Hjälp.. datorn funkar inte som den ska.
Hejsan.
Det är så att för cirka 2 veckor sen bytte jag ut mitt nätaggregat för mitt gamla la av..
Allt funka som det skulle, i samma veva så har nu min brors dator gått och vi misstänkte nätaggregat där med, så han beställde ett nytt och prova det, dock funka det inte i hans dator så han ville dubbelkolla det nya nätaggregatet hos mig.
Han kom över igår med det och så koppla vi loss mitt och satte in hans, funka utan problem.
Sedan kopplar vi loss det och in igen med mitt, det är här problemet kommer..
Datorn startar (då menar jag att de kommer ström till datorn) och man hör den arbeta men där kommer ingen bild till skärmen .. står bara energisparläge på skärmen.. startar jag om datorn då vilket jag gjort ett par gånger(genom att trycka in strömknappen i ett par sekunder) .. så när man startar den igen så är de precis som den börjar sen lägger den typ av i 1.5 sek sen börjar den igen med samma sak..
Har då provat att trycka till alla sladdar även kopplat loss och ihop igen ett X antal gånger, i och med de bilden som inte kommer fram har även tagit loss grafikkortet och satt ditt igen.. även tryckt till ramminnet så att de sitter ordentligt .. Har även provat dator skärmen mot en annan dator för att eliminera den risken ..
Hör inga varnings/error pip i början .. har för mig att jag alltid bruka höra ett pip när jag starta datorn tidigare . alltså när bios starta .. det hör jag inte längre .. vilket jag tror är ett dåligt tecken ..
Hjälp mig snälla ..