Mitt Facebook-konto fungerar inte...

Permalänk

Mitt Facebook-konto fungerar inte...

Hej.

Registrerade mig här för att försöka klura ut ett väldigt irriterande problem.

För ca en vecka sedan slutade mitt Facebook-konto fungera.
Då jag använder fb för att ta reda på vilka läxor och aktiviteter vi har i skolan behöver jag verkligen kunna komma åt det.

Jag har testat flera browsers. Även från andra enheter (Nexus 4 och nexus 10) samt andra datorer. Ingenting fungerar.

Jag får fortfarande notifieringar till min mobil från facebook och när jag klickar på dem kan se vad de säger osv. Men jag kan inte göra något annat än det... Försöker jag vid ett senare tillfälle se samma sak får jag bara en cachad kopia (i mobilen alltså).

Jag har testat att pinga www.facebook.com och det är inga problem. Testat på olika wifi och på mobila nätverk. Logga ut och in har jag också gjort. Inloggningen lyckades men det tog ca 1 minut att logga in.

Ingenting jag testar fungerar. Har ni några andra förslag?

Jag kan inte kontakta facebook då jag inte kan komma in på facebook.com. Och jag tvivlar på att de kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Va dhänder när du försöker gå in på sidan?
Är det när du försöker logga in som du nekas?
Får du något felmeddelande?
Blir sidan bara vit?

Har du testat att tömma alla cookies/historik osv ?

Testa gå in på: http://69.171.242.27
Funkar det?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

sidan kan inte ens visas. Det står "väntar på www.facebook.com".

Även när jag försöker med ip:n du just skickade funkar det inte. Jag blir så jävla irriterad
Jag har testat ALLT. Men eftersom det inte funkar från mobilen heller är det inte det som är problemet...
Jag är inloggad och får notifieringar men sidan kan inte visas. Och appen kan inte uppdateras heller.

Jag kommer aldrig ens iväg till sidan. Felmeddelande från chrome är att det inte går att visa sidan

Permalänk
Entusiast

Har du testat att starta om routern?
Om du har någon.

Citat:

Testat på olika wifi och på mobila nätverk.

Kan ändå vara värt att testa, låter som ett typiskt router problem.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

routern har jag startat om. Går inte på mobilt nätverk heller med mobilen.

Ping som jag skickar till www.facebook.com landar hela tiden på 50ms. Det är ju väldigt konstigt.

Permalänk

Nu har jag testat att vara på mobilt nätverk och använda en browser som inte synkas med chrome. Då fungerar det. Men på wifi går det inte. Vi har rebootat vår router så felet ligger inte där. Cookies och cache har jag rensat från chrome.

Testade nyss in-private med IE och det funkar inte heller...

Vad i helvete kan det vara? ^^ som sagt. Ping ligger HELA tiden på 50ms. Det gör ingen annan webbsida som jag pingar

Permalänk

Nu har appen börjat fungera när jag inte är på wifi. Alltså ligger felet i wifi trots allt. Ska kolla närmare på det här.

Tråden kan låsas och tas bort då jag kommer lösa det här själv

Permalänk

testade att logga in genom proxy. Det fungerade... Tror ni de har blockerat min IP på något sätt? :S

Permalänk
Medlem

Tror mer att du lyckats göra något i routern.
Gör en fabriksåterställning på routern och kör därifrån.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

nej det har jag inte...

Allt förutom just facebook fungerar. Jag har inte ens behörighet att göra något med routern. Min pappa har bra koll på datorer så han har inte heller gjort något dumt.

Vi har kontaktat vår internetleverantör och "felanmält". Tror det kan vara något med DNS

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur man får reda på ip nummer på facebook!