Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Skrivet av Crystaltide:

Hej,

Köpte ett förbokat ex av Rome 2 från Game och fick med en "key" för "Greek States Culture Pack"... Laddat ner Rome 2 till datorn från Steam men vi hittar inte var och hur man ska ladda ner "expansion packet" = den key vi fick med oss hem separat...

Tacksam för all hjälp så sonen kan spela med "expansion pack".

Skriv i koden i Steam under menyn aktivera mjukvara eller nåt liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crystaltide:

Hej,

Köpte ett förbokat ex av Rome 2 från Game och fick med en "key" för "Greek States Culture Pack"... Laddat ner Rome 2 till datorn från Steam men vi hittar inte var och hur man ska ladda ner "expansion packet" = den key vi fick med oss hem separat...

Tacksam för all hjälp så sonen kan spela med "expansion pack".

Finns på steam, uppe i en flik finns där activate key någonting och där lägger ni in nyckeln.
Svårt att hjälpa just nu då jag inte är vid datorn.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

...kollar när jag kommer hem i eftermiddag. Hoppas jag hittar det så jag kan lugna sonen. Tacksam för era snabba svar!!

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Precis som i verkliga livet alltså

Haha ja kanske det. Jag har spelat mycket Crusader Kings II och Europa Universalis där man faktiskt behöver en casus belli en anledning för att starta krig. Det blir väldigt svårt att planera i Rome 2 eftersom vem som helst kan starta krig mot en utan någon större anledning.

Skrivet av Crystaltide:

Hej,

Köpte ett förbokat ex av Rome 2 från Game och fick med en "key" för "Greek States Culture Pack"... Laddat ner Rome 2 till datorn från Steam men vi hittar inte var och hur man ska ladda ner "expansion packet" = den key vi fick med oss hem separat...

Tacksam för all hjälp så sonen kan spela med "expansion pack".

Jag tryckte nere i det vänstra hörnet i bibloteket på knappen lägg till spel och valde spel på Steam och skrev in koden. Det fungerade.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns på steam, uppe i en flik finns där activate key någonting och där lägger ni in nyckeln.
Svårt att hjälpa just nu då jag inte är vid datorn.

Så man kan trycka där uppe också? Då finns där nog flera sätt att lägga till sina spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa liret till helgen men.. ser ut som alla klagar på urdåligt UI och massor med buggar...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Hade tänkt köpa liret till helgen men.. ser ut som alla klagar på urdåligt UI och massor med buggar...

Det kan du nog göra. CA säger iaf att de ska lösa de flesta buggarna med deras patch som kommer ut i morgon.

Hoppas innerligt att missfoster nyllena och alla andra artifacts är lösta. Vill inte lira just nu för att det är så otroligt jävla fult och buggigt...

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Tryckte på play på Steam. Launchrutan öppnas. Rome 2 rutan är grå och det står "More info". Lirade 10 timmar igår. Någon som har samma? Min polare lirar just nu.

Permalänk

Lät Geforce Experience optimera spelet, den höjde egentligen abra inställningarna men det flyter på bättre nu med kortare laddningstider.

Så nu får mina germaner ytterligare en chans att ta över världen.

Måste verkligen säga att det är otroligt mycket bättre diplomati nu för tiden, det känns lite som att det var första gången någonsin dom har accepterat mitt counter proposal i något total war spel. Glada tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crystaltide:

Hej,

Köpte ett förbokat ex av Rome 2 från Game och fick med en "key" för "Greek States Culture Pack"... Laddat ner Rome 2 till datorn från Steam men vi hittar inte var och hur man ska ladda ner "expansion packet" = den key vi fick med oss hem separat...

Tacksam för all hjälp så sonen kan spela med "expansion pack".

Registrera den på samma sätt som Rome 2 till Steam

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Samma för mig, även med allt på extreme/ultra ser spelet ut som skit, den enda skillnaden är ju att fpsen blir lidande.
Har testat alla populära lösningar som betadrivisar o directx och lekt med inställningar. Får hoppas att morgondagens patch fixar till det för oss, det här har dom ju inte testat alls innan release.

Exempel:
http://feedr.se/upload/2013-09-04_00001.jpg

http://feedr.se/upload/2013-09-04_00003.jpg

Känner mig inte helt nöjd ^^

Vad är det för fel med dina två bilder?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Vad är det för fel med dina två bilder?

Grafiken ser du väl.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Vad är det för fel med dina två bilder?

Skrivet av punchline82:

Grafiken ser du väl.

Bild 1: kolla på träden t.ex.
Bild 2: kolla på gubbarna.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Bild 1: kolla på träden t.ex.
Bild 2: kolla på gubbarna.

Jag tycker personligen att det inte ser illa ut. Ser inte bra ut, men man spelar väl för spelets skull och inte grafiken, då kan man dra till Crysis eller något.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Samma för mig, även med allt på extreme/ultra ser spelet ut som skit, den enda skillnaden är ju att fpsen blir lidande.
Har testat alla populära lösningar som betadrivisar o directx och lekt med inställningar. Får hoppas att morgondagens patch fixar till det för oss, det här har dom ju inte testat alls innan release.

Exempel:
http://feedr.se/upload/2013-09-04_00001.jpg

http://feedr.se/upload/2013-09-04_00003.jpg

Känner mig inte helt nöjd ^^

Min kampanj karta ser mycket bättre ut än din, snyggare vatten träd och landskanterna i vattnet ser bättre ut hos mig tycker jag.

Dock ser mina slag ut som din bild nr 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Vad är det för fel med dina två bilder?

Grafiken är riktigt dålig. Men visst, det hade jag kunnat leva med, grafiken är inte allt, men ett talande exempel för en trasig release. Du ska se det i action med alla fps drops osv, ospelbart. Därtill är dessa bilder "Extreme", dvs över high och tom ultra..kan inte minnas att shogun 2 såg lika kasst ut ens på medium.

Ingame är det pixligt, suddigt, skadade/obefintliga texture, inte alls likt de gameplayklipp man sett innan. Givetvis inte likt screenshots heller, och det kan man inte vänta sig, men skillnaden är för stor. Ungefär som när Ubifail demade Far Cry 3 för alla...och släppte en annan build till oss kunder.

Skrivet av Gusminator:

Min kampanj karta ser mycket bättre ut än din, snyggare vatten träd och landskanterna i vattnet ser bättre ut hos mig tycker jag.

Dock ser mina slag ut som din bild nr 2

Grattis kanske mitt spel blir snyggare efter patchen imorgon, hoppas på det iaf.
Att fighterna ingame ser sämre ut än Shogun2 är ju märkligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Freddemann:

Lät Geforce Experience optimera spelet, den höjde egentligen abra inställningarna men det flyter på bättre nu med kortare laddningstider.

Så nu får mina germaner ytterligare en chans att ta över världen.

Måste verkligen säga att det är otroligt mycket bättre diplomati nu för tiden, det känns lite som att det var första gången någonsin dom har accepterat mitt counter proposal i något total war spel. Glada tider.

Hoppas det går bra för dig

Jag är bara lite besviken, för att de satsat allt på just rom i en enda punkt och inte brytt sig alls att förfina de andra rikena runt omkring t.ex. perserna som hade överlägset kultur och teknologi än Rom någonsin var. Men men, ska bli skönt och bränna ner det senare Inga slavar ska det finnas i mitt imperium.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Grafiken är riktigt dålig. Men visst, det hade jag kunnat leva med, grafiken är inte allt, men ett talande exempel för en trasig release. Du ska se det i action med alla fps drops osv, ospelbart. Därtill är dessa bilder "Extreme", dvs över high och tom ultra..kan inte minnas att shogun 2 såg lika kasst ut ens på medium.

Ingame är det pixligt, suddigt, skadade/obefintliga texture, inte alls likt de gameplayklipp man sett innan. Givetvis inte likt screenshots heller, och det kan man inte vänta sig, men skillnaden är för stor. Ungefär som när Ubifail demade Far Cry 3 för alla...och släppte en annan build till oss kunder.

Jag tycker dina bilder såg ganska snygga ut. Jag tror mitt spel ser ungefär likadant ut faktiskt.

FPS dropsen är riktigt irriterande, och kampanjkartan laggar konstant.
T.ex. när man klickar på "TAB" så laggar tactical map-animationen och förstör det som kunde ha varit en "cool" effekt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Jag tycker dina bilder såg ganska snygga ut. Jag tror mitt spel ser ungefär likadant ut faktiskt. FPS dropsen är riktigt irriterande, och kampanjkartan laggar konstant!

T.ex. när man klickar på "TAB" så laggar den tactical map-animationen och förstör det som kunde ha varit en "cool" effekt.

Ja en massa sånt, synd om oss

Sen kan man undrar varför alla advisors är så "pixliga", i ett billigt indielir hade det varit ok, men inte det här.
Aja, gör mitt första seriösa försök att få en refund, kanske kan dom iaf lyckas med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Hoppas det går bra för dig

Jag är bara lite besviken, för att de satsat allt på just rom i en enda punkt och inte brytt sig alls att förfina de andra rikena runt omkring t.ex. perserna som hade överlägset kultur och teknologi än Rom någonsin var. Men men, ska bli skönt och bränna ner det senare Inga slavar ska det finnas i mitt imperium.

Rom var världens ljus. Sann civilisation vunnen i strid på ärans fält. Så spelar jag spelet iaf

Permalänk

Fungerar philosophy i tech-trädet? Jag får ingen minskning av corruption, vilket blir mycket pengar som försvinner...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Registrera den på samma sätt som Rome 2 till Steam

Hittar bara köp varianten av "Greek Culture Pack" - inget om var eller hur man knappar in den aktuella koden som vi fick av GAME. Men jag letar vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crystaltide:

Hittar bara köp varianten av "Greek Culture Pack" - inget om var eller hur man knappar in den aktuella koden som vi fick av GAME. Men jag letar vidare.

Vill bara se att jag har förstått det rätt, du har köpt en fysisk exemplar av Rome 2, i den så antar jag då att det medföljde ett pappersark med lite bilder på de grekiska länderna, förmodligen en CD-kod på detta ark. Detta ska du sedan som några har sagt och som jag själv missade att skriva, aktivera produkten via steam, Spelfliken högst upp i linje med Arkiv, välja just Spel, sedan aktivera produkt i drop-down menyn som kommer, kan inte visa med bilder då jag är på jobbet men jag kan ordna med det när jag kommer hem.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Vet någon vilken tid imorgon dom tänker släppa patchen så man kan vara närvarande ? Sen kommer det en update för AMDs drivare ?

Permalänk
Medlem

Här har ni en tråd som förklarar varför man får konstig grafik i vissa matcher.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/80298-Explanation-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Vet någon vilken tid imorgon dom tänker släppa patchen så man kan vara närvarande ? Sen kommer det en update för AMDs drivare ?

Du kan ladda ner den nu i beta-panelen i Steam.
http://forums.totalwar.com/showthread.php/80662-PLEASE-READ-B...

Citat:

Here are the patch notes for Total War: ROME II Patch 1 (due for release on 06/09/2013):
For additional information on improving graphical performance visit this thread.

• Higher average frame rates with out-of-the-box settings (more conservative settings)
• Fix for DirectX 10.0 Lighting issue reported - environment map wasn't being created leading to black reflections.
• Fixed a sunken Samothrace temple complex world wonder on the Campaign map.
• Fixed defender being able to create encampments when involved in a combined battle.
• Added some localisation fixes to audio packs in French, Russian, Italian, German and Spanish.
• Fixed lock up in Multiplayer Campaign battles when a desynchronisation occurs. Players are now notified of the desynchronisation, and the battle ends.
• Fixed Multiplayer Campaign battle "overrun" prompt, which was not being shown to a player if they were a reinforcement and the other player was spectating.
• Fixed corrupt loading screen when changing to fullscreen / windowed mode after a battle, and then going into another battle.
• Fix for Multiplayer Campaign host being unable to move the camera in campaign, after reloading a save game on some rare occasions.
• Safe guards added to prevent a very rare crash in coastal assault battles.
• Fix for game lock up during end turn sequence / Celtic AI faction turn in single player campaign.
• Improved AI use of walls on Athens large settlement battle map.
• Improvements to Auto-resolve balancing in Single Player and Multiplayer Campaign modes.
• Aligned ship unit upkeep costs with land units - made mercenary ships more expensive and non-mercenary ships cheaper.
• Fixed slow turning rates for transport ships.
• Improved civil war balancing in relation to campaign difficulty.
• Fixed vehicle ground pipes, to prevent Siege Towers becoming immovable when they are left empty during the Deployment Phase of a Siege Battle, then units were moved into the Siege Tower when the battle has started.
• Fixed bug when ramming sideways into moving ship, which caused the ramming ship stick to target and strafe along with it in battles.
• Reduced the chance of Naval units sometimes clipping through the ground or harbours / ports during Port Assault battles when attempting to disembark.
• Fixed issue where armies would be stuck in Muster stance and could not exit that stance in Campaign modes.
• Fixed case where spies could get stuck on top of fleets in Campaign modes.
• Fixed rare post battle lockup in Campaign modes.
• Improved unit pathfinding in Barbarian village battle maps (fixed no go zones).
• Fix for Multiplayer Campaign lock up when the player was reinforcing an AI ally who was victorious in battle, causing the player to become stuck with no victory / continue / exit battle user interface functionality.
• Fix for cultural influence bonus from the Shrine of Neptune building
• Fix for “Zone of Controls” of hidden armies being visible to both players in head to head Multiplayer Campaign mode on mouse-over.
• Assorted minor fixes to city battle maps.
• Fix for "Rome Wasn't Built in a Day" achievement failing to unlock when its requirements were met in some situations.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Tack Fan grafiken är fortfarande skit. Eller är det AMDs bord ?

Permalänk
Medlem

Kommer nog ta längre tid att fixa sånt, det här är nog mest spelbuggar. Det fanns en del tips i tråden igge postade precis ovanför mig.

Permalänk
Medlem

Är det här verkligen allt man får veta om en general?! Man fick ju inte veta vad fan olika stats ger i den här tutorialgrejen.

Shit vad jobbigt de gjort om interfacet, hittar knappt ett piss, lite info om allt förutom om man högerklickar eller hoovrar musen. Hur fan hittar jag info om growth? Får inte upp ett skit när jag hoovrar över food.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Är det här verkligen allt man får veta om en general?! Man fick ju inte veta vad fan olika stats ger i den här tutorialgrejen.

http://i.imgur.com/wZ3ue4p.jpg

Shit vad jobbigt de gjort om interfacet, hittar knappt ett piss, lite info om allt förutom om man högerklickar eller hoovrar musen. Hur fan hittar jag info om growth? Får inte upp ett skit när jag hoovrar över food.

Det är den nya ägaren eller managern som bestämt detta utseende. Han som producerade Empire, Napoleon och Shogun 2, han är inte kvar i denna produktion. Och jag HATAR den nya billiga idiotiska jäv** stilen. Dom har ju förstört hela spelserien.

Permalänk
Medlem

Det enda jag faktiskt stör mig på är blockiga ansikten i battles samt att även fast min cpu (phenom ii x6 i 3,7 GHz) ligger på 35% belastning pumpar jag dock bara ut 15 - 20 fps i campaign map med 40 - 50% gpubelastning. Hoppas AMD släpper ny drivrutin snarast samt att CA optimerar cpu-användningen.. Överlag tycker jag att spelet är en trevlig upplevelse men det finns såklart vissa grejer som skulle kunnat vara bättre