagt inte tagit den modellen av ovannämd anledning..

links: den här tråden handlar som synes om iRivern.. tänkte bara berätta

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag kan väl ge lite svar på vad jag kommer att använda den till:

Åka en timmes resa varje vecka pendla typ en halvtimme, resa som kanske kommer att ta flera timmar eller flyga som tar 3-4 timmar kanske.

Permalänk
Medlem

jo, men som sagt, så tycker inte jag det är värt att lägga ut 3000:- på en spelare med bara 256Mb i ram.. om man lägger till 500:- typ så kan man få en Jukebox Zen, som har 20GB minne..
men det är klart... prioriterar du en liten och smidig spelare så kan du väl köpa en sån om du vill
128Mb minne räcker ganska långt ändå.. iaf ett par timmar skulle jag tippa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en med 128mb minne ska sälja den och köpa en med 512mb, kan tillägga att jag är mycket nöjd ned spelaren.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Står också i valet och kvalet..

Egentligen ska man väl ha 512mb, men det blir ju ganska mkt pengar.. 256mb är också ganska dyrt, men 128mb är ju tyvärr knappt en skiva ...
64mb är en halv skiva (!) det är ju lite vääl lite. Men å andra sidan inte så farligt med pengar för en väldigt bra spelare. Tänk över lite hur lång tid du vill kunna lyssna, med de saker du rabblar upp skulle jag nog tagit den med 128mb, det räcker för din pendling + 1h resorna + lite längre (man kanske ändå inte vill sträck-lyssna hela resan). 256mb kommer nog täcka dina längre resor men å andra sidan är de bara ~3h musik så om du reser långt kommer de ändå inte räcka.. Sen har du ju radion

Sen är de ju i olika kulör beroende på minnet, det kanske kan spela in också, vilken som är snyggast

Men köp en 128mb, om du behöver mer så sälj den och köp en med mer minne..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

istället för att köpa iRiver iFP-195TC (512 MB) 3995:-
kan man köpa en Creative Jukebox Zen för runt samma pris fast med 20GB hdd.

eller om du vill ha en aning mindre spelare tar du ipod fast den är betydligt dyrare.