Permalänk
Medlem

MSI 770-C45 nätverkskort

Har en data jag använder då och då där det nu har börjat klödda med nätverkskortet tror jag. Den reagerar inte på att jag har någon kabel isatt, har testat den i en annan dator. Har fungerat felfritt tills jag en dag startade den och de helt utan anledning inte reagerade på att där satt någon kabel i.

Testat att installera nya drivrutiner. När det inte hjälpte formaterade jag om datorn o la in nya drivrutiner och de, men fortfarande funkar det inte.

Kör på Windows 7 Ultimate 64x och detta har fungerat felfritt tills nu.

Har ett MSI 770-C45 och det är det inbyggda nätverkskortet.

//FardrowN

Permalänk
Medlem

Problem med nätverkskortet

När jag stoppar in kablen så lyser inte dioderna där bak och den säger att jag inte har någon nätverkskabel i. Har testat uppdatera drivrutinerna men hjälper inte. Något tips?

Permalänk
Medlem

Säker på att sladden är i kopplat på andra sidan?

Permalänk
Rekordmedlem

Syns nätverkskortet i enhetshanteraren ?
Kan du pinga 127.0.0.1 ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad enligt §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Säker på att sladden är i kopplat på andra sidan?

Den fungerar i en annan dator så sladden fungerar.

Skrivet av mrqaffe:

Syns nätverkskortet i enhetshanteraren ?
Kan du pinga 127.0.0.1 ?

Nätverkskortet syns på enhetshanteraren och jag kan pinga 127.0.0.1

Något annat tips?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat om det finns nån diagnostikprogramvara hos den som tillverkat nätverkskretsen?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat om det finns nån diagnostikprogramvara hos den som tillverkat nätverkskretsen?

Nej, jag har ett MSI 770 C-45. det är det inbyggda nätverkskortet. Är det realtek jag ska kolla hos då?

Permalänk
Rekordmedlem

Är det Realtek krets så ja, och Realtek har diagnosprogram
http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Langid...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag laddade hem var bara drivers men det hjälpte iallafall inte. Använder windows 7.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FardrowN:

Det jag laddade hem var bara drivers men det hjälpte iallafall inte. Använder windows 7.

Prova med det som heter Windows Diagnostic Program.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då kanske du bör köpa ett nytt nätverkskort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt gamla moderkort, nytt BIOS till moderkortet borde funka. Annars är det nog nätverkskort som gäller, dock är moderkortet du har inte så bra. Så jag hade nog köpt nytt istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prova med det som heter Windows Diagnostic Program.

Den säger att det inte finns någon kabel ansluten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Hade samma problem med mitt gamla moderkort, nytt BIOS till moderkortet borde funka. Annars är det nog nätverkskort som gäller, dock är moderkortet du har inte så bra. Så jag hade nog köpt nytt istället.

Det hjälpte inte att uppdatera biosen. de e en gammal data som jag bara tänkte använda till simpla grejer:P

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FardrowN:

Den säger att det inte finns någon kabel ansluten.

Då är det nog tyvärr hårdvarufel.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.